Reakcia na: Harzik17 #23566:
L6: To, čo navrhuješ, je tzv. "písmenková polievka" (jeden spoj zachádza, iný nie). Som si vedomý, že niekde to tak máme, ale snaha je redukovať to, nie rozširovať. Vždy, ak je to len trochu možné, je snaha viesť čo najviac spojov linky po základnej trase. Každá výnimka mýli cestujúcich.L8 o 12:18: Nejako som nepochopil argumenty pre zriadenie nového spoja, ktorý je mimo takt a v celej trase v časovom súbehu s inými spojmi. Nesedí mi to. Kilometrov je málo, myslím, že sú užitočnejšie miesta, kde ich míňať.
L8 večer: Toto je nesporne zaujímavý postreh. Kým tieto spoje jazdili na Chrenovú, nebol to problém, po ich skrátení po Mlyny by sa nadväznosť na L32 hodila. Rozbíja to však preklady v smere na Mlynárce aj späť. Pointu akceptujem, len neviem, či to stojí za to. A aj tá rezerva na prestup, ak má byť stíhateľný, by mala byť aspoň 3 minúty. Jedna minúta je málo.
Zastávka Hornostavská je už minimálne dva roky vyprojektovaná v oboch smeroch na mieste, kde navrhuješ. Čaká sa na peniaze. Zastavovala by tam nielen 32 a 33, ale aj 22. Snáď to raz bude.
L14 cez víkendy: Upresním to. Vlak z Trnavy bude prichádzať v xx:13 (nie 12) a len v nepárnu hodinu (v párnu prichádza xx:08, čo je ideálne). Čas na prestup 2 minúty je pre väčšinu cestujúcich nestíhateľný, plus zatiaľ niet dôvodu veriť, že tie vlaky budú prichádzať načas. Sorry, kvôli tomu víkendovú 10-minútovku na Chrenovú nerozbijeme. Aj keď úplne chápem Tvoj pohľad z pozície človeka, ktorý si hľadá prípoj od vlaku.
Vladimír
Víkendové 32-ky nezvyknú meškať, tam sa ostrý režim dá celkom v pohode vyjazdiť (niektorým vodičom vyhovuje, niektorým nie). Meškania tam vznikali hlavne počas väčších výstav, čo už druhý rok po sebe riešime tým, že počas Nábytku, Agrokomplexu a Autosalónu máme iné (voľnejšie) turnusy ako bežne. Ich úlohou je absorbovať meškania, ktoré vznikajú jazdou okolo výstaviska. Nad prepojením obehov L14 a 32 som uvažoval, no má to svoje pre aj proti. Sám som kedysi prejazdy vozov medzi linkami zavádzal, no z prevádzkových dôvodov je lepšie, ak sú v tom nejaké pravidlá a nie že hocičo prejazduje na hocičo (dnes to tak často je, a bolo by fajn to trochu preriediť a nie ďalej podporovať). Uvidíme.
Trasa L6 okolo Kauflandu zabíja spojenie Predmostia s Chrenovou (neúmerne ho predlžuje). Každé iné riešenie si však žiada väčšie náklady. Súčasné riešenie nepovažujem za vyhovujúce, ale nič lepšie sme zatiaľ nevymysleli.
Vodiči L11 a 26 majú v turnusoch napočítané kilometre na otáčanie cez Palárikovu, Hodálovu a nábrežie, aby tou jednosmerkou jazdiť nemuseli. Minulý rok v decembri sme upravovali obeh na týchto linkách tak, že v pracovných dňoch poobede nasleduje spoj do Párovských Hájov po spoji z Metodovej do centra. Vo viacerých prípadoch sa tak dovtedajšie krúženie zrušilo, pretože končiaca L26 vysadí cestujúcich na začiatku výbočiska pri Priori a ostáva tam čakať až do odchodu na L11. Tieto linky by si však zaslúžili celkovo prekopať. Nejaké idey sú, ale nechcem to rozpisovať, kým to nie je isté. Predlžovanie spojov na stanicu mi zmysel nedáva, pretože tá je už dnes preexponovaná (a zbytočne to míňa kilometre z balíka) a najmä u L11 by išlo o zbytočné predĺženie súbehu s nosnou L24. Skôr mi dáva zmysel, že L11 by sa mala výhľadovo "vydať" niekam smerom na Fraňa Mojtu. Treba prihliadať aj prevádzkové pomery budúceho riešenia - obeh vozidla, infraštruktúra na konečných, typ vozidla (do Hájov dávame len 9,5m vozy).
Most na Cabajskej je takým extrémnym zásahom do celého systému MHD, že ho paradoxne nemá zmysel riešiť. Zasahuje toľko liniek, že príprava riešenia by zabrala viac času ako samotná oprava mosta. Prvá polovica mosta by mala byť hotová v novembri, a mali by ho kompletne otvoriť - to by sa mali meškania o dosť znížiť. Druhá polovica sa bude robiť na jar - vtedy budú meškania zasa veľké, ale snáď nie až tak ako dnes, keďže na jar predsa len jazdí autami menší počet ľudí ako v jeseni (rokmi odpozorované).