Ak by L6 čerpala na Edisonovej dlhšie pauzy, úvaha o jej predĺžení na Kmeťovu by mala väčší zmysel. Z dopravného hľadiska to ale význam skôr nemá ako má. Držal by som teda prestávkovania na Gorazdovej. Samozrejme, situácia by bola iná, ak by na druhej strane linky zázemie nebolo.
Na nevhodnosť časového posunu L26 si si odpovedal sám. Plus rozbiješ aj zvyšky jej prekladu s L25 a 27.
Presmerovaním L26 cez Bottovu cez víkend úplne prerušíš spojenie juhu Čermáňa s obchodnou zónou na Hviezdoslavovej ul.
Zlúčením 8+18+21 do N21 predlžuješ najväčšej skupine (cestujúcim do Lužianok) čas jazdy. Zrušiť obsluhu zastávok Rastislavova a Ferrenit po 20. hodine by som si netrúfol, firmy a ubytovňa generujú určitý dopyt. Navrhované odchody o 20:10 a 21:10 vôbec nerešpektujú taktový uzol v centre, kde sa všetky linky z periférií kvôli nadväznostiam stretávajú okolo "pol". Spoj po 22. hodine do Lužianok by zvýšil náklady na MHD pre Obec Lužianky. Je veľký predpoklad, že o to nebudú mať záujem. Zvlášť teraz, keď počet zamestnancov končiacich o 22. hodine je na historickom minime.
Ľudia zo Štitár sa majú ako dostať domov. Premáva tam regionálna doprava. Sama obec o tie spoje žiadala, aby mohla MHD obmedziť a ušetriť. Zachádzka cez Nemocnicu Zobor pre cestujúcich do Štitár je taká enormná zachádzka, že sa bojím, že by to používali len tí najzúfalejší. Navrhované odchody o 20:10 a 21:10 nerešpektujú systémové časové polohy - tie spoje by na nič nenadväzovali.
Odkaz na PDF s návrhom nočných liniek mi normálne funguje. Nebude chyba v Tvojom prijímači?
1. Ďakujem :DD
-aj ked sa zlepší obsluha Edisonovej po Mestskú halu problem s 20/40 min . zostane na ulici Dolnočermánska. Preto navrhujem upraviť odchody L26.
Odchody zo zastavky Tehelná B (smer centrum mlyny pre L26) z xx:12 na xx:44 a tým pádom budu sedieť s L2+4 zo zastavky Tehelná A (xx:04 xx:24) v smere do centra
V smere z centra posunúť odchod L26 zo xx:45 na xx:04 a bude sedieť s odchodmi L2+4.
Pred tým ako som to napísal a mal som to len v hlave to znel ako skvelý nápad no narazil som na problém že L6 a L26 (ak spravíme 20 min. interval na L2+4+6) sa budú kopírovať z centra mlynov až po mestskú halu. Jedine že by sme L26 viedli cez Bottovu ako náhradu za L9.
+Bottova získa hodinový takt cez víkend
+Skráti sa doba cestovania medzi Orechovým dvorom a mlynami
-Bottova a domorodci stratia spojenie ak to tak môžem nazvať s uzlom Mikovíniho
-Bottova príde o pol hodinový takt cez týždeň ,ale to by sa dalo vyriešiť predĺžením spojov L26D po zastávku Mestská hala.
2. Názvy zastávok
Ked uz chceme podľa názvu ukázať kde sa nachadza Gympel prečo tu zastávku proste nepomenovať Gymnázium Golianova. V dobe moderných technológií podľa mna uz na nazvoch zastavkach az tak nezáleží ale bolo by dobré mať v tom systém.
3. Nočáky
Keby si to prečítam ešte raz ráno asi by som celu sekciu o nočákoch vymazal :DD
No LN21 má potenciál Žel. st. - Kynek - Zastávka Mlynárce - Lužianky,VÚŽV (A) - Lužianky Žel. St.. Keby začne premávať cca od 20:00 do 22:30. Dokázali by sme nahradiť L8+18+21 jedným autobusom.
Teraz som si všimol ze človek ktorý je na robí poobednú v priemyselnom parku a skončí okolo 22:00 sa nemá ako dostať domov ani cez týždeň a ani cez víkend pokiaľ bývate za zastávkou Bolečkova. Navrhované odchody zo zastávky Žel. st.:
20:10
21:10
22:25 (čaká na L4 z Priemyselného parku na zastávke rázcestie autobusová stanica)
Tak isto L3N ,ludia ktorý bývajú na Zobori/Nit. Hrnčiarovce/ sa nemajú ako dostať domov a ludia ktorý bývajú v Štitaroch sa nemôžu dostať ani cez týždeň.
LN3 - Žel. st. - Fraňa Mojtu - Predmostie - Pod Zoborom - Hornozoborská - Klinčeková - Nemocnica zobor - Lanovka - Moskovská - Nitrianske Hrnčiarovce - Štitáre
Nahradíme L1+9+27
Navrhované odchody zo zastávky Žel. st.:
20:10
21:10
22:25 (čaká na L4 z Priemyselného parku na zastávke rázcestie autobusová stanica)
Týmito linkami ušetríme kilometre a zabezpečíme odvoz zamestnancov z priemyselného parku.
Potom v tej prílohe sa nenachádza návrh na nočnú linku asi miss click
A čo tak rovno potiahnuť 6ku na Kmeťovu, ak sa natiahne čas, využiť WC, kávovar, alebo inú vymoženosť v miestnosti pre vodičov by bolo fajn.
S ostatným súhlasím, už tak po 18/19 sa ľudia pracú domov a otázka niektorých spojov vyzerá tak, že vodič + kde si, čo si, sem-tam niekto, takže neviem ako by sme naplnili vozidla po 22.00/23.00 hod. A mladý z diskoték niekedy chodia aj na prvé ranné .
Negeneruje zisk, ale rozpočet mesta na takéto vymoženosti nieje stavaný, keď každoročne sa snažia všetky náklady tlačiť, čo najnižšie. Nezavrhujem tvoj nápad, ale skôr je to možno otázka a dobrý nápad pre nejakého sukromnika, ktorý má aj rôzne kapacity autobusov.
Za myšlienku posunúť L6 do časovej polohy, aby z centra a z Edisonovej dopĺňala L2+4 do pravidelného 20-minútového intervalu, skladám poklonu. Toto mi, čestne priznávam, nikdy nenapadlo. Plán, ktorý dlhodobo nosím v hlave ja, je doplnenie voza na L2 v úseku Kmeťova - A. Hlinku, Centro s chýbajúcim odchodom z Kmeťovej xx:37 a z A. Hlinku xx:00. Ideálny obeh akurát na jedno vozidlo, akurát by tam pasovala 9,5-ka. Nikdy však na to neboli kilometre. Nápad s L6 je zaujímavé náhradné riešenie za 0 kilometrov. Páči sa mi, že zachováva aj preklad 6+30 v úseku Predmostie - Gorazdova. Roztiahnutie pobytu na Edisonovej na úkor prestojov na Gorazdovej však rozbíja prestávky v obehoch, čo by možno znamenalo voz navyše. Bude to treba ešte preveriť.
Áno, pomenovať ako Golianovu jednu zo štyroch zastávok na Golianovej ul. je z určitého uhla pohľadu nesystémové, ale v praxi to ničomu neškodí, práve naopak. Názov Golianova má nie náhodou zastávka pri rovnomennom gymnáziu, ktoré je orientačným prvkom s nadlokálnym (existe také slovo?) významom. Je pravdou, že Golianova ulica má dĺžku 1,5 km, ale väčšina obyvateľov si podľa mňa pri adrese Golianova predstaví práve okolie toho gymnázia.
Dvojhodinový takt L9 cez víkendy určite nie je atraktívny a víkendová obsluha Bottovej si do budúcnosti určite zasluhuje riešenie. Treba sa však tešiť aj z toho, čo je, lebo donedávna tam nejazdilo nič. L11 tade presmerovávať určite nebudeme, pretože pre MČ Párovské Háje ide o linku základnej obsluhy a linky základnej obsluhy zvykneme viesť do centra priamo (inak národ oprávnene frfle). Ani jediná linka z Janíkoviec nejazdí do mesta cez Predmostie, ani jediná linka z Kyneku nejazdí do mesta cez Diely. Preto aj obyvateľov Párovských Hájov chceme do mesta voziť priamo. Nehovoriac o tom, že cez víkendy na túto linku nadväzuje prímešťák do Jarku. Je to dobrý "deal", Jaročania za to dostali hodinový takt, ale už dnes kvôli nemu zachádzajú cez Párovské Háje, potom sa prevezú ešte zachádzkou cez Prameň a fakt neviem ako by prijali, keby ešte mali strpieť závlek cez Čermáň.
Spojenie L9 a 11 (kým sa ešte nejazdilo cez Bottovu) bolo dávno nakreslené a grafikonisticky perfektne sedelo. Vodiči by však nemali prístup k sociálnemu zariadeniu a nedali by sa dodržiavať zákonné odpočinky. Dnešný obeh 9-25-9 musí byť niekde preseknutý, nedá sa jazdiť do nekonečna. Ak nechceme preseknúť 25-ku, musí byť obeh preseknutý na Klokočine.
20-minútová diera z Chrenovej - plne súhlasím, nie je to dobré. Aktuálne by sme však pre zriadenie nového spoja museli niekde inde nejaký spoj zrušiť. Nehovorím, že sa to nedá, ale chcelo by to nejako domyslieť do konca.
No a napokon slávne nočáky:
Nie som ten, kto by bol principiálne proti. Ale rozpočet mesta je momentálne napätý a nejaké ďalšie rozširovanie výkonov MHD nevidím ružovo. A keď sa nočáky nepodarilo zaviesť v dobrých časoch, dosť pochybujem, že sa to podarí teraz.
Možno sa mýlim a naozaj niečo prehliadam, ale ja reálny dopyt po nočnej doprave necítim. A nemyslím tým to, že nám nikto nepíše žiadosti. Stačí mi pozrieť, koľko ľudí vozíme večer. Podľa môjho pozorovania mesto po korone neuveriteľne vymrelo. Nie je to o tom, že ľudia prestali cestovať MHD a teraz sú v Boltoch... Ja ich nevidím nikde. Kráčam po meste o 22. hodine a som sám. Nikde žiadne taxíky, nikde žiadne autá, nikde žiadni chodci. Nastúpim do autobusu na najväčšie sídlisko a vezieme sa dvaja. Dúfam, že s príchodom teplejšieho počasia sa situácia aspoň trochu zlepší, ale momentálne to vyzerá tak, že ak by sme mali zavádzať nočáky, tak by to malo byť od 21:30 do 23:30. Uvidíme, možno v budúcnosti budú podmienky iné.
Prezentovaný návrh nočného linkového vedenia je podľa mňa rozšafný. Príliš veľa autobusov s jazdením do príliš riedko osídlených oblastí. Plus nočáky do obcí napojených na MHD - tam je to totálne nereálne, tie obce si celý rozsah dopravnej obsluhy financujú sami a neprestajne balansujú na hrane, či ekonomicky udržia alebo neudržia súčasný rozsah. Predstava, že si objednajú a zaplatia autobus v noci, keď nemajú cez deň dostatočne pokrytú prepravu školákov, je momentálne ťažké sci-fi.
Pre zaujímavosť pridávam návrh na nočáky, ktorý som dávnejšie počas dlhých koronových dní navrhol ja. Niektoré detaily by som dnes možno trochu poupravil, ale v zásade si myslím, že by to mohlo fungovať.
MHD ani cez den negeneruje zisk ,preto by sme mali ponechať a pridať spoje na linky ktore využíva najviac ľudí ,pokial by mal spoj priemer dvoch ludi tak ho treba zrušiť. Mladý su zvyknutý na bolty a taxíky pretože neexzistuje alternatíva ,nepoznam jedného mladého človeka ktory by vyhodil 6€ za bolt miesto 0,45€ lístka. LN3 ,to je diskutabilné keby fakt ide posledný bus z mostnej a obslúži vsetky tieto lokality myslim si ze by nazbieral aspoň 10 ľudí. Prepravný poriadok sa v takýchto prípadoch na 99% nedodržuje vid. bezdomovci a ine individua.
Rozpísal si sa kvalitne, ale vyrataj si rentabilitu... Ak by toto malo fungovať, cestujúci by museli platiť tak 3€ cestovné cez deň, aby tie nočné linky mohli dotovať. Predsa páliť naftu, platiť vodičov, ostatne náklady, kvôli 2 ľuďom na spojí? Treba nechať zarobiť aj taxikárov.
4-mesačný test by bol drahý špás... Už teraz má mesto svoj rozpočet a dopravca svoje limity, cez ktoré sa jednoducho nedá ísť.
LN2 a LN4 je zbytočná každá zvlášť. LN3, tam umrel život už po 18/19-tej vozíš vzduch.
Mladý sú naučený na Taxiky, Bolty a pod. a odvoz z diskoték a podobných akcií je úplne mimo, vylučuje ho totiž prepravný poriadok - Osoba pod vplyvom alkoholu a iných omamných látok.
Podrobnejšie ti to snáď vysvetli Vladimír, ale za mňa nerentabilná akcia.
Ešte k tej nočnej doprave. Okrem Prešova ,Žiliny a Bratislavy na Slovensku neexistuje 24/7 systém mhd. V BB bolo vela pokusov no nikdy sa žiaden z nich neujal , Košická nočná doprava je velmi okresná a mam pocit ze za noc idú max tri spoje. Potom tu je Trnava kde v novom grafikon je pridaných par spojov po polnoci kôli vlakom. Nikde som nenasiel data kolko ludi prepraví Žilinská/Prešovská nočná mhd. Podla mna by nebolo na škodu spravit nejaký štvor mesačný test a zapojiť do toho aj kraj.
Mestské linky:
LN1 - (dole v diskusii)
LN2 - Predmostie - Centrum Mlyny - Stavebná škola - Bottova - Golianova - Kmeťova
LN3 - Predmostie - Strmá - Hornozoborská - Klinčeková - Lanovka - Moskovská - Nitrianske Hrnčiarovce - Štitáre
LN4 - Predmostie - Amfiteáter - Šindolka , Dolnohorská - Drážovce
LN12 - (prípoj na LN2) Rázcestie žel. st. -Dvorčianska - Ivanka pri Nitre, Luk - Branč žel. st.
LN19 - (pripoj na LN2 Centrum Mlyny - Atletický štadión - Slamkova - Janíkovce
LN21 - (prípoj na LN2) Centrum Mlyny - Bolečkova - Kynek - Lužianky žel. st.
Prímestské linky:
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Lehota - Veľké Zálužie - Jarok
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Cabaj Čápor - Svätoplukovo - Mojmírovce - Šaľa
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Malý Lapáš - Vráble - Zlaté Moravce
Spoločný odchod z Predmostia 0:40 ,1:40 (noc pred voľnými dňom
Večernými primestskými spojmi som sa inšpiroval hlavne Bratislavou ale takéto spoje premávajú aj v Košickom aj Trenčianskom kraji
Toto co som sa tu rozpísal je absolútny prepal a az nereálne.
Moje vnímanie cestovania v noci mhd je dostať sa z centra mesta (diskotéky ,bary... ) na okolité sídliska. V Nitre prakticky neexistujú obchody/reštaurácie/lekárne ktoré su otvorené do neskorých večerných hodín takze podla mojej logiky nema žiaden občan potrebu využiť mhd v takýchto hodinách. Mám pocit ze Vladimír tu pisal ze sa požiadavky na takýto druh večernej dopravy takmer nevyskytujú ja si osobne myslím ze žiaden 16 ročný chalan ktorý sa bol večer v meste zabaviť nepôjde napísať e-mail dopravcovi ze by sa zišiel večerný spoj z mesta na sídlisko. Bolo tam spomenute ze spoj L14 o 4:27 je malo využívaný no môže to byt aj tým ze ludia ani nevedia ze taky spoj existuje ,nikde som nevidel žiadnu propagáciu/reklamu na takéto spojenie no informácia o tom ze v Trenčíne pribudol večerný pripoj na vlak sa dostala až ku mne a to Trenčiasku mhd ani nesledujem.
Pred spustením takýchto spojov by mal prebiehať prieskum priamo na mostnej ,cez edupage rozposlať dotazníky na stredne/vysoké skoly či by o to mala najväčšia skupina používateľov záujem ,namiesto vyhadzovanie peňazí na bilbordy o tom ze Nitra ma nove logo by tam mali byt informácie pre ludi napríklad aj o mhd ,keby prišli kladné výsledky prečo by sme tieto spoje nemohli začať prevádzkovať.
Ďalšiu vec čo som si všimol ze v sobotu večer končí väčšina prímestskych autobusov strašne skoro . Ako príklad uvediem Horne Lefantovce ,počas pracovného týždňa odchádza posledný autobus z Nitry o 22:35 no cez víkend ide posledný spoj o 18:40.
Pomenovanie zastávok mhd.
Ako príklad uvediem ulicu Golianovu.
Na tejto sa nachádza sa nachádza zastávka s názvom golianova no na tejto ulici sa nachádzajú ďalšie tri zastávky ( Nedbalova , Mestská hala , Bottova ) a takýchto miest je po Nitre viac: Levická, Hornozoborská , Viničky a asi najznámejšia Kmeťova.
Lepšia obsluha zastavky Bottova.
Navrhujem vrátenie linky 9 do pôvodnej trasy a nahradením linkou 11 lebo pri dvoj hodinovom takte cez víkend by som išiel radšej peši. Ked nad tým rozmýšľam podla mna by v tom prípade stačilo predĺžiť L11 na zobor a L9 uplne zrušiť.
20 min. diera v intervale z Chrenovej.
Medzi 17:57 a 18:18 nejde z druhého najväčšieho sídliska pocas pracovného týždňa žiaden autobus čo vytvára 21 min. dieru preto navrhujem zriadiť novy spoj na L19 z odchodom o 18:08 z Gorazdovej.
Zlepšenie obsluhy mhd na ulici Golianova počas víkendu a večerných hodín.
Počas pracovného týždňa vytvára L2+4 interval 20/15 min. no vo večerných hodinách a cez víkend sa mení na 20/40 min. preto navrhujem úpravu časových odchodu L6 ( použijem zastávku Golianova) namiesto terajších xx:32 na xx:40 tým pádom sa vytvorí celodenný víkendový a večerný ( počas pracovných dní) 20 min. interval L2 xx:00 L4 xx:20 L6 xx:40
To iste zo zastavky Centrum Mlyny
L6 (pôvodný) xx:15 na L6 xx:04 L4 xx:24 L2 xx:44
Pokial tam mam chyby alebo som popísal nejaké bludy opravte ma rad si prečítam vaše názory
Prosím, ako veľmi boli v Nitre rozšírené tieto plastové prístrešky Slovšport/Urbana? Boli to len zostavy stĺpy+strecha ako tento príp. Hattalova, alebo sa pritrafili aj "búdky" so stenami ako v Bratislave?
driver97
S ostatným súhlasím, už tak po 18/19 sa ľudia pracú domov a otázka niektorých spojov vyzerá tak, že vodič + kde si, čo si, sem-tam niekto, takže neviem ako by sme naplnili vozidla po 22.00/23.00 hod. A mladý z diskoték niekedy chodia aj na prvé ranné