Puki: Nepaci sa mi interier autobusov-Ikarusov (hl. z Petrzalky,no skoda,ze som nemal fotak)
Vladimir: http://www.buse.cz/www_2005/ram_cz.htm (v casti produkty-vnitrni panely BS 170 .Ale to si nemozeme dovolit,to uz by bol komfort pre MHD v NR.Ale je to fakt dobra vec.Videl som to.
Ale aj tie Mielec su dobre,hlavne teraz po pridani tras liniek. ?
V prac.dni jazdi L12 o 5.02 a 5.07 a L14 5.15 od ZS - Krskany Co keby spoj 5.07 co je L12 z Plastiky nejazdila ale by tento spoj isla z Plastiky L14 . ?
ad.Vladimír: Přeji silné nervy. Je vůbec zázrak, že s takovou dotací při dnešních cenách všeho, ještě MHD funguje. Dovede pěkně nadzvednout ze židle názor, že MHD v Brně je lepší. Přesně to samé se mi stalo asi před půl rokem od jednoho bývalého spolužáka. Už jen kdybychom sprostě přepočítali dotaci na počet obyvatel, nemuseli bychom přemýšlet na nějakých optimalizacích oběhů, na některých linkách by byl minutový interval. Jsem se nějak zasnil. ?
Neviem načo narážal, ale ak narážal na vozidlá tak tiež neviem o akom otrase to vraví? V lete definitívne dojazdia Ik 280, zopár starých B732 nahradia Tam-busy z Dlhých Dielov. Ak však narážal na preplnenosť liniek beriem späť! ?
Počuj a čo sa Ti neľúbilo na dopravnom systéme Petržalky? Ja neviem ale momentálne má jeden veľmi dobrý systém. http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=95&x=629146003478
Zdá sa Ti byť tento interval nedostatočný? To bola iba jedna linka mohol by som pokračovať! ☺ Ostatný diskutujúci si možno už spravili názor na tvoje "fo pa"
Zopakujme teda ešte raz - pri nitrianskom stave vozidlového parku a jeho poruchovosti sú pokazené dvere doslova absolútne nezaujímavou poruchou s najnižším stupňom priority. Je to možno sprosto povedané, ale je to tak. Ešte viac "po lopate" by sa dalo povedať, že možnosti sú obvykle len dve. Buď autobus pôjde s pokazenými dverami alebo nepôjde vôbec. Nie je to žiadna sláva, ale verím, že každý cestujúci príjme lepšie autobus s pokazenými dverami ako žiadny autobus.
Re #3058 Tomas: Súhlasím a ďakujem. Napísal si to veľmi pekne a trefne.
Včera bol prvý deň výstavy pre verejnosť a podľa slov mnohých našich vodičov bola dopravná situácia taká, akú ešte nezažili.
Proti vete, že sme včerajšiu situáciu nezvládli sa musím ostro ohradiť. Aké my? Ako sme my mohli včerajšiu situáciu zvládať? Včerajšia situácia bola taká, že mestská doprava bola len zrnkom prachu v celom chaose, ktorý ovládol mesto.
Ak by pre mesto a jeho dopravnú sieť platili rovnaké pravidlá ako pre ľudský organizmus a jeho cievny systém, tak Nitra včera podvečer umrela na infarkt. Zo západu stáli vozy už od Hypertesca, Trieda Andreja Hlinku bola jednou ulicou, kde sa doslova nejazdilo (absolútne naplnená dopravnými prostriedkami vo všetkých jazdných pruhoch), obchvat viacmenej neprejazdný, križovatka pod Zoborom upchatá, od Janíkoviec, Levíc a Moraviec niekoľkokilometrové kolóny áut a ich zúfalých vodičov...
V čase keď Ty si už hromžil na to, že Tvoja L19 od Mlynov nejde načas, jej vodič ešte len kdesi olovrantoval za volantom v kolóne na Dlhej ulici. Aj keby bola k dispozícii záloha, nemalo absolútny zmysel ju posielať, pretože by sa iba nemohúcne zaradila do nezvládnuteľnej zápchy. Nervózni vodiči, vyše hodiny meškajúce autobusy, viacmenej v chaose už panikáriaci či absolútne ľahostajní policajti... včera skrátka doprava v Nitre SKOLABOVALA.
V čase keď si sa Ty pri Mlynoch (hmm... ex-Mlynoch - poznámka dňa) čudoval, že L19 mešká, v rádiu Expres vyzývali všetkých vodičov, aby sa Nitre zďaleka vyhli alebo počítali s dobou prejazdu mestom 1,5 hodiny !!!
Jazdná doba Mlyny - Gorazdova (štandardne 9 min.) bola včera úplne bežne 45 min. a viac.
Pri včerajšom kolapse bolo ťažko možné počítať s vozidlami idúcimi do garáže. Ich vodiči boli nezriedka dávno po prekročení limitu na zákonné bezpečnostné prestávky od riadenia, ktoré premrhali v kolóne a do garáže prichádzali v podstate aj s vyše 1,5 hodinovým omeškaním oproti pôvodnému termínu. Okrem toho, ako som už napísal, aký zmysel by malo ich otočenie po hodine státia v kolóne späť do kolóny, ktorou by zase prechádzali ďalšiu hodinu? Mrznúcich cestujúcich je mi ľúto, ale včera sa skrátka nedalo ani veľmi orientačne dodržiavať CP a dispečer mohol robiť v podstate jediné čo mu ostalo, a síce nariaďovať vodičom, ktorí boli na úplne opačných koncoch mesta ako mali byť, čakať polkolo a tak napojiť sa napojiť na svoje vlastné časy.
Kto by sa mal začať konečne zaoberať dopravnou situáciou v Nitre nechávam ako otvorenú otázku.
Ani Ty neber v zlom, ak si dovolím vyhlásiť, že dôverne ba až domácky (t.j. po množstve a množstve príležitostí vyskúšať miestnu dopravu v praxi) poznám prevádzky MHD v Košiciach, Prešove, Banskej Bystrici, Žiline, Bratislave, Brne, Ostrave, Olomouci, Zlíne, Prahe, Hradci Králové, Pardubiciach...
Ad Brno vs. Nitra ako dve výstavné mestá. Nedajme sa zlákať myšlienkou, že sú podobné, resp. že MHD tu má rovnaké podmienky.
Kým v Brne mestskú dopravu zabezpečuje značne mestom podporovaný mestský dopravný podnik, v Nitre je to bývalá štátna, dnes súkromná firma, pričom Mesto ju v podstate čosi akoby "trpí".
Zabrúsil som na dpmb.cz a hľadal nejaké údaje o výške dotácií. Našiel som len údaje za rok 2004 (dnes budú zaiste vyššie) - prevádzková dotácia podľa výročnej správy predstavovala 952 miliónov Kč (v priebehu roku navýšená o ďalších 17 miliónov). Okrem toho do DPMB smerovala pre obnovu vozového parku investičná dotácia vo výške 240 miliónov Kč.
Oproti tomu SAD Nitra v roku 2006 hospodári s dotáciou 35 miliónov "všeho všudy". To len tak na uvedomenie si prvotného rozdielu.
Je len logické, že aj keby boli v Brne neviemakí flákači, pri takom finančnom rozdiele (ktorý zďaleka nekorešponduje s pomerom počtu obyvateľov Nitry vs. Brna) si môžu dovoliť byť pohotovejší.
Posilnenie dopravy pri príležitosti výstavy v prvom rade musí niekto zaplatiť. V Brne má zrejme záujem Mesto na tom, aby čo najviac návštevníkov výstavy prišlo s MHD. U nás mám pocit silne opačný - výstavisko je obklopené parkoviskami IAD a je to práve MHD, ktorá paradoxne výstaviskový areál opúšťa. Nás o posilnenie dopravy v súvislosti s výstavou nežiada nikto a teda rovnako nikto nehodlá takéto posilnenie zaplatiť.
Buďme však otvorení - ak by sme na posilnenie dostali pokyn, aj tak by sme ho nemali čím realizovať.
Opäť trochu čísel - SAD Nitra má k dispozícii 82 autobusov, i z toho jeden dlhodobo zapožičaný Mercedes. Denne ide do výpravy 75 autobusov. To znamená, že prevádzkovú rezervu tvorí len 7 autobusov. Zhruba tento počet pripadá na úplne bežnú poruchovosť. Inými slovami, pomaly každý deň naši dispečeri vedú boj za kompletnú výpravu liniek. Ešte inak povedané, sme radi, keď vôbec všetko vyjde na svoje linky a nemusíme chýbajúce vozy vykrývať zo sídliskových liniek (obyčajne sa to robí stiahnutím jedného autobusu z L24). Denne sú k dispozícii dva záložné autobusy s vodičmi pre operatívne vykrývanie výpadkov. Akonáhle si však dovolí vypadnúť vozidiel viac, nasledujú vynechané spoje.
Prečo je to tak? Dlhodobá finančná podvýživa nitrianskej MHD... (v určitých obdobiach dokonca iba jedna šestina z dotácií bežných pre iné slovenské mestá). To sa odzrkadľuje v zastaralom vozovom parku. V určitej miere sa síce obnovuje, ale vždy je to len akési hasenie lesného požiaru kropením. Takmer vždy to vypáli nachlp tak, že s novými vozmi stačíme len tak-tak nahrádzať vozy, ktoré sa nám doslova rozsýpajú a jazdia do posledných síl.
Preto už hádam pochopíš, že nad ideálom okamžitého pristavovania vozidiel v prípade potreby sa môžem usmievať cez slzy.
Ešte k Brnu. Podľa čoho súdiš, že displeje značky BUSE sú lepšie? Stoja síce niekoľkonásobne viac ako naše, no neviem o ničom, čo by vedeli zobraziť a my nevieme.
Uz to tu bolo X-krat spominane - vsetko je vec penazi. Keby ich bolo viac, tak by bolo aj viac availabilnych vozov. V sucasnosti ma Nitra problem vypravit aj riadne spoje, kvoli nedostatku poctu vozov (vid prispevok nizsie). Takze ziadne nahradne ci posilove busy nie su, lebo vsetko, co ma kolesa, je vypravene. Uz tu aj bolo spominane, ze Nitra financne velmi zaostavala za inymi krajskymi mestami. Financne dotacie od statu boli v porovnani s ostatnymi mestami ubohe. A to sa pochopitelne odrazilo na sucasnom stave. Kritika je super vec, bez nej sa nic nepohne dopredu. Avsak by si mohol byt trochu viac RACIONALNE kriticky. To znamena, ze budes hodnotit situaciu, ktora sa vykonala v ramci MOZNOSTI. A neporovnavat situciu s idealnym stavom, ktory by mohol byt, ale s tym, co sa v ramci moznosti (financnych, ludskych, atd...) da urobit. Ak mas nejaku vedomost, ze nebolo vynalozene dostatocne usilie na odstranenie problemu, sem s nimi. To je kritika, ktora stoji za to a ktora ma vyznam. A takuto kritiku, postreh, navrh ci odporucanie urcite rad prijme aj Vladimir, ktory ju navyse ma moznost uviest do praxe.
Re#M: Suhlasim s tebou,ze Nr mhd promtne nereaguje na problemy. Napr. ak sa pokazi otwaranie dvery ,tak nic sa neroby nahradny bus nenaskoci,jazdi sa s pokazenymi dverami toto ja zazil viac krat. Volakedy jazdil bus AX preco nepremava cez Nabytok a byvanie a Autosalon?
Vladimir: Neber to,ze by som ta bral ako nevyskoleneho,nevzdelaneho,ale mozno by stalo zato,keby si sa isiel niekedy pozriet ako funguje MHD v BRNE,(nie Blavy-tam je to otras,tam ked som isiel z Petrzalky.....nebudem komentovat ? ).
Nieze by si bol neschopny riadit MHD,ale chcem poukazat nato,ze vcerajsiu situaciu ste fakt nezvladli.Viem,ze BRNO ma vela melonov (penazi),ale su pohotovi.To znamena,ked je vystava posilnia MHD,listky BVV su aj listkami na MHD,ked nejaky spoj vypadne pre poruchu okamzite je nahradny autobus,dokonca (to mi vravela,sestra tam studujuca),ze ked je preplneny bus,tak ihned ide (aj ked to nie je v CP) dalsi nahradny bus a pod.
A este maju tam IDS JMK,integrov.dopravu a je to fakt dobre.
Cital,ze vraj smerujete k tomu,tak dufam,ze sa vam to podari.
Ale,aby som nepisal same negativa,tak uznavam tie displeje (aj ked si myslim,ze BUSE je lepsi,je to aj v Brne-vo vnutri vozidla ako je na boku nainstalovany displej tak su tam zastavky napisane PC a ako prejde zastavku,zastavka sa strati a prida sa ina.A este + je postupna GO autobusov.
Dovod,ale preco pisem,je ten,ze ma fakt vytocilo,ked vcera o 17,34 neisiel bus L19,viem,ze je vystava.No vela busov islo smerom do garaze prazdnych,takze si myslim,ze ten spoj nemal by vynechany a mohol byt nahradny bus.17,04 a dalsi spoj 18,03?To teda si/ste dali vcera dobry darcek zenam, ,,mrznutie 1 hodinu pri Mlynoch.Hm...
A preco si nepoziadate o Mesto,povolenie,aby mohlo cez AX chodit busy?
No snad,ked uz sme v CONNEX,to bude ,,líp"
V prac.dni jazdia naraz zo zastavky Okresny Urad L21 a 33 z odchodom 5.32 . L33 jazdi uplne prazdna mozno by pomohlo viac dat odchod L33 na Mlynarce od OU o 5.28.
Zaujimalo by ma odkial ziskava imhd.sk udaje cestovnych poriadkov, lebo uz dlhe mesiace su na imhd.sk u linky c.8 zle poznamky pri spojoch z Gorazdovej o 5:13 a 5:43. Uvedene je ze spoje nezachadzaju k Metru. Odjakziva tieto chodia k Metru ako aj vsetky ostatne. Vsak tam s nimi denne chodime do roboty. Odporucam preto navstevnikom imhd.sk, aby si cestovny poriadok MHD v Nitre radsej overili na www.sadnr.sk .
Chápem, že každé vozidlo a každý kilometer je vzácny, ale spoje L7 medzi 7.00 a 8.00 ráno sú plné viac, než je slušné.? Podľa mňa by by bolo vhodné prehodnotiť obnovenie 20 min intervalu spred 14.11.2005. Po prípade by spoj o 7.30 mohol premávať len na trase Klokočina, Kmeťova-Palárikova, čím by ostatné spoje odľahčil aspoň od študentov párovského gymnázia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Karosos