Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #46:
tie mimoriadne udalosti som myslel napr. aj keď si revízor odstaví vozidlo na konečnej kvôli čiernemu pasažierovi. To, že ostatní platiaci cestujúci čakajú ich kapánek neštve... Mimoriadne udalosti typu dopravný kolaps - to nekritizujem, to sa stáva jak v BA tak v PB... Ale treba uznať, že v BA sa tie mimoriadne udalosti stávajú často (požiare, vykoľajenia električiek, atď atď)
Práve nové číslovanie liniek pomáha cestujúcim orientovať sa. Nebudú predsa hľadať v cestovnom poriadku, kade ten ich spoj ide. Ak chcú ísť tade, pozrú tú linku a ak hentade pozrú inú linku. To voľakedy nebolo, stávalo sa, že vpredu bolo napísané č. 4 a vzadu 5 (ináč, stalo sa mi aj v Bratislave - 201 krížená s 202 ? )
a keď mala linka 4-5 konečných a 3 trasy, z tabule sa nič nedozvedeli, tak buď hádali podľa času odchodu alebo sa pýtali vodiča. A to, že má skoro každý spoj extra číslo a extra trasu... veď PB je malé mesto, ináč sa to ani nedá...
K tým intervalom: PB má "pretiahly" tvar, čiže vo vlastnom meste linka 3 postačuje, obsluhuje všetky dôležité miesta (Stanice, centrum, Nemocnicu, najväčšie sídlisko SNP). Ostatné linky zabezpečujú dopravu do okolitých dedín, ktoré patria PB, preto tie "intervaly". A okrem toho - linka 3 nie je jediná s intervalovým CP, majú ho takisto aj TESCO linky či linka 99 Hypernova, to sú všetko vnútromestské linky, ostatné sú do dedín. Ja viem, 10 a 11 sú tiež vnútromestské bez intervalov - ale na Sídlisko Rozkvet nikto MHD nevyužíva, všade sa dostanú pešo...
Reply on: barack40 #42:
Na toto sa (ak nechcem byť vulgárny) ani nedá reagovať, ale pokúsim sa.

"druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti "
- to ste si už vybavili. Len by som sem mimoriadne udalosti neplietol, tie sa môžu stať aj v PB.

"Koľkokrát si využil Považskobystrickú MHD?? Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu"
- tak to by má schválne zaujímalo, čo sa v PB MHD zlepšilo? Teda ohliadnuc od toho, že (z dôvodu vzniku nového prevádzkovateľa) bol vymenený vozidlový park.

"viď úžasné zmeny v Petržalke po sprevádzkovaní mosta Apollo"
- tak to áno, hlavne že v PB sa po každej zmene cestovného poriadku stáva cestovanie stále neprehľadnejšie. Veď už pomaly každý spoj extra číslo linky a trasu. Stačí si pozrieť tie preľadné cestovné poriadky s desiatkami poznámok.

"nekritizujte MHD v PB len pre to, že nemá intervalový CP (ale má, len na linkách, ktoré jazdia do dedín budeme asi ťažko zavádzať intervaly)"
- tak to potom bude celá PB asi len jednou veľkou dedinou. Jediný čiastočne intervalový CP má len a len linka 3. Už len čakám pri že pri najbližšej zmene CP vznikne linka 30.

? ? ?
Reply on: 810zssk #43:
Aj ja žijem v Bratislave. To, že polovica spojov nejde som myslel obrazne. Avšak keď mi cez víkend na 74 jazdia dva autobusy (a cez týždeň mimo špičku detto) , z toho sa jeden pokazí tak jazdí každý druhý v nádhernom intervale 60 min a kým niekto pošle ZV tak vynechá aj niekoľko spojov...
K linke 41 len toľko, že síce jazdí až na Búdkovú, ale s úžasným 20 minútovým intervalom v špičke a 30 minútovým intervalom s hodinovými dierami mimo nej, čo sa mi zdá úbohé na širšie centrum hlavného mesta. Ja viem, že v 41 sa veľa ľudí nevozí, ale určitý štandard by mal byť zachovaný, aspoň tých 15 min v špičke...
Čo sa týka nového označovania, ja si nesťažujem, je to lepšie ako voľakedy. Síce stále sa stáva, že občas ukazuje inú zastávku, ako má, dokonca aj iný smer občas (fajn pre turistov, ja osobne už nikomu neodporúčam riadiť sa tým).
Ku zmene MHD v Petržalke: Nemám problém aj 10x prestúpiť, ale vzhľadom na nespoľahlivosť MHD (poruchy, nedostatok vodičov, bratislavská preferencia MHD a iné), časové lístky, vďaka ktorým neprestúpim (10 min je nič, 30 min v špičke skoro žiadna šanca na prestup a 60 min za 22 korún ďakujem pekne), to nie je bohvie čo. V Petržalke sú síce intervaly celkom prijateľné, ale čo ak sa ja potrebujem dostať inde ako do Petržalky??? Čo taká linka 87??? Ten jej interval 12/20/30 min., no úžasné niečo. Denno denne zažívam situácie, ako ľudia nadávajú, že nestihli 87, ako sú naštvaní, že musia čakať na ďalšiu a cvikať ďalší lístok. Ak by VŠETKY linky v Bratislave chodili tak, že nebude problém s prestupmi, tak s nimi ani problém nebude. V súčasnej situácii je to problém a dosť veľký. Toť všetko odo mňa zatiaľ...
Tak aj ja želám tejto sekcii všetko naj ? Mám ešte otázočku. Kedy vznikla MHD v Považskej Bystrici? Viem že v 1958 už bola 1 linka 17317 MHD v PB. Jazdila na trase Žel.st-nám.-Bolebruch-nová nemocnica.
Reply on: barack40 #42:
MHD v PB nepoznam, preto sa k nej nevyjadrim, ale nesuhlasim s tym co si napisal o Bratislave.

"každý druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti " - zvlastne ze mne na 95% spoj pride.. a to v Bratislave zijem.

"Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu (čo sa o Bratislave nedá povedať" - vo viacerych oblastiach aj MHD v BA presla zmenami k lepsiemu. Ci uz predlzenie 41, nove linky, lepsie oznacovanie. Zmeny v Petrzalke po otvoreni Apolla boli tiez POZITIVNE. To ze niektory ludia maju stale dojem ze MHD ma chodit odvsadial vsade bez prestupu v intervale 180 minut neznamena ze je to pravda.

Tot vsjo.
Reply on: Peti108 #34:

citujem: "Aj ja by som bol macher keby ze ma moj vozovy park 25 vozidiel a preto kupit na dva supi vsetky vozidla a potom sa 10-12 rokov nestarat sa o to. To neni ako vozovo parky v Kosiciach, Presove alebo Bratislave. "
takže... aký rozpočet má Bratislava, Košice, Prešov??? Aké dotácie dostávajú tvoje spomínané podniky a aké MDS? Rozmýšľaj trochu... aj keď majú 25 autobusov, ich rozpočet tomu aj zodpovedá a určite majú MHD lepšie vyriešenú ako napr. v Bratislave, kde sa niekedy bojím do vozidla aj nastúpiť a každý druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti (stáva sa ich dosť poslednú dobu). Koľkokrát si využil Považskobystrickú MHD?? Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu (čo sa o Bratislave nedá povedať - viď úžasné zmeny v Petržalke po sprevádzkovaní mosta Apollo). Takže láskavo tu nekritizujte MHD v PB len pre to, že nemá intervalový CP (ale má, len na linkách, ktoré jazdia do dedín budeme asi ťažko zavádzať intervaly) že má len 25 vozidiel, a len jeden nízkopodlažný (ten jeden bohate obslúži linku 3 AS - ŽST - Nemocnica - Tesco - Sídlisko SNP a na ostatných linkách by sa ani nízkopodlažné vozidlo nedalo použiť, veď do tých kopcov a po tých cestách by nevyšlo), málo kĺbakov (tam, kde sú potrebné, stačia a inde ak sú potrebné nemôžu byť nasadené, lebo sa tam jednoducho nedostanú).
Reply on: Nodes #39:
Neviem, ale keď aj okolo nej budú také naťahovačky s peniazmi... ?
Priklanam sa aj ja ku gratulácii k zavedeniu diskusného fóra pre mesto Považsku Bystricu. Snaď Vám aj toto pomôže k rozvoju MHD. No ako spomenul už jeden prispievateľ. Snaď toto fórum bude mať uroven, žiadne male deti a ich hluposti, ale zmysluplné postrehy, nápady a schopné riešenia. Myslim, že po obnove vozidloveho parku s pred dvoch rokov mate s čím pracovať. Majte sa
Reply on: Dispecer #33:
To bude v Krnove vyse 4 mesiace?
Reply on: Peti108 #34:
"Vetsie" mesta neexistuju.
ak sa iMHD pre MT pripravuje, urcite existuje niekto, kto sa o nu moze postarat....

jeden mlady chalan uz svoju stranku ma, takze mozno by sa s udajmi a info podelil, ak by bol admin pre MT alebo nejak podobne.

tu je jeho stranka: http://www.mhdmartin.net/novinky.html

a nejake info mozem poskytnut aj ja, zijem v sumesti Martina a Vrutok.
No to hej! Aj ja by som bol macher keby ze ma moj vozovy park 25 vozidiel a preto kupit na dva supi vsetky vozidla a potom sa 10-12 rokov nestarat sa o to. To neni ako vozovo parky v Kosiciach, Presove alebo Bratislave. A este platba by mohla byt lepsie robena, pomocou cestovnich listkou alebo permanentiek. Ale inac nic v zlom, prajem vela uspechov a pre administratorov je tu odkaz: Mohli by tu byt aj ine, vetsie mesta.
Reply on: toso0077 #32:
Viem, samozrejme, budúci rok dôjde 7. v poradí. ? Ale prečo sa o tom bavíme vo fóre určenom pre Považskú Bystricu, netuším. ?
už som tam bol...vieš o tom že v Košiciach je viac nikopodlažných električiek ako v Bratislave ?
Reply on: toso0077 #30:
Dojdi do Košíc, tu ich máš cca. 59 rôznych dĺžok - 12m (21), 15m (34), 18m (3). ?
TO JE ÚBOHE v Žiline iba 9 nizkopodlažných autobusov z toho 2 chodia iba pre KIU v Martine je 8 nizkopodlažných ...nemali náhodou pribudnúť nejaké Irisbus Crossway LE City 3 dverová verzia??????? tak potom ja sa asi presťahujem
Reply on: Valec #28:
tak možno majú len 8 tis., ale spolu s MT je to ešte viac ako TN.
Reply on: irizar #19:
Dobrodinec (síce nie domáci) sa už dávno našiel, len času má málo.

Re #24 draxter: Tie Vrútky si trocha prestrelil. Každopádne MHD Martin obsluhuje 2 mestá a 3 obce, spolu cca 70000 obyvateľov.
Reply on: zakaznik #25:
súhlas, to je hotová hieroglifická robota...

NEWS: http://www.sme.sk/c/4050131/v-trencianskom-kraji-zdrazie-primestska-doprava.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.