...Citaro malo búračku vo vlastnej réžií t.j. , na zástavke MHD buchol vodič do svojho kolegu pred ním stojaceho, momentálne je v oprave, do konca prázdnin možno bude premávať...na dovolenke bolo super, len škoda, že už je po nej... ?
V živote sa zväčša všetko cyklicky opakuje. Tak sa aj striedajú trolejbusové eufórie s trolejbusovými stagnáciami. Verím, že sa čoskoro opäť názor na trolejbus zmení a tentokrát Nitra nezaspí.
Ako to malé? Ako to "nie je priestor pre Ďalšiu trakciu"? Znamená to, že pokiať nie je v meste reálny potenciál pre vybudovanie veľa TBUS tratí, ale iba pár, tak budú neentabilné a investícia sa neoplatí? ?
No veď súhlas. Len tá pravá chvíľa na začatie budovania E-trakcie je už premeškaná ? .
EU bohužiaľ prispieva len na také cypoviny ako sú smradobusy čo čistia zvuk a pohlcujú hluk, rozumej plynobusy...
Pravdepodobné však je, že keby Nitra v správnej chvíli tiež začala elektrickú trakciu budovať, prípadne dokonca založila mestského dopravcu, mohla mať dnes dotácie omnoho vyššie. Ja netvrdím, že je to správne, ale skrátka takto to funguje.
Možno nie som ten pravý, ktorý sa k téme vyjadruje, pretože vzhľadom na svoju neskonalú lásku k trolejbusom nemôžem byť objektívny. Preto som presvedčený, že vďaka trolejbusom by aj Nitra chytila taký veľkomestskejší nádych. A už vôbec nehovoriac o kopcovitom teréne, ktorý priam po trolejbusoch volá.
A neexistuje možnosť ako by na trolejbus mohla prispieť EÚ a podobne?
No jednak v politike (ing. Ján-Močiaci-z-Terasy-v-krčme-pred-našim-domom sa v trolejbusoch zhliadol), jednak v tom, že najazdené vozokm v NR dnes budú tak tretina toho čo v ZA a dotácia ešte menšia. A dnes by užani v ZA nikto trolejbusy od základu nebudoval, bohužiaľ.
Vladimír:Vysoké investičné náklady.Pri súčasnom rozsahu MHD v NR skutočne nemá cenu zavádzať trombelusy.Veď nakoniec aj takej BB či KE trombelusy skôr uškodili než prospeli.Mestá sú proste príliš malé pre ďalšiu trakciu.
Zabrdnem trochu do témy z ankety. Je vôbec ešte aspoň trocha reálne zavedenie trolejbusov v Nitre? Rád by som o tom vedel viac. Prípadne ak nie, aké sú dôvody odmietania elektrickej trakcie v MHD?
Veď práve za 140Sk som si pred tromi rokmi kúpil týždenný lístok (viď historické lístky). Keby to tak bolo dnes, to by sme sa navozili až do zblbnutia. ?
Pôvod vagónov (aj keď to do MHD vlastne nepatrí):
Na fotke 001 je prípojný vozeň Balm/ú 653 pôvodom z Prešovskej pionierskej železnice (predtým slúžil ako električka v Bohumíne na rozchode 760 mm).
Za ním nasleduje osobný vozeň Bai/ú 607 pôvodom z Ružomberka (trať do Korytnice, predtým nákladný vysokostenný vozeň, predtým Frýdlant v Čechách - Heřmanice).
Ďalej nasleduje M 21.003 (M 21.008) pôvodom tiež z Prešovskej pionierskej železnice, predtým Jindřichuv Hradec).
Potom je tam niekoľko dvojnápravových plošiňákov a parný rušeň pôvodom zo železiarní Králuv Dvur u Berouna č. 14.
Vedľa stojí 1435 BN 60 pôvodom z cukrovaru v Nitre (rozchod 1435 mm).
Ak pôjdete na výstavu, vedúci železničky Vám ochotne porozpráva históriu (keď bude mať čas).
Vzdialenosť konečnej zastávky a vstupnej brány sa vykompenzuje prakticky minimálnym čakacím časom na vstupenky a nebýva tam veľké množstvo ľudí (zväčša zájazdové autobusy - je tam veľké parkovisko). Ani vzdialenosť z Tr. A. Hlinku po hlavný vchod nie je práve najkratšia.
TeBeCe: na povod sa skusim popytat jedneho cloveka, ktory mi o nich hovoril, ze tam su ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.