.....pri poslednej výraznej zmene cestovných poriadkov (myslím, že to bolo v roku 1999) mali všetky výbory mestských častí návrhy na pripomienkovanie, a celý cestovný poriadok schvaľovalo mestské zastupiteľstvo....tým samozrejme nechcem povedať, že cestovný poriadok je ideálny...aj v dnešnej dobe sa skoro všetky zmeny v cestovných poriadkoch robia na základe požiadaviek jednotlivých VMČ resp.mesta....ideálny resp. najoptimalnejší za súčasných podmienok cestovný poriadok by podľa môjho názoru a skúseností bol intervalový t.j. jednotlivé spoje by premávali v určitých pravidelných intervaloch s čo najmenšími prestojmi na konečných zástavkách....niečo také ako je súčasná linky č.24.....napíšte aj Vaše návrhy na zmenu cestovného poriadku!!!!!!!! ?
mas pravdu, ja sa v tom velmi nevyznam co tam patri a co nie
myslim, ze MHD v Nitre by pomohli tri veci - rozdelenie niektorych liniek, ktore dnes idu z jedneho konca mesta na druhy, zlepsenie intervalov + vhodne navaznosti jednotlivych liniek a hlavne prestupna tarifa, ktora je zakladom toho vsetkeho.....ale nie som na to az taky velky odbornik, tak sa mozem samozrejme mylit
Ak sa zruší doprava na dedinských linkách, tak budeš v meste na bus čakať akurát tak viac ako dnes, pretože dnes by Ti prišla možno aspoň tá dedinská linka, potom už ani tá.
Opakujem, mestskú a prímestskú dopravu v Nitre zabezpečuje ten istý dopravca, a to, či je prímestská linka zaradená ako linka MHD je len čistá formalita, ktorá zároveň slúži pre zahustenie mestskej dopravy na výpadovkách z mesta.
Re #244 TeBeCe: Súhlas. Aj keď L19 nie je dobrý príklad, pretože Janíkovce SÚ Nitra.
ja to vidim takto - zrusi sa napr. linka 19 do Janikoviec, cim ubudne jedna moznost dostat sa z mesta aj na Chrenovu. A nemyslim si, ze autobusy sa presunu na posilnenie nejakej inej linky na Chrenovu, lebo zatialco v prvom pripade stratu vzniknutu z prevadzkovania tejto linky uhradili Janikovce, v tom druhom by stratu neuhradil nikto (konkretne mesto Nitra), lebo urcite by ta linka tak ci tak nebola ziskova....keby mesto chcelo, tak si posilnenie dopravy objedna a ziadne linky by sa nemuseli zrusit (tym ale netvrdim, ze linkovanie je optimalne v sucasnosti), kedze autobusy by sa urcite nasli....
Vladimir,tym ze sa zrusia dedinske linky MHD sa prejavy na tym ze povedzme v niektorych casoch nebudem nuteni cakat na bus na chrenovu hlavne cez week 30 a viac min.Nech sa doprava v NR vyriesi ako kolvek dufam ze to bude k lepsiemu a linky budu premavat aspon tak ako 24ka.
To je svätá pravda, že DPMP je na tom finančne lepšie ako SAD NR. Je však tiež pravda, že časť dotačného rozdielu sa premieta v tom, že v Prešove je MHD výrazne lacnejšia ako v Nitre.
Každopádne si myslím, že veci ako pravidelnosť dopravy, čo logickosť linkového vedenia nie sú závislé od financií.
Re #241 Romi: Čo máš stále s tým rušením dedinských liniek? Veď už Ti bolo jasne povedané, že situáciu v MHD to vôbec neovplyvní. Dnes ak cestuješ do Krškan (čo je súčasť Nitry), môžeš sa odviesť aj linkou 5, ktorá ide smer Branč. Čo dosiahneš tým, že sa linka prekvalifikuje na prímestskú a nie mestskú? Akurát že nebude mať číslo a do Krškan ju ako prímestskú nebudeš môcť použiť. Na zmenu dedinských liniek z mestských na prímestské doplatia nielen obce, ale rovnako aj obyvatelia Nitry. Myslieť si, že tie autobusy sa potom presunú kamsi na Klokočinu a pod. je prinajmenšom pozoruhodné.
Uko,stratovym linkam staci zmenit trasu a zrusenim dedinskych liniek sa posilni pravidelnost na urcite smery napr.Chrenova,Krskany,Janikovce,Zobor,Diely atd.
.......celú stratu z prevádzkovania liniek do evedených obcí, si do poslednej koruny hradia samotné obce, takže by sa neušetrilo (po finančnej stránke) nič....a mestu ide o rušenie nerentabilných liniek resp. najviac stratových spojov.... ?
..........DPMP Prešov dostáva už minimálne 10 rokov dotáciu na mestskú dopravu vyššiu od cca 60 - 100 mil.Sk/rok...!? za tie peniaze by aj v Nitre jazdili super moderné autobusy a vozový park by bol pravidelne obnovovaný....... ?
Takze ,ak by sa zrusili linky 5,20,21, usetrili by sa tri linky nemusela by sa zriadovat ina lebo do BRANCI a LUZIANOK jazdi MMAD a dokonca aj vlak. Linky 3,27 to su dalsie dve.Takze po zruseni 29tky je volny bus pre MMAD NITRA-STITARE a to mame hned 5 volnych liniek pre mesto.
Ako som pozeral cestovny poriadok tak som zistil ze do Hrnciaroviec a Stitar nejazdi ziadny primesky spoj iba MHD. Asi to vychadza z toho ked este patrily pod Nitru.
Stitare sa odclenili predminuly rok tusim, co boli volby do miestnej samostpravy tak si uz volily starostu a vlastnych poslancov, Drazovce sa chceli tiez osamostatnit ale kvoli zakonu nemohly maly pocet ludi. (podla noveho zakona)
Vladimír.Štatistika ma nepusti.Ešte som opomenul kapacitu vozového parku v Nitre a Prešove. Štatistické udaje o počte obyvateľov mám priebežne doplňované a ten rozdiel je taký ako som uviedol a zdá sa,že sa bude ešte zväčšovať.
Vítek je preto primátorom,lebo tesne pred voľbami sa vzdal kanditatúry Dovičovič. Za toto gesto sa stal Dovičovič viceprimátorom. Ak by sa nevzdal chýbali by hlasy práve Vítekovi a primátorom by sa stal jednoznačne Prokeš. Jednoducho podvod na voličoch. Víteka zaujímajú snáď len dôchodcovia a aj to len po stránke kultúrnej prezentácie - ved je to učiteľ a Dovičoviča šport,zábava a aj to zadarmo.MHD je im ukradnutá aj keď ju do svojho zvolenia pravidelne používali.Za ostatný rok t.j. od svojho ničnerobenia pre Nitru zarobili na nové autá,tak sa vozia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
uko