Reply on: Marián Filo #3311:
dotáciu som v tomto zmysle vnímal ako úhradu za vykonané výkony v doprave... Tými dotáciami sa vyronávajú vzniknuté straty v súvislosti s poskytovanými zľavami, ktoré garantuje mesto (predtým štát).Voči maršrutkám mám niekoľko výhrad a to, že nemusia spĺňať zákonom stanovené parametre (a to ma páli najviac), vodič neprechádza psychologickými testami, povinnými školeniami, u vozidla sa tak často nekontroluje technický stav, cestovné sa riadne neeviduje a nie je ani patričná kontrola výberu cestovného [pre porovnanie - taxi musí chodiť často na TK, vodič musí byť spôsobilý a takisto taxameter musí mať predpísaný a riadne ciachovaný].
Stav je taký, že tam jazdia vozidlá, do ktorých by som sa bál nastúpiť (jeden taký dopravca robil súbežne dopravu ZA - Strečno a vozidlo vyzeralo už na pohľad hrozne) s vodičmi, ktorí arogantne a drzo porušujú pravidlá cestnej premávky. Netýka sa to všetkých, ale u súkromníkov som sa s tým stretol u 2 z 3 vodičov.
Táto skúsenosť sa však netýka len maršrutiek, ale aj autobusárov - súkromníkov. Cesta pre mesiacom zo ZA do IL bola pre mňa priam hororom, vodič predchádzal kolónu v neprehľadných zákrutách, v obci to hnal na 100 km/h a pod. Mnou napočítaných hrubých porušení zákona bolo 7!
Inak túto formu dopravy nezatracujem, ale považujem ju za znak nedostatočnej kvality MHD, za čo by mali na seba prevziať zodpovednosť HLAVNE poslanci MZ a primátor mesta.
Na druhej strane, ak si spomenieme, že je tam primátor, ktorý povedal, že MHD sa dá robiť aj bez dotácií, ani sa niet čomu čudovať.
LUK
"Občanovi-cestujúcemu figu záleží na tom, či ho domov odvezie licencovaný, alebo nelicencovaný dopravca."
Tak napríklad mne to jedno nie je.