V nedeľu a počas sviatkov nejaký symbolický počet spojov chodí. Ale v sobotu (okrem víkendovej prevádzky Tesco liniek) absolútne nič - v tento deň je v MHD NZ "ďoura" ako hrom. ?
Keď sa tá doprava Tescu oplatí, tak sa Tescu oplatí. Keď sa im vyplácať nebude, tak ju zrušia a čo bude potom ich absolútne nemusí zaujímať, ale myslím že to pri zúfalom stave miestnej MHD to tak skoro nebude. A pochybujem, že terajší stav obyvateľom NZ vyhovuje, ale to nie je vina Tesca, ale magistrátu a tak trochu aj ich samých, keď sa nevedia ozvať.
A len pre úplnosť, na MHD sa prostredníctvom daní, ktoré idú do dotácií tiež vyskladajú všetci obyvatelia, nielen tí čo ju využívajú...
Čo je nepochopiteľné na vytvorení štandardného riešenia MHD a k tomu nech sú Tesco linky zadarmo ? Ja som "pchal" ? všetkých cestujúcich do štandardných liniek, nie do terajších "zadarmo". To je mierny rozdiel ! ?
To, čo ma šokovalo - treba si pozrieť CP, aká je frekvencia štandardných spojov MHD (na zaplakanie) a aká je frekvencia spojov Tesco liniek (za ňu by sa vôbec nemusela hanbiť nosná linka).
Ale keď terajší stav vyhovuje obyvateľom NZ, potom OK !
Ale ja osobne mám z toho hrôzu. Čo sa stane, ak jedného dňa Tesco povie, že už nebude bus zadarmo ? Teraz sa na tie linky vyskladajú všetci zákazníci - aj takí, ktorí tam chodia nakupovať na svojich autách, nie ?
Odkiaľ si zobral : "Ibaže ty si sa silou mocou snažil Tescu nanútiť na ich spoje bežných cestujúcich, aj keď o to zjavne nestoja, a dokonca si ich nazval snobmi za to, že sa..." atď. ?
Čo mi tu neustále podsúvaš slová, ktoré som nikdy nenapísal ? Odkiaľ si na toto prišiel ???
Problém tu predsa nikto nepopiera. Ibaže ty si sa silou mocou snažil Tescu nanútiť na ich spoje bežných cestujúcich, aj keď o to zjavne nestoja, a dokonca si ich nazval snobmi za to, že sa dovolili zariadiť svojim zákazníkom dopravu, keď mesto sa na nejakú dopravnú obslužnosť vyflajzlo. Takže naposledy: Dopravnú obslužnosť má riešiť mesto, nie komerčný subjekt a Tesco nerobí nič zlého ani nekultúrneho tým, že sa stará o dopravu len svojim zákazníkom a nikomu inému. Hotovo, bodka, už sa tým ďalej zaoberať nebudem. Aj chceš situáciu riešiť, navrhujem začať na radnici. Keďže je volebný rok, máš asi ajlepšiu šancu uspieť.
Keby tescobusy boli aspoň cez víkend normálnymi linkami MHD s možnosťou nástupu a výstupu všade....kedy inak naposledy premávala v NZ normálne linka MHD, a to aj cez víkend, ktorou by sa človek mohol odviezť ako-tak slušne v rámci mesta?
Myslím, že v porovnaní s tým, ako fungovala MHD v NZ okolo roku 1989, je to dlhodobo veľmi slabé. Veď vtedy v meste bolo 15 liniek, 2 linky do Andoviec a 2 do Bánova.
Chýba totiž základný nosný systém, koncepcia !!!
namiesto tých súčasných liniek by v meste podľa mňa postačili 2-3 linky, prípadne ešte nejaká zrýchlená v dopravnej špičke (Ex). Avšak spoje by mali jazdiť povedzme v 20 minútových intervaloch, mimo špičky v hodinových intervaloch a cez víkendy dajme tomu v 2 hod. intervaloch.
Linky 3, 5, 11 by mali byť označené ako linka Tesco 1,2 a 3, veď slúžia predsa inému účelu, než je zmysel MHD ako taký !
Prípojovosť vlakov a autobusov tiež považujem za nedostatočný. Veď prečo, keď napr. z BA prichádza rýchlik, odchádzajú hromadne prímestské spoje ? - otázka ani nie k MHD, al. k SAD NZ ako takej...
Dlhodobo zanedbaná koncepcia ! Aj keď je kríza a financie chýbajú, mesto, VÚC a SAD NZ by mali o problémoch spolu diskutovať a hľadať riešenie.
Veď v meste, prakticky, okrem "TESCO-liniek" jazdia MHD spoje veľmi málo, dokonca oveľa menej, než je to v porovnateľných iných slovenských mestách.
a) su gratis b) c) nic take tie CP neobsahuju.... na CP su vedene tieto linky ako bezne linky MHD, neobsahuju info o tom ze su bezplatne ani info o prepravnom poriadku takze kto nie je z NZ si musi tieto informcie "domysliet"
Mám 3 otázky na miestnych/znalých:
a) tesco-MHD-linky sú gratis, alebo spoplatnené?
b) CP tesco-MHD-liniek je vyvesený na každej nástupnej zastávke linky a obsahuje usmernenie o nemožnosti vystupovať kdekoľvek po ceste?
c) CP-tesco-MHD-liniek je vyvesený na každej výstupnej zastávke linky a obsahuje usmernenie o nemožnosti nastupovať kdekoľvek po ceste?
Diky.
"Tvoja snaha pchať im na ich linky silou-mocou regulérnych cestujúcich mi fakt príde ... neviem ako to slušne povedať... ľavičiarska. Napadlo ti že bezplatná doprava je jeden z hlavných marketingových ťahákov Tesca? Prečo by sa ho mali vzdať, keď nechcú a keď sa im to zjavne vypláca? Ak chce mať mesto víkendovú dopravu, nech si ju normálne objedná, zaplatí v plnom rozsahu a SADka im ju odjazdí. Tesco v tomto smere nemá vôbec z mestom o čom rokovať, Tesco nie je povinné supľovať alebo dotovať MHD (okrem platenia miestnych daní, samozrejme)."
Nebudem nikomu prikazovať, čo má a čo nemá. Je to jeho vec. Ale podľa toho, ako konkrétne sa dotyčný zachová, si vytvorím o ňom obraz. Ja som vyjadril svoju kritiku - otvorene hovorím - nepáči sa mi takáto kultúra, resp. nekultúra. A preto nemám dôvod ani tam vôbec chodiť.
Nečítal si pozorne - písal som, že ak cestujúci neplatia na týchto linkách nič, je potom pochopiteľné, že do vozidla sú vpúšťaní iba zákazníci.
Na Tesco linky tu poukazujem z jednoduchého dôvodu - pohľadom na všetky CP MHD to vyzerá, ako keby boli nosnými linkami a ten "zvyšok" len okyptený doplnok k nim.
Dosť svojrázne. V tom je tá obludnosť. Aspoň vidno, čo všetko sa dá za peniaze urobiť a ako to dopadne, ak sa veci nedomyslia...
Od čias mojej nemilej skúsenosti sa Zámkom snažím vyhýbať. Nechcem liezť tam, kde sa cítim ako nezvaný hosť...
Porovnanie s Bratislavou je úplne scestné - Bratislava má v jadre zdravý systém MHD s hustou sieťou liniek, časovými aj predplatnými lístkami a do všetkých nákupných centier sa dá pohodlne dostať regulérnou MHD. Nové Zámky nemajú ani len víkendovú prevádzku MHD a myslím si že to je jediný dôvod prečo je tých Tesco liniek toľko.
"Treba vytvoriť nosné linky a tie by mali byť spoplatnené." Iste, súhlasím, MHD v NZ je mizéria a treba to zlepšiť. Ale prečo do toho v kuse pletieš Tesco linky? Prečo by sa Tesco malo akýmkoľvek spôsobom podieľať na financovaní výkonov vo verejnom záujme? Ich linky sú účelové, plne dotované, doprava cestujúcich je bezplatná a očividne to tak reťazcu vyhovuje. Tvoja snaha pchať im na ich linky silou-mocou regulérnych cestujúcich mi fakt príde ... neviem ako to slušne povedať... ľavičiarska. Napadlo ti že bezplatná doprava je jeden z hlavných marketingových ťahákov Tesca? Prečo by sa ho mali vzdať, keď nechcú a keď sa im to zjavne vypláca? Ak chce mať mesto víkendovú dopravu, nech si ju normálne objedná, zaplatí v plnom rozsahu a SADka im ju odjazdí. Tesco v tomto smere nemá vôbec z mestom o čom rokovať, Tesco nie je povinné supľovať alebo dotovať MHD (okrem platenia miestnych daní, samozrejme). Účelové a obslužné linky sú dva úplne rozdielne systémy.
Jediné v čom s tebou súhlasím je fakt, že miešať v systéme číslovania liniek účelové 3, 5 a 11 s regulérnymi linkami MHD je trošku blbé - keď už to chcú volať MHD, mohli by mať aspoň vlastnú číselnú radu, povedzme 20, 50 alebo 100, aby bolo cestujúcemu hneď jasné, že tie linky sú niečím výnimočné. Takto je v tom zmätok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SWTC
ale môžu byť Crossway LE cabriolet nie ? To bol ftip... ?
Ad Joseph :
ja som už na tento problém poukazoval. Pri čítaní reakcie na svoj príspevok, som len valil oči, čo všetko som a čo nie som...