Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #23571:
Preferujem radšej elektronickú podobu sken/pdf, keďže toho času bývam na strednom Slovensku. Z ročníkov, ktoré si uviedol nižšie v diskusii by mi asi aj stačil ročník 2012. Ak by to nebolo možné dať do skenu, tak eventuálne by mohlo ísť aj o fyzickú podobu zaslanú poštou na dobierku, to už ako by sme sa cez mail dohodli. Ďakujem.
Reakcia na: mrcheef #23570:
Ide Ti len o sken? Lebo niektoré z tých ročníkov som schopný poskytnúť aj v originálnej podobe.
Reakcia na: Pavuk #23568:
Ak by si bol ochotný mi poslať roky 2000 a 2005 plus 1993, bol by som Ti vďačný. Ozvi sa mi prosím Ťa na email roman.dubovsky@gmail.com .

Ak by mal prípadne ešte aj niekto iný niektorý z CP po roku 2010 a bol by ochotný poslať, prosím aby sa mi tiež ozval na mail. Ďakujem.
Reakcia na: Pavuk #23568:
To nie je žiadne "moje vlastníctvo". Je len výborné, že to máš v elektronickej forme. Pokojne posielaj.
Reakcia na: mrcheef #23559:
Viem poslať cestovný poriadok v pdf formáte z roku 1960 a 2000 (predpokladám) z roku 2005 vo formáte jpg. A ak Vladimír nemá nič proti rozširovaniu jeho "vlastníctva" viem poslať aj roky 1984, 1988 a 1993 vo formáte pdf.
Reakcia na: Harzik17 #23566:
L6: To, čo navrhuješ, je tzv. "písmenková polievka" (jeden spoj zachádza, iný nie). Som si vedomý, že niekde to tak máme, ale snaha je redukovať to, nie rozširovať. Vždy, ak je to len trochu možné, je snaha viesť čo najviac spojov linky po základnej trase. Každá výnimka mýli cestujúcich.

L8 o 12:18: Nejako som nepochopil argumenty pre zriadenie nového spoja, ktorý je mimo takt a v celej trase v časovom súbehu s inými spojmi. Nesedí mi to. Kilometrov je málo, myslím, že sú užitočnejšie miesta, kde ich míňať.

L8 večer: Toto je nesporne zaujímavý postreh. Kým tieto spoje jazdili na Chrenovú, nebol to problém, po ich skrátení po Mlyny by sa nadväznosť na L32 hodila. Rozbíja to však preklady v smere na Mlynárce aj späť. Pointu akceptujem, len neviem, či to stojí za to. A aj tá rezerva na prestup, ak má byť stíhateľný, by mala byť aspoň 3 minúty. Jedna minúta je málo.

Zastávka Hornostavská je už minimálne dva roky vyprojektovaná v oboch smeroch na mieste, kde navrhuješ. Čaká sa na peniaze. Zastavovala by tam nielen 32 a 33, ale aj 22. Snáď to raz bude.

L14 cez víkendy: Upresním to. Vlak z Trnavy bude prichádzať v xx:13 (nie 12) a len v nepárnu hodinu (v párnu prichádza xx:08, čo je ideálne). Čas na prestup 2 minúty je pre väčšinu cestujúcich nestíhateľný, plus zatiaľ niet dôvodu veriť, že tie vlaky budú prichádzať načas. Sorry, kvôli tomu víkendovú 10-minútovku na Chrenovú nerozbijeme. Aj keď úplne chápem Tvoj pohľad z pozície človeka, ktorý si hľadá prípoj od vlaku.
Malé zmeny, ale mohli by pomôcť.

Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.

Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.

Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.

Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.

Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.

Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Reakcia na: Toom #23564:
Problém s verziou LCD v niektorých vozidlách aktuálne rieši dodávateľ. Malo by to v priebehu niekoľkých dní byť vyriešené.
Reakcia na: Vladimír #23562:
To už malo byť spravené automaticky 😵💫. Inak v posledných dňoch som spozoroval že v niektorých busoch na displeji namiesto odchodov spojov ukazuje len prázdne tmavé pole. Dalo by sa to nejak poriešiť? Ďakujem
Reakcia na: mrcheef #23559:
V elektronickej podobe zatiaľ nie. Vo fyzickej podobe by sa našli ročníky 1984, 1988, 1993, 1999, 2000, 2005, 2010, 2011, 2012. Bolo by fajn ich naskenovať, ale momentálne na to žiaľ nemám čas.
Reakcia na: Toom #23555:
Použitie hlásenia je definované Technickými štandardmi MHD vydanými Mestom Nitra. Ak bude požiadavka, dá sa samozrejme anglické hlásenie ku konečnej zastávke doplniť. Dnes je informácia v anglickom jazyku aspoň zobrazená na vnútorných LCD paneloch.
Reakcia na: Harzik17 #23554:
Je veľmi zaujímavé, ako dvaja ľudia môžu nezávisle od seba prísť na rovnakú myšlienku. Každú jednu z liniek, ako navrhuješ, som už na papieri presne v takejto trase mal aj ja. Vždy som však natrafil na nejaký problém, ktorý som v danom momente nevedel riešiť a návrh som odsunul.

Trasa L11 podľa návrhu je ideálna pre nasadenie 9,5m vozidla, ideálna na stavbu turnusu, ale nevedel som si poradiť s konkrétnymi časovými polohami. Kvôli existujúcim nadväznostiam je žiaduce, aby v úseku Centrum - Párovské Háje linka jazdila v súčasnej polohe (počas víkendov Centrum xx:38, Párovské Háje xx:02). To by potom znamenalo odchod z Gorazdovej o xx:24. A to sa totálne bije s L30, ktorá z Gorazdovej jazdí xx:21 - a posúvať ju, je škoda, lebo je prípojom od L19 z Janíkoviec, je prípojom od L1/9 zo Zobora, má prípoj na L21 smer Lužianky, je v koordinácii s L13 na úseku Štúrova - Diely...

L29, ako iste vieš, už v takej vnútrochrenovskej verzii jazdila v rokoch 2012-13 (vtedy išlo o politickú povinnosť zabezpečiť priame spojenie Atletického štadióna a Polikliniky Chrenová). Linka jazdievala prázdna a takmer jediné jej osadenstvo boli cestujúci, ktorý sa pomýlili a mysleli, že ide do centra. Iste, v Tebou navrhnutej trase je šanca na úspech vyššia - dobre obslúžený Kaufland by určite nejaký dopyt generoval. A tiež súhlasím s tým, že 30-minútovka je minimálna ponuka, ktorá cestujúceho idúceho na nákup osloví. Len toto bude stáť veľa kilometrov a neviem, či na toto niekto vezme odvahu to objednať.

K navrhovanej L30 - áno, súhlasím so všetkými výhodami, ktoré uvádzaš. Trochu mám obavu, či z prestupného uzla Pod Zoborom nebude chýbať linka v priamej línii Mostná - Ďurková - Párovská. Ideálne by bolo, ak by existovala pravidelná a aj sedlová prevádzka na linke 17.
Reakcia na: driver97 #23553:
Termín začatia obsluhy JLR závisí od mnohých ešte neznámych. Šlo by však o veľkú zmenu - od jej schválenia len dopravca potrebuje MINIMÁLNE 6 mesiacov na prípravu. A schválenie zatiaľ na dohľad nie je. Pracuje sa s konceptom normálnych verejných liniek. Ich trasovanie sa od existujúcich odlišuje, zrejme teda nebudú začlenené pod existujúce linky, ale vzniknú linky nové.

Pojem "prejazdovanie medzi linkami" sa v rámci ex-CS používa všeobecne na striedanie liniek v rámci jedného turnusu. Nemal som na mysli, že tam bude fyzický prejazd (jazda naprázdno), aj keď to tak mohlo vyznieť. Uvedomujem si, že v prípade 14/32 by sa linky "prepínali" na Gorazdovej. Ten návrh ešte úplne nezahadzujem, určite sa minimálne pozriem, čo by sa tým dalo získať/stratiť.

Koncepciu liniek okolo Kauflandu nikto nebrzdí. Máme však určitý objem kilometrov, ktorý sa smie odjazdiť. A zatiaľ nikto neprišiel s nápadom, ktorý by obsluhu Kauflandu riešil lepšie a zároveň nebol nákladnejší (viac km, viac busov, viac vodičov), ako ten, ktorý sa realizoval.

S pridávaním ďalších spojov do Mestského parku bez toho, aby sa tam vybudovalo riadne obratisko, dopravca nesúhlasí. Súčasný stav s cúvaním do slepej ulice je nevyhovujúci a nevhodný na ďalšie rozširovanie.

Grafikon na rok 2025 podľa všetkého revolučný nebude. Riešia sa nejaké návrhy, ale sú to malé až stredné zmeny. Nič také, čo by malo vyraziť dych. Ale zase snáď k lepšiemu...
Má niekto v zbierke v elektronickej forme niektorý zo starších knižných CP MHD Nitra z obdobia, kedy bola doprava ešte vykonávaná SADkou, Connexom alebo Veoliou ? Vedeli by sme sa nejako dohodnúť na jeho poslaní ? Ďakujem.
Reakcia na: Patrik_o #23557:
Existuje predstava trasovania ED v NR?
Do Nitry sa neplánujú zaviesť trolejbusy?
Už dlho som premýšľal nad jednou vecou čo sa hlásení zastávok týka. Máme anglické preklady na stanice, Centrum mesta, výstavisko a prečo vlastne nedali anglické hlásenie aj keď vyhlasuje konečnú zastávku?
Rozmýšľal som. Mám nápad na úpravu trasovania, ktorá by reflektovala aj požiadavky obyvateľov a zároveň by sa prispôsobila aktuálnemu systému a rovnako zachovala súčasné odchody. Jedná sa konkrétne o zmenu trasovania liniek 6, 11, 26 a 30.


Prehľad nových trás:

Linka 6 KLOKOČINA, Kmeťova - Golianova - Mestská hala - Mikovíniho - Štúrova - Fraňa Mojtu - Predmostie - Pod Zoborom - METODOVA.

Linka 11 PÁROVSKÉ HÁJE - Mikovíniho - Štúrova - Fraňa Mojtu - Predmostie - Pod Zoborom - Chrenovský Cintorín - Ďurčanského - CHRENOVÁ, Gorazdova.

Linka 26 JAKUBA HAŠKA - Dolnočermánska - Mikovíniho - Štúrova - Centrum, Mlyny

Linka 30 Diely, Považská (Klokočina, Kmeťova) - Zvolenská - Hypermarket Tesco - Štúrova - Párovská - Predmostie - Lomnická - Nábrežie mládeže - Andreja Hlinku, Centro - Poliklinika Chrenová - CHRENOVÁ, Gorazdova

Prínosy:

Nové spojenie k poliklinike Chrenová. Veľmi dlho je cestujúcimi požadovaná a aj používaná linka 30 z Pároviec k Poliklinke Chrenová, zároveň neexistuje priamy spoj z Nábrežia Mládeže k Poliklinike. Nová trasa linky 30 by tak slúžila cestujúcim, ktorý cestujú dnes a aj ľuďom v rámci Chrenovej.

Vyriešenie rozdelenia pre linku 26. Súčasné spoje začínajúce pri zastávke Centrum, Mlyny by premávali už zo sídliska Klokočina ako linka 6 aj cez Mestskú halu.

Využitie 9,5m autobusov na linke 11. Trasa súčasnej 6 Predmostie - Pod Zoborom - Chrenovský Cintorín - Chrenová, Gorazdova je pre vozidlá tejto dĺžky veľmi dobrá. Počas víkendov obsluha zastávok Kaufland a Vašinova.

Zabezpečenie taktu Zobor - Klokočina.
Linka 11 počas víkendov každý druhý spoj ukončený na zastávke Klokočina, Kmeťova. Spoj viesť v hodinách počas, ktorých ide zo Zobora Linka 1. Bola by tu možnosť prestupu na zastávke Predmostie z linky 1 na Linku 11. Čas prestupu vychádza približne okolo 2 min.

Zachovanie prípojov 11/21 Centrum, Mlyny xx:34 - xx:37.
Zachovanie prípojov 11/30 Predmostie xx:29 - xx:30.

Linka 29 riešenie Kauflandu. Spoje linky 29 by premávali CHRENOVÁ, Gorazdova - Poliklinika Chrenová - Centro - Kaufland - Vašinova - Centro - Poliklinika Chrenová - CHRENOVÁ, Gorazdova. Dnešná obsluha tejto lokality spočíva v obsluhe 1 spoj každú hodinu a stretávanie sa spojov. Nákup trvajúci hodinu však asi nerobí nikto kto cestuje mestskou hromadnou dopravou. Takt linky 29 je preto navrhnutý ako 60-30-30-60. Premávka linky v pracovných dňoch od 7 do 15. Ostatné časy vyriešené zachádzkou na linke 11.

Časovo by sa zachovávali približne súčasné odchody, len linka 11 by sa posunula približne o 3 min. Ostatné časy viem v prípade záujmu doplniť.
Reakcia na: Vladimír #23552:
Vieme aspoň výhľadovo, kedy by sa mohlo začať s obluhou JRL? Brzdí to mesto, alebo ich zmluvná doprava? Budu do tejto koncepcie zapojené súčasné linky, alebo by sa zvažovalo zavedenie nových?

Víkendové 32ky, myslel som to tak, že Gorazdova je tam viac-menej bod, kde by sa vymena udiala, čiže nejaké extra prejazdy by sa zrejme nerobili. Ale chápem.

Čiže nejakú novú koncepciu liniek/linky okolo Kauflandu brzdí mesto? Bol som viackrát svedkom, že cestujúci vynadal vodičovi, že či on bude ešte o 10 minút dlhšie v autobuse, keď ide ešte cez Vašinovu a Kaufland, kvôli tomuto som to sem vlastne aj písal.

11/26 Ideálne a výhľadovo mozno Frana Mojtu a Mestský park (aby mohol aj vodic v kľude čerpať prestávku, nechať jazdiť 9,5 s cyklonosičom a zase priniesť niečo nové možno aj pre ľudí z Parovských Hájov.

Snáď ten most dajú dokopy čím skôr a premávka sa vrati aspoň do starých koľají.


A ešte taká bonusová otázka : prinesie nový rok nejaké výrazné zmeny? co sa chystá?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.