O prevádzkovanie MHD v Nitre mali záujem traja uchádzači

Nitriansku MHD bude pravdepodobne zabezpečovať nový dopravca.

Mesto Nitra zverejnilo výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na prevádzkovateľa MHD, ktorý bude zabezpečovať MHD v Nitre od 1. januára 2022 na obdobie 10 rokov.

Do verejnej súťaže sa prihlásili traja uchádzači - ČSAD Hodonín, a. s., Arriva Nitra, a. s. a skupina Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., z ktorých nebol zo súťaže pre nesplnenie podmienok žiadny vylúčený. Jednotliví uchádzači predložili ponuky s nasledujúcimi cenami za poskytovanie služby počas prvého roka:

Uchádzač Ponuková cena za východzí rok
ČSAD Hodonín, a. s. 11 461 584,05 €
Arriva Nitra, a. s. 10 805 747,80 €
Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o. 9 881 136,30 €

Podľa zverejneného oznámenia sa víťazným uchádzačom stala skupina dodávateľov Transdev Morava, s. r. o. + TD Transport, s. r. o., ktorá predložila najvýhodnejšiu ponuku.

Mesto Nitra by malo podpísať zmluvu s víťazom súťaže po uplynutí zákonných lehôt, ak nepríde k napadnutiu súťaže podaním námietok do 10 dní od zverejnenia informácie o vyhodnotení ponúk. Zmluva so súčasným dopravcom Arriva Nitra končí 31. decembra 2021.

Spoločnosti Transdev Morava a TD Transport patria do medzinárodnej dopravnej skupiny Transdev Group, ktorá pôsobí v 20 krajinách sveta. Slovenská pobočka TD Transport, s. r. o., Bratislava bola založená v októbri 2020 a jej jediným vlastníkom je Transdev Česká republika. Na Slovensku zatiaľ skupina Transdev nepôsobila, v Českej republike už uspela vo viacerých autobusových tendroch, kde okrem regionálnej dopravy v Moravskosliezskom kraji prevádzkuje aj MHD v niekoľkých mestách.

Mesto Nitra od nového dopravcu požaduje obsluhu linkami MHD približne v súčasnom rozsahu, t. j. v meste Nitra a priľahlých obciach Ivanka pri Nitre, Branč, Nitrianske Hrnčiarovce, Štitáre a Lužianky. Dopravca by mal zabezpečiť minimálne 84 autobusov s emisnou normou Euro 6, z toho 33 kĺbových, vo vysokom štandarde výbavy (nízkopodlažnosť, klimatizácia, kamerový systém, Wi-Fi, moderný informačný systém). Vek autobusov nesmie presiahnuť 13 rokov, pričom maximálny priemerný vek vozidlového parku je stanovený na 8 rokov počas prvých 8 rokov kontraktu. Pre zabezpečenie prepravy bicyklov mesto požaduje zabezpečiť nosiče bicyklov na zadné čelá autobusov (minimálne 10 cyklonosičov).

Pripomeňme ešte, že išlo o opakovaný tender na obstaranie dopravcu. Do prvého tendra, ktorý prebehol v roku 2019, sa prihlásila len Arriva Nitra. Keďže bola predložená len jedna ponuka (netto cena 201 420 000 €), ktorá prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky (netto cena 121 758 574 €), mesto súťaž zrušilo a opakovane vyhlásilo v auguste tohto roka.

Aktualizácia: Od 7. decembra 2020 prebiehala na ÚVO kontrola súťaže na základe podaných námietok. Začiatkom februára 2021 ÚVO vydal rozhodnutie, ktorým námietky navrhovateľa zamietol, resp. v jednej časti konanie zastavil. Proti tomuto rozhodnutiu bolo následne podané odvolanie, na základe ktorého sa 18. februára 2021 začalo odvolacie konanie na ÚVO.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #50:
Trochu nerozumiem prečo sa to stále robí pomocou obálok a nie internetovou burzou.
Všetci čo sa chcú zúčastniť vytvoria svoje ponuky a odošlú ich. Napríklad mesiac pred plánovaným ukončením výberového konania sa zverejní najvýhodnejšia ponuka (anonymná, vidieť iba sumu alebo iné dôležité vlastnosti ponuky). Ostatní zapojení môžu cenu zmeniť a predbehnúť tak spoločnosť/osobu, ktorá doteraz v súťaži viedla. Opakuje sa napríklad 1-3x. Ak nikto už lepšiu ponuku nedá, vyberie sa najlepšia.
edit: napríklad v Duslo Šaľa to tak funguje a pomáha to znížiť cenu.
Reakcia na: S499.1023 #51:
Jasné, že to kazí aj dlhodobý postoj mesta. Ale, aj vzhľadom na súčasný imidž veľkej časti slovenskej skupiny Arriva si myslím, že príčina je aj v ich vlastnom fungovaní. Ako inak by bolo možné, že ani tam, kde ich neškrtí mesto, nedosahujú podobné tempo zlepšovania služieb ako iní slovenskí linkoví dopravcovia?
Reakcia na: Viko #50:
Iste si ťahali firmu dolu vodou? Nemá maslo na hlave skôr mesto?
Reakcia na: dingo #49:
Snažiť sa mali pri podávaní ponuky (a ideálne aj tie celé roky predtym, keď si ťahali firmu dolu vodou).
Reakcia na: Ivanecko #48:
Stratiť MHD Nitra a Topoľčany by asi nevyšlo najlacnejšie... Tak sa snažia.
Reakcia na: TeBeCe #47:
Kedy sa Arriva zmieri s tým, že už nič nezmôže ? Nekonečny príbeh
Reakcia na: S499.1023 #45:
Neviem o tom že by niekedy mal.
Reakcia na: 810zssk #44:
Ani peniažky v ňom nemá?
Reakcia na: S499.1023 #43:
Sadistický už v Lajne nie je.
Reakcia na: N/A #41:
Dúfam, že to aj Bratislavský kraj podprahovo ohodnotí, keď sa bude Sadistický hlásiť do súťaže na ZDO pre Bratislavský kraj.
Reakcia na: N/A #41:
Komedianti 😃

(Inak, keby im to niekto fakt musel subdodávať, kto by to tak asi mohol byť? Nie náhodou overení lokálni dopravcovia?)
Úrad pre verejné obstarávanie, Odbor dohľadu, informuje, že dňa 7.12.2020 sa začalo konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok...
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/11977
Arriva už stratila aj MHD v Topoľčanoch, na ISTP hľadá dopravca Freibus,vodičov na MHD Topoľčany
Reakcia na: S499.1023 #37:
Tak trnavsky hipsterrichtar svoju neznalost a aroganciu demonstruje uz od prveho spackaneho vyberka. Podla mna si stale mysli, ze ked bude "transparentne a ferove" vyberove konanie opakovat dokolecka dokola, nakoniec si najde dopravcu, ktory bude este platit mestu.
Reakcia na: Viko #36:
Tak práve v tomto bode kritizuje Arriva oprávnene. Nechcel by si rovno na ZDO robiť holandské dražby?
Reakcia na: TeBeCe #35:
Dostali celoslovenský pokyn rozmazávať súťaže cez médiá? 😃
Veď keď nechcú "odkryť karty" predložením ponuky, nech žiadnu ponuku nepredkladajú, nie? Čo môže byť jednoduchšie?
Reakcia na: Viko #32:
Jasné, že nie je, ale proste doteraz na SVK vyhrávali "súťaže" pôvodní dopravcovia. (Ak boli vyhodnotené ako úspešné). Jasné, že to bolo hlavne preto, že súťaže boli šité na mieru. Ale potom u mnohých objednávateľov vznikla skepsa, že aj keď sa tá súťaž nastaví akokoľvek transparentne, z tých či oných dôvodov sa aj tak nikto iný neprihlási, alebo ak áno, dá vysokú cenu a vyhrá vždy ten pôvodný. Takže by bol výborný precedens, že už ani na Slovensku toto neplatí.