Prosím ťa, z čoho vychádza tá podmienka visieť rok vo vestníku? Lebo české krajské sútaže sa síce vlečú, ale nezaregistroval som, že by ich zdržiavalo ešte aj niečo takéto.
Je jasné, že za súčasných okolností môže po 1.1.2020 MHD zabezpečovať len Arriva. Neviem, ako vzniknutú situáciu vyriešia právnici, pravdepodobne sa vyhlási nejaký núdzový režim, počas ktorého dočasne výkon MHD priamo zadajú Arrive. Niečo podobné bolo v roku 2016 na prímestskej, kde verejná súťaž nestihla prebehnúť do termínu a prvý mesiac a pol po ukončení starej zmluvy sa šlo na provizórium. V prípade mesta je ale situácia zložitejšia, nakoľko tu súťaž nie je neskončená, tu je súťaž zrušená a zrejme sa bude opakovať. Múdrejšie hlavy od tej mojej tvrdia, že nový medzinárodný tender bude musieť byť znova min. rok zverejnený v európskom vestníku a len POTOM môžu súťaž vypísať. Keď odhadnem reálnu dobu súťaženia, tak "provizórium" tu môže trvať aj dva roky.
Odhliadnuc od právnych problémov, provizórium bude mať aj dopad na bežnú prevádzku. Žiadna dlhodobá vízia, žiadny rozvoj, žiadne investície, žiadna obnova vozidlového parku. A to už teraz ašpirujeme na titul "skanzen prevádzka". Nebude to ľahké
Lol, a jazdit si myslis ze vam bude v Nitre kto, Martania? Ak by aj mesto niekde vyhrabalo ineho dopravcu, ten bude arrivackych vodicov prosit na kolenach, aby k nemu presli...
Mesto musí zazmluvniť nejakého dopravcu na dobu dočasnú, ale to neznamená, že súčasní vodiči nemôžu prejsť aj k novému dopravcovi, ak by takáto situácia nastala. 150 nových vodičov tu nevyrastie šibnutím čarovného prútika.
LUK