K predstave moderneho systemu MHD som zabudol spomenut zavedenie mesacnych (rocnych) predplatnych listkova a hlavne integraciu autobusov MHD s inymi druhmi dopravy (zeleznice a v Nitre obzvlast silna primestska regionalna doprava). Pokial viem, integrovane dopravne systemy su zavedene len v Bratislave a Ziline, aj to v menej prijemnej podobe ako napr. v Ostrave, Prahe alebo Brne (mam na myslim moznost cestovat vsetkymi dostupnymi prostriedkami na jeden cestovny doklad bez obmedzenia ci specialneho doplatku).
Najskor by som sa Ti rad podakoval, ze si mi vyhovel a navrh si prezentoval. Nie som odbornik na mestsku verejnu dopravu, len laik, a ako taky sa o MHD zaujimam, a skusenosti potvrdzuju, ze vyvoj sa ubera inym smerom, nez kam ide Nitra. Tiez sa domnievam, ze by som vo svojich nazoroch nasiel s Tebou podstatne viac spolocneho, nez sa Tebe podarilo vybojovat voci mestu ako objednavatelovi verejnej dopravy. Objemy prepravenych osob v Nitre su v porovnani s inymi podobnymi mestami podstatne nizsie v dosledku dlhorocneho nezaujmu o rozvoj verejnej dopravy zo strany vedenia mesta, dotacie v minulych rokoch niekolkonasobne nizsie ako v inych porovnatelnych mestach, mestska doprava sa nestala mestotvornym prvkom, bola a je len trpenym bremenom. Jej nizka vyuzitelnost je dosledkom a nie pricinou tohoto stavu. Napr. nepravidelne intervaly na linkach boli prisposobene vylucne potrebam prevadzkovatela a nie v prospech obcana (interval cca 70 minut miesto 60 z toho dovodu, aby linku obsluzil jeden miesto dvoch vozov). Vsetka cest za to, ze aspon toto sa podarilo od minuleho roku odstranit.
Takze skusenost potvrdzuje (v poslednej dobe Petrzalka, Zilina), ze napriek prvotnym protestom ako vyrazu neochoty k nejakej zmene, je pre obcana vyhodnejsie:
- prestupna tarifa
- maly pocet liniek s hustymi intervalmi (vysoky pocet liniek sa tazko synchronizuje)
- ekologicka doprava (staci sledovat boj B. Bystrice o navrat trolejbusov)
- spajanie z hladiska prepravnych narokov rovnakych casti mesta na ukor kratkych liniek konciacich v centre s vysokym narokom na odstavne plochy - to je moja vyhrada voci predlozenemu konkurencnemu navrhu
Pre Teba ako profesionala som nepriniesol nic noveho, ale ja si naozaj myslim, ze vec nie je az taka zlozita, Nitra nie je velke mesto a vytvorit slusny a prijemny model verejneho cestovania by nemal byt neriesitelny problem. V tom asi budeme tiez zajedno, ked ako najvacsi problem citim postoj vedenia mesta.
Nie sú akurát na tom pri SAD smer Mlynárce, pretože tam plech nebude. Zámer bol taký, že kde bude výveska v prístrešku, na označníku nebude musieť byť.
....a dnes sa mi dostalo do rúk ďalšie číslo ŠARKAN news. Ale asi ti ho neprinesiem,lebo niet čo čítať. Dokonca ani obvyklý príhovor pána F. tam nie je. "Škoda",lebo dnes som zaregistroval na Šarkanoch cenovku 13,-SK a tak som si robil "nádeje",že nám to bude v spomínanom médiu patrične ospievané ? ?
Hmm... toľko preklepov, že to radšej pridám ešte raz ?
Re #3375 155: Malo by to byť dobre. Na vrchnú stranu ešte príde strieška. V spodnej lište by mala byť vyvŕtaná diera, aby sa tam voda nezdržovala. Hádam to tak spravené je.
Re #3378 ivan: Toto je zaujímavý názor. Je jednoznačné, že celkovej efektivite súčasného systému by prospelo zníženie počtu liniek, ale predmetný návrh považujem vykonštrovaný na tomto, azda jedinom jeho správnom princípe, až do v praxi nepoužiteľného absurdna. Je (nielen) mojím názorom, že detailov, ktorých by bolo treba na tom návrhu opraviť je tak veľa, že po ich zapracovaní by z toho bolo úplne čosi iné, čo by s pôvodným návrhom nemalo nič spoločné.
Ale diskusii sa nebránim, celkom by ma zaujímalo, aké pozitíva v tom návrhu možno vidieť.
Malo by to byť dobre. Na vrchnú stranu ešte príde striška. V spodnej lište by mala byť vyvŕtaná diera, aby sa tam voda nezdržovala. Hádam to tak spravené je.
Re #3378 ivan: Toto je zaujímavý názor. Je jednoznačné, že celkovej efektivite súčasného systému by prospelo zníženie počtu liniek, ale predmetný návrh považujem vykonštrovaný na tomto azda jedinom jeho správnom princípe až to v praxi nepoužiteľného absurdna. Je (nielen) mojím názorom, že detailov, ktorých by bolo treba na tom návrhu opraviť je tak veľa, že ich zapracovaní by z toho bolo úplne čosi iné, čo by s pôvodným návrhom nemalo nič spoločné.
Ale diskusii sa nebránim, celkom by ma zaujímalo, aké pozitíva v tom návrhu možno vidieť.
Zdá sa mi,že nový označník osadený na Palárikovej,má chybičku krásy ? . Tabuľa na výves CP je naopak. Keď sa tam CP umiestnia a prikryjú s plexisklom,tak medzi plexi a plech bude pršať,lebo ohyb je na dolnej strane... ?
Podľa mňa je na škodu,že sa mnohí cestujúci nejdú sťažovať na nevhodné správanie vodiča.Ľudia radšej mávnu rukou a povedia si,že tí vodiči sú ale drzí........ A to nie je pravda-že všetci,nehádžme ich do jedného vreca. ?
Vladimir: Chcel by som sa spýtať, či je uvedené ako sa má správať vodič autobusu (v prepravnom poriadku som to nenašiel). Pýtam sa preto, pretože ráno keď som šiel busom, tak istý chlapec zazvonil pri UKF a samozrejme, keďže šlo o L19, nezastavila. Chlapec teda zazvonil pre istotu pri tržnici ešte raz a v tom momente zahučal šofér na chlapca: čo robíš,... si normálny?A to najlepšie nakoniec:,,Čo si debil od narodenia?!"
Myslím, že sú to dosť silné reči, ešte aj vzhľadom nato, že to bolo v nedeľu ráno.
Nepíšem to aby som sa vyžaloval, alebo spôsobil mu týmto problémy.Ale jeho chovanie ma dosť prekvapilo.
PS: Asi bol nešťastný, že vyhral včera vo VV 2 Erik.
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Oki