Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Buldi #262:
To je už samozrejme hlbší zásah do stratégie obsluhy. V princípe ale súhlasím - kam jazdí vlak, nemá čo jazdiť autobus. Napriek tomu, vlak Ivanku ani Branč neobslúži celú (zo stanice v okruhu štandardnej pešej dostupnosti nepokryje celú obec) a teda aj po prenesení väčšej záťaže na železničnú trať bude musieť byť zriadená autobusová linka, ktorá bude rozvážať ľudí od stanice po obci.
Ale to nič nemení na probléme nitrianskej MHD. SAD NR dostáva dotáciu, aby jazdila, a tak jazdí. Domnievať sa, že v súčasnej situácii, ak autobusy do Branča a Ivanky nahradíme vlakom, že tieto sa akoby zvýšia pre mesto Nitra je slušne povedané optimistické. Jednoducho dnes SAD NR dostáva dotáciu, aby jazdil do Branča. Ak tam bude miesto nej jazdiť železnica, dotáciu dostane ona a SAD-ka môže tie spomínané autobusy akurát tak predať. Tým nechcem povedať, že MHD v Nitre je nezlepšiteľná, len chcem vyvrátiť (podľa mňa nesprávny) názor, že koreňom všetkého zla v nitrianskej MHD sú linky za hranice mesta.

Re #263:
Keďže miestne pomery až tak nepoznám, neviem prečo sa tak vlečú. Ale na základe doterajších skúseností tipujem, že SAD-ka motivuje vodičov šetriť naftu. Mnohí vodiči reagujú pomalým jazdením, aj keď šetriť sa dá aj pri rýchlej jazde.

Čo sa týka prestávok, zákon ich definuje takto:
1. BEZPEČNOSTNÁ PRESTÁVKA - musí nasledovať po uplynutí štyroch hodín vedenia vozidla vodičom. Jej trvanie je minimálne 30 minút. Táto prestávka môže byť aj rozdelená na niekoľko častí, najmenšia započítateľná čiastka je však 10 minút. Bezpečnostná prestávka sa započítava do pracovného času.
2. PRESTÁVKA NA ODPOČINOK A JEDENIE - nárok vzniká v prípade, ak pracovná zmena je dlhšia ako 6 hodín. Prestávka musí byť v trvaní minimálne 30 minút a nesmie byť na začiatku ani na konci pracovnej zmeny. Po dohode s odborovým orgánom môže zamestnávateľ prestávku rozdeliť na dve prestávky v dĺžke trvania minimálne 15 minút. Prestávka na odpočinok a jedenie sa do pracovného času nezapočítava.
--> Bezpečnostná prestávka a prestávka na odpočinok a jedenie sa môžu prekrývať.

Toľko zákon. Tieto prestávky sú povinné. Čo je naviac, to už je vec organizácie práce v SAD NR.
Reply on: nitraMHD #266:
aha, niekto to SAD Nitra, prisiel, precital si prispevkz a zistil ze je to pravda. A cely sa z toho pogrcal!
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? #vomit# #vomit# #vomit# #vomit# #vomit# #vomit# ? ?
Linka:8 Gorazdova-Kynek-VUZV. Linka je dost vyuzivana pretoze jazdi do oblasti firiem ako NIPEK ,OSC, VINO NITRA, atd. Jednou nevyhodou je ze Vinar.zav. su v Luziankach ktore niesu mestkou castou.Inak do podniku by sa lahko dostala od OD METRO len tam chyba par metrou cesty.Ako taka ma zmysel len tie Luzianky.Na linke jazdi prevazne v spicke klbovy bus.
Linka:7 Povazska-Kalvaria. Tato linka jazdi pomerne dost plna kedze ide zo sidliska cez stare mesto na kalvariu obchadza dost institucii.Na linke jazdi vzdy mali bus.Takze ma zmysel.
Chcem sa opytat na jednu vec? Preco sa tie autobusy (s prepacenim) drbu tak pomaly? Ved kazdy autobus dokaze ist minimalne 60 km/h a aj viac. Keby si svihli, tak by ten cestovny poriadok hned vyzeral inak. A ani linky ani dalsie vrakosy by sa pridavat nemuseli. Chcelo by to len slapnut na plyn. A este... preco ti soferi tolko oddychuju? Asi je to predpis ale ved az taki unaveni nemozu byt. Je vrchol drzosti ked ide autobus slimacim tempom a ludia sa ponahlaju. Okrem toho ma strasne vie vyviest z rovnovahy kupovanie listkov u vodica. Situacia: idem spojom c.2 a cuduj sa svete ide presne. ale pred okresnym uradom sa v nedelu navali do busu asi 50 studentov s taskami ako hrom a kazdy tam pri vodicovi smeli so sestakmi a haliermi a tak sa meskanie zacne predlzovat. Autobusar strati nervy, nastve sa a ide este pomalsie. Taketo nastupovanie sa neraz postara o meskanie pol hodiny. Takze --------------- treba im pustit FAST and FURIOUS 😃
Reply on: Vladimír #245:
Ale keby sa zobral bus z linky do Brancu a Ivanky, kde chodi kazdu chvilu vlak, tak mas minimalne 4 autobusy ktore by mohli nasadit do mesta. Ked aj nie urobit novu linku ale aspon zahustit nejaku existujucu ?
Reply on: uko #239:
no tak to iste... niekto by si minimalne polovicu napchal do vrecka
Reply on: Vladimír #227:
tu nejde o prestriekanie stupidnych tabuliek. Ja konkretne som mal na mysli, ze nech tam ti e autobusy NEJDU ale radsej nech ich nasadia do mesta. To som myslel ?
Reply on: Oki #226:
no prosim, je ich dost a premavaju tam castejsie ako v meste.
Reply on: uko #248:
Keďže nie som Nitrančan, konkrétne návrhy predložiť nemôžem. Ale ani Nitra nebude výnimkou a aj tu v zásade bude platiť merítko kvality - pravidelnosť. Ideálne by bolo možno niekoľko liniek zrušiť, dopravu na ostatných zahustiť a predovšetkým, s čím s Tebou súhlasím, zaviesť intervalovú dopravu. Mnohé podniky si to neuvedomujú, ale PRAVIDELNOSŤ JE TIEŽ SLUŽBA CESTUJÚCIM!
Reply on: Romi #253:
Presne takto vedie cesta do záhuby: "Ešte ďalšiu linku..." Ďalšie spoje áno, ale ďalšiu linku rozhodne nie.
O dalsich linkach nabuduce.
Linka:6 Chrenova-Gorazdova-Edisonova. Linka je dost vyuzivana pre jej siroky zaber. Obehne dve sidliska ,stare mesto,3 supermarkety.Linka jazdi povacsinou kratka a vzdy plna.Takze si vie na seba zarobit.
Linka:5 Zel.St.Nitra-Ivanka pri Nitre. Tato linka jazdi od 1.2.2004 na zmenenej trase.Od tohto datumu jazdi linka poloprazdna.Teraz povacsine kratky bus.Linku takmer prestali pouzivat obyvatelia mestskej casti Krskany lebo momentalna trasa nevyhovuje poziadavkam.Kedze Ivanka pri Nitre nieje mestkou castou vidim tuto linku ako neefektivnu!
Linka:4 Palarikova-Drazovce. Tato linka ma od 1.2.2004 zmenenu trasu a od 23.2.2004 aj novy CP.Linka je dost vyuzivana lebo je to jedina linka ktora jazdi do mestskej casti Drazovce.Tato cast by si minimalne zasluzila este jednu linku.Kratky bus ktory obsluhuje tuto linku ma vzdy dostatok cestujucich.Takze ma zmysel.
Linka:3 Zel.St.Nitra-Nitrianske Hrnciarovce.Tato linka je vlastne doplnkova linka 27cky.Linka je neefektivna jazdi poloprazdna sice jazdi len v spicke.Vzdy maly bus.Zeby bola ziskova sa povedat neda.Kedze Nitrianske Hrnciarovce niesu mestskou castou obec tuto linku dotuje a preto jazdi.Inak ako taka nema vyznam.
Linka:2 Edisonova-Chmelova Dolina-Sindolka. Tato linka jazdi od 1.1.2004 na Edisonovu cim sa jej predlzila trasa.Linku vyuziva dost studentou a zamestnanych ludi.Pretoze jazdi takmer okolo vsetkych vyznamnych firiem,institucii a skol.Povacsine mozme na tejto linke vidiet klbovy bus ktory v niektorych casoch nepostacuje.Linka jazdi takmer v pravidelnych intervaloch cca 15-20min v spicke.
Linka:1 Zel.St.Nitra-Lu Zobor. Tato linka jazdi od 1.2.2004 podla noveho CP v case 07-16h. Vyuzivaju ju hlavne dochodci ktory byvaju na Chmelovej Doline.Je to neefektivna linka a dost stratova kedze vacsina cestujucich jazdi ZADARMO! Ale povacsine kazde mesto ma jednotku pre dvochodcov.Napr.Piestany kde linka1 stoji fakt na kazdom kroku.
Rozhodol som sa ze okomentujem jednotlive linky nasej MHD co je pre a proti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.