zastávka MURGAŠOVA sa kde nachádzala? Viete mi niekto povedať? [neviem, či je to otázka na VLADIMÍRA, keďže túto zastávku som v aktuálnom linkovom CP nenašiel]
Len nezabudni, že tie dlhé roky bola SADka štátnym podnikom a dobre vieš, ako to v štátnych podnikoch chodí (kradne). Privatizácia prebehla len pred dvoma rokmi (ma opravte ak sa mýlim), takže až tak dlho ste na intervalovú dopravu nečakali.
K bodu 5: Presov nezacina premavku MHD cez vikend o 7.00 resp. 6.00, ale v tento cas iba prechadza z nocnej dopravy na dennu. Tj. aj v Presove mas v nedelu pred siedmou rano uz (od polnoci) tri linky v hodinovom takte.
Tak pozrel som si CP aj podľa SAD. Páči sa mi, že je platný od 4.10.2004 ?, taktiež CP linky 35 je zaujímavý ?. A chcel by som vedieť aký rozdiel medzi CHRENOVÁ a CHRENOVÁ (2).
Dosť srandy, ten CP je vidieľne lepší od "konkurenčného návrhu", keď už v ničom inom, tak v počte spojov (viac liniek s krátkym intervalom). Najviac ma zaujal počet spojov v sedle z Klokočiny (keďže som tam v roku 2001 dáke 2 týždne býval a viem ako to vyzeralo). ?
Teraz by som navrhoval doplniť tie súhrnné CP ešte o víkendové odchody a vylepiť ich spolu s PRIMÁTorovým návrhom (príp. aj súčasným stavom) do vozidiel, nech môžu cestujúci porovnávať a nadávať ☠, koho si to zas zvolili. ?
K dvom predlozenym navrhom reorganizacie MHD v Nitre mam tieto poznamky:
1. navrh primatora je pravdepodobne uplne nepriechodny, jeho prinosom je, ze otvoril tuto diskusiu a priniesol myslienku pravidelnosti a intervaloveho taktu.
2. Trasovanie liniek by malo spajat z hladiska prepravnych narokov rovnocenne lokality, aby linky centrom prechadzali a nevytvarali potrebu odstavnych ploch (navrh trasovania prilozeny).
3. Intervali na linkach by mali byt pravidelne (po cely den), subezne linky by sa mali na spolocnych usekoch preklapat.
4. Taziskova linka c.1 by mala intervaly 5 min v sedle, 10 min v sedle a cez vikendy.
5. Intervaly \"okrajovych\" liniek 30 min v spicke, 60 min v sedle a cez vikendy.
6. Intervaly \"mestskych\" liniek 15 min v spicke, 30 min v sedle a cez vikendy.
5. Doprava cez vikend by mohla zacinat jazdit neskor, napr. podla vzoru Presova v sobotu po 6. h a v nedelu po 7. h. Napr. primatorov navrh uplne nelogicky navrhuje na taziskovej linke c.1 v nedelu rano 5 spojov medzi 5. a 6. h (spoje naviac nie su v takte) a popoludni iba 4 spoje.
6. Posledne spoje by mali vychadzat o 23.h.
7. Mala by byt zavedena nocna doprava aspon na 2 linkach z Klokociny na Chrenovu a zo Zobora k Plastike, ktora by jazdila denne od polnoci do rana kazdu hodinu. Kapacitu mozno ziskat napr. neskorsim zaciatkom dennej dopravy (bod 4).
8. Stanica ZSR by bola obsluhovana z hlavnej ulice.
9. Vybrane spoje linky c. 1 by boli vedene pre invalidov (dnes linka 28).
10. Mal by sa zriadit specializovany dopravny podnik mesta Nitry, dnesny model MHD presne vystihuje skutocnost, za prevadzkovatel SAD ma skusenosti s dopravou na vidieku, ale principy dopravy v meste (takt, pravidelnost, castost) sa v Nitre na rozdiel od inych porovnatelnych miest (Presov, Zilina) sa za dlhe roky nepresadili.
Navrh trasovania (nie je vycerpavajuci, detaily treba dopracovat):
Neviem, čo všetko má SAD v databáze, ale môžem Ťa potešiť - zastávka Popradská neexistuje. Zastávka na Popradskej ul. sa volá Sídlisko Diely. Zamerali sme teda všetko.
to VLADIMÍR: sorry, ale zabudol som včera na tú vizitku. Spomenul som si na ňu až pri vybaľovaní GPS-ky doma. Ozvi sa mi na mail, pošlem ti všetky údaje. Inak, zistil som, že nezamerali sme jednu zastávku - POPRADSKÁ, ale to bola asi moja chyba, každopádne v systéme nemám je súradnice a na papieri nemám jej hodnoty. Ale išli sme aspoň okolo. Kontroloval som všetky zastávky počas dnešného dňa. Ešte otázka - aké staré sú údaje na sadnr.sk v CP? U nás sa pozerali na tú stránku a sú tam rozdiely [v zastávkach].
Myslela som si, že podobné maniere sú typické len pre nášho Králika v Bystrici, ale pozerám, že primátori tuším tento rok bojujú o to, koho z nich budú ľudia viac nenávidieť. (Veď ak sa im na ich kreslách zdá byť dlho, môžu odstúpiť bez celého toho cirkusu). Bohužiaľ, ak sa vo všetkých mestách začnú uberať primátori týmto smerom, zničia MHD aj v tých mestách, kde ešte funguje a o pár rokov potom môžu vymýšľať projekty, ako vrátiť ľudí naspäť k MHD a znížiť hladinu smogu a zápchy v meste. Len neviem, či im Únia na to dá peniaze ? . Držím Vám palce, aby všetko dobre dopadlo (resp. aspoň do takej miery, ako je to len možné). S tou mapou by som si to určite len tak nenechala. Na podkladoch Vašej práce si niekto postaví 50mil. zisk! No to určite! Je to veľká škoda. Keď u nás v BB bolo príliš rušno, aspoň ma hrial pocit, že niekde MHD aj funguje a ľudia sú s ňou spokojný. Keď nie sú, tak MHD si s nimi udržuje kontakt cez toto fórum a snaží sa problémy riešiť (uko ? ). O tom môžeme u nás len snívať. Náš "sám najvyšší sám" sa ozve, len keď na neho ľudia už naozaj veľmi škaredo nadávajú.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
V.P.