Na mieste Nitry by som skôr začal uvažovať, či neskúsiť výstavbu BRT (Bus Rapid Transit) v Chrenovej a Klokočine. Ak by to malo veľký úspech, až potom by som na mieste MsÚ začal uvažovať nad električkami.
V prípade ak by sme vedeli vybudovať električky segregovane od aut, nebol by problém so sklonovým pomerom na Klokočine, mali by plnú preferenciu a interval by sa nezhoršil oproti terajšiemu menej ako 5 min. na Hviezdoslavke cez špičku tak som za. Ale ak nie, tak mi to prídu ako zbytočne vyhodené peniaze z EÚ, ktoré sa dajú investovať do vybudovania bus pruhov, zavedenia preferencie autobusov ako aj samotného nákupu modernejších autobusov.
Avšak na druhej strane je v Európe veľa menších prevádzok ako napríklad Olsztyn, Jena, Olomouc, ktoré fungujú a niektoré dokonca len niekoľko rokov. Nitra podľa mňa má potenciál na naplnenie nejakého menšieho vozidla typu Stadler nOva, Solaris Tramino (Olstztyn), Pragoimex EVO a pod. avšak treba dostať do električiek nie len ľudí z autobusov, ale aj z aut. Čiže vybudovať na konečnej P+R, zaviesť lepšiu tarifu (ideálne IDS NSK) a ponúknuť vyššiu cestovnú rýchlosť oproti individuálnej doprave. Potom myslím, že by to fungovalo.
Kade pôjde teleso? Vo vozovke? Sídliská budiš, tie boli riešené velkoryso, tak by plac bol. Ale čo centrum mesta, taká Štúrová, Novozámocká alebo Krškany? Trať pôjde v záhradách vedľa fóliovníkov?
Tak na prímeste vyhrali súťaž, kde majú určený maximálny vek a sú zaviazaní, že musia pravidelne obnovovať vozový park.
Na MHD bola súťaž zrušená a nevie sa čo bude o dva roky. A ktorá spoločnosť by nakúpila nové vozidlá, keď nikde nemá zaručené, že tu bude o dva roky.
Objednávateľom spojov prímestskej dopravy je Nitriansky samosprávny kraj. Ten prijíma pripomienky na úpravu cestovného poriadku výhradne od obecných úradov obcí na trase linky.
S Vaším návrhom odporúčam obrátiť sa na obecný úrad v obci, odkiaľ cestujete. Ten následne zistí stanovisko ostatných obcí po trase a ak budú súhlasiť, oslovia s návrhom kraj. Ten rozhodne.
Dobrý. Kedže objednávateľom spojov medzimestskej dopravy je VÚC, skúste v prvom rade adresovať svoj záujem tam.
Môžete napísať aj priamo ,,do Arrivy" , ale Arriva samotná si tieto záležitosti musí odkonzultovať s VÚC...takže je to asi na stejno...
Dobrý. Chcem sa opýtať či neviete náhodou ako postupovať ak chcem navrhnúť nový spoj medzimestskej linky. Chcela by som, aby zaviedli nejaký spoj medzi dvoma hodinami. Vopred ďakujem za každú radu.
A nemohlo sa stať, že si pozeral nesprávny stĺpec? Lebo "z-tko" je len v pracovných dňoch, počas voľných dní spoj ide zo Štitár (pripomínam, že v období 24.12. - 1.1. sa jazdilo vkuse ako cez víkend).
Výveska v prílohe, rovnaká by mala byť na zastávke.
henko151
Avšak na druhej strane je v Európe veľa menších prevádzok ako napríklad Olsztyn, Jena, Olomouc, ktoré fungujú a niektoré dokonca len niekoľko rokov. Nitra podľa mňa má potenciál na naplnenie nejakého menšieho vozidla typu Stadler nOva, Solaris Tramino (Olstztyn), Pragoimex EVO a pod. avšak treba dostať do električiek nie len ľudí z autobusov, ale aj z aut. Čiže vybudovať na konečnej P+R, zaviesť lepšiu tarifu (ideálne IDS NSK) a ponúknuť vyššiu cestovnú rýchlosť oproti individuálnej doprave. Potom myslím, že by to fungovalo.