Mestská dopravná spoločnosť, a.s., Považská Bystrica (MDS), ktorá vznikla v roku 2006 za účelom prevádzkovania mestskej hromadnej dopravy v Považskej Bystrici, si zaobstarala 21 nových autobusov, medzi ktorými bolo aj 14 autobusov štandardnej dĺžky Karosa B 952E z produkcie českej Karosy Vysoké Mýto.
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Oproti stredným dverám umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Vyhrievanie vyriešili nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 30.
Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.
Úpravy
V roku 2012 dostali niektoré autobusy na bočnice nálepky s logom spoločnosti MDS a kontaktnými informáciami.
Na jar 2013 dostali niektoré vozidlá vnútorný LCD displej firmy Bustec pre zobrazovanie informácií o trase spoja a tiež pre reklamné účely. V roku 2014 pribudlo v niektorých vozidlách Wi-Fi pripojenie k internetu, ktoré bolo realizované v spolupráci so spoločnosťou See&Go.
Prevádzka
Autobusy sa zaradili do premávky začiatkom septembra 2006 po prevzatí liniek MHD v Považskej Bystrici spoločnosťou MDS od pôvodného dopravcu SAD Trenčín.
Od 1. novembra 2020 prevzal novovzniknutý Dopravný podnik mesta Považská Bystrica do svojej prevádzky od MDS väčšinu zostávajúcich prevádzkovaných vozidiel - 841AZ, 843AZ, 846AZ, 847AZ, 848AZ, 849AZ a 850AZ. Autobusy 842AZ a 844AZ zostali naďalej u MDS, pričom prvý z nich bol ako záloha, druhý nebol využívaný vôbec.
Vyraďovanie a likvidácia
Vyraďovanie vozidiel Karosa B 952E začalo v roku 2018, kedy boli vyradené prvé tri autobusy tohto typu. Vyradenie týchto autobusov umožnila dodávka piatich nových nízkopodlažných autobusov Iveco Urbanway 12M v roku 2017. Vyraďovanie postupne pokračovalo aj v nasledujúcich rokoch po zakúpení nových autobusov.