dotacie nedostava DP ale mesto, ktore ma DP. Rozdiel tam samozrejme je. SADky dostavaju (cez KU, resp. VUC) cca 1 mld Sk na celu dopravu, a v mnohych rokoch ani supa na kapitalove vydavky.
Aky to rozdiel oproti zelezniciam, tym stat doplaca celu stratu z vykonov vo verejnom zaujme, hoci pozadu.
V BB je to tak, ze MHD prevadzkuje BBDS. Mestska spolocnost kupuje vozidla za dotacie a prenajima ich BBDS. Co sa tyka beznych dotacii, az do tohto roku sa dotacia rovnala prispevku od statu, hoci rozsah zliav bol vyssi (bezplatna preprava sprievodcu kocika, bezplatna linka pre dochodcov a vyhody pre darcov krvi). Az tento rok mesto zaplatilo nieco navyse za extra zlavy.
Banska Bystrica patrí pod SAD-ku, a k tým dotáciam, nerozumiem tomu, prečo by mali byť cestujúci mhd-čkou v Nitre ochudobňovaní len preto, lebo mhd-čka nepatrí pod mesto, dotácie sa dávajú zo štátneho rozpočtu a nie z mestského.Tie obrovské rozdiely nie sú spôsobené len vyššou nákladovosťou na trolejbusy a električky. P.S. Obrovské rozdiely v dotáciach nie sú len za rok 2002 ale aj za všetky predošlé, a aj ľudia v Nitre platia dane..........
Zákon o štátnom rozpočte poznám na 100 %.Rozdiel je však v tom,že napr. v Bratislave,Košiciach,Prešove a Žiline sa jedná o Mestské dopravné podniky ! Ich majoritným majiteľom je mesto,kdežto v prípade Nitry sa jedná v momentálne ale aj v minulosti o vlastníka iného a nie mesta.Podstatné v prideľovaní dotácií je aj tá skutočnosť,ža Nitra nemá a v dohľadnej dobe ani nebude mať ekologickú ( rozumej elektrickú ) trakciu.O B.Bystrici sa zámerne nezmieňujem,preretože sa v ich momentálných majetkových vzťahoch nevyznám.
P.s.Za prípadné preklepy sa vopred ospravedlňujem.
MHD v Žiline,Prešove,Banskej Bystrici,Košiciach a v Bratislave dostáva ročne štátnu dotáciu niekoľko násobne väčšiu ako mhd v Nitre. (pozri zákon o štátnom rozpočte na rok 2003)
A v čom je tak výborná ? Prirovnaj ju napr. k MHD v Bratislave,Košiciach,Prešove,Žiline a Banskej Bystrici.Uvádzam mestá v poradí podľa počtu obývateľov.Je mi jasné,že Nitra je v tomto prípade v počte obývateľov na štvrtom mieste,ale MHD, 100% na poslednom.
MHD v Nitre ? Je to vôbec MHD ? Šak to je hanba ! Stare haraburdy a soféri ? Traktoristi ! Jazdia pomaly a bez akejkoľvek vnímavosti okolia.Jednoducho,tam kde môžu pridať, stále sa vleču.
nove biele Conecta uz jazdia aj v primestskej doprave...narozdiel od tych prvych maju predne a stredne dvere, pricom tie stredne su dvojkridlove ake ma mestska verzia, predne su jednodielne vyklopne...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kami
Aky to rozdiel oproti zelezniciam, tym stat doplaca celu stratu z vykonov vo verejnom zaujme, hoci pozadu.
V BB je to tak, ze MHD prevadzkuje BBDS. Mestska spolocnost kupuje vozidla za dotacie a prenajima ich BBDS. Co sa tyka beznych dotacii, az do tohto roku sa dotacia rovnala prispevku od statu, hoci rozsah zliav bol vyssi (bezplatna preprava sprievodcu kocika, bezplatna linka pre dochodcov a vyhody pre darcov krvi). Az tento rok mesto zaplatilo nieco navyse za extra zlavy.