Ten moment, kedy v Nitre bude mať zmysel nahadzovať výpravu, bude vtedy, keď budeme mať online zastávkovú tabuľu. Inak ti je zbytočné vedieť, že na 9/3 je 183CX, keď ho môžeš stretnúť likách 7 9 21 24 25... keď ale pozrieš zastávkovú tabuľu a uvidíš, ‘aha, príde mi 603FV’, to bude zas radosť žiť v Nitre ?
Dobre, tiež sa mi nepáči situácia s klimatizáciami v Nitre, ale netreba hladať iba to zlé a preto chcem takto verejne pochváliť šoféra NR-895FZ.
Štvrtok poobede som išiel na 19 Solarisom 895FZ a pekne v autobuse išla klíma, aj napriek tomu že ručička teplomera ledva dosahovala 28°C. V autobuse bolo klímu naozaj cítiť a mal som pocit že sa veziem v autobuse serióznej spoločnosti. Na zastávke Sitnianska nastupovala pani s kočíkom a samozrejme pán šofér si toho všimol a autobus pristavil pekne pri obrubníku a zapol kneeling, čím veľmi mamičke s kočíkom určite pomohol. Veď je všeobecne známe kneeling na Solarisoch je narozdiel od iných autobusov v Nitre dosť znatelný. Taktiež po nástupe si pani chcela kupiť lístok a šofer jej ukazal že sa nemusí ponáhlať, že počká kým kupi lístok a vráti sa ku kočíku. Pán šofér bol zjavne ukrajinského pôvodu, no spoločnosti hanbu určite nespravil.
Týmto chcem ukazať že okrem kritizovania treba hladať aj tie plusy ktoré má MHD Nitra.
A ešte niečo: Budú tie schémy čo sa začali verejne prezentovať na DOD a už som ich našiel aj v Arriva inforcentrách lepiť do vozidiel/zastávky? Určite by som bol za keby to každé vozidlo malo niekde na viditelnom mieste nalepené vo vozidle. (Samozrejme v nejakom trvalom plastovom kryte a nie prilepené bielymi lepkami) Taktiež pre začiatok aspoň na pár dôležitých zastávkach by sa to zišlo. Mapku ale hodnotím pozitivíne a určite dodáva Nitrianskej MHD úroveň.
Ono to v Prešove funguje len vďaka silnej šotozákladni sledujúcej výpravu snáď nonstop so zapisovaním do dispečerského fóra, odkiaľ to následne ďalší užívateľ prepisuje do výpravy. A mám pocit, že v NR by sa tomu nevenovalo zas až toľko ľudí.
Veď si pozri nejakú bratislavskú výpravu z analógovej doby, napr. http://imhd.sk/ba/vyprava?d=20130301 - všetky výmeny čo niekto uvidel, boli zapísané. Niekedy sa zachytilo viac, niekedy menej.
Samozrejme na to potrebuješ tím ľudí, ktorých baví sa tomu venovať (a aj trochu insiderských informácií). Plus v BA to uľahčoval fakt, že turnusy boli pomerne jednoduché a za oknom sú "poradovky" - ale rozhodne sa nedá tvrdiť, že bez online systému to nejde, dôkazom nech je napr. Prešov. ?
Ďalší problém by bol s tým, že v poslednej dobe sa turnusy menia aj operatívne počas dňa... na linke 11 sa niekedy striedajú aj tri vozidlá, i keď turnus je len jeden.
Ono hlavne, v Nitre by to bolo troška horšie. Kedže ak nepoznáš turnusy tak nemáš ani šajnu napríklad že bus ktorý má turnus 9/5 môžeš stretnuť aj na linke 2.
Aha, funguje, nechtiac tam zahrnulo aj bodku na konci vety.
Nie, niečo také sa nedá. V prípade BA ide o na mieru šitý import zo softvéru dopravcu. Pre potreby NR by sa musel robiť import úplne nanovo. Alebo samozrejme na web zapisovať výpravu ručne, čo je extrémne zaťažujúce asi pre kohokoľvek.
Len sa spýtam, nie je možné aj u nás v Nitre spraviť niečo takéto? https://imhd.sk/ba/vehicles-in-service. Alebo nás niečo obmedzuje? (Napríklad iné panely na busoch alebo čo?)
v 166CE v prvom rade nech kompletne preprogramujú informačný systém - nezobrazuje číslo linky a zastávky stíha hlásiť len tak tak ? to malo byť už dávno spravené
Vladimír
Nie, niečo také sa nedá. V prípade BA ide o na mieru šitý import zo softvéru dopravcu. Pre potreby NR by sa musel robiť import úplne nanovo. Alebo samozrejme na web zapisovať výpravu ručne, čo je extrémne zaťažujúce asi pre kohokoľvek.