Reply on: Leona #22424:
Dobrý večer,počas bežného týždňa je na linke 4 vykonávaných 586 spojov, z toho 356, čiže asi 61%, zachádza do Priemyselného parku. Naftové autobusy síce benzín nespotrebúvajú, ale pripomienky k spotrebe paliva a jazdnej dobe sú relevantné. Okrem toho by sa vynechaním Priemyselného parku ušetrili kilometre, ktorých mesto tiež ročne zaplatí iba obmedzený počet a mohli by sa využiť na potrebnejších miestach, osobne by som rád videl pravidelnejšiu obsluhu Čermáňa skrátenou verziou linky 2, ako to bolo do septembra minulého roka – východná časť Klokočiny a Čermáň by sa tak dočkali spojenia s centrom mesta v 20-minútových intervaloch, namiesto doterajších 20/40-minútových.
V prvom rade by som vám ale chcel pripomenúť, že aktuálny cestovný poriadok linky 4 je akési „dočasné riešenie“. Momentálna situácia prevádzky komunikácii v oblasti Dolných Honov má za následok to, že, ako vy hovoríte, až zbytočne veľa spojov premáva cez Priemyselný park. Po skolaudovaní novovybudovanej cestnej komunikácie, na ktorej sa nachádza zatiaľ neobsluhovaná zastávka ‘Priemysel. park, nadjazd’ budú všetky doterajšie spoje, ktoré obsluhovali zastávku ‘Rázc. Priemysel. park’ presmerované tadiaľ, čím sa čiastočne pokryje obsluha ulice Dolné Hony, a spolu s nimi (snáď) aj vybrané spoje, ktoré aktuálne premávajú priamo cez Priemyselný park a nie sú tam relevantné. V čase prelomov pracovných zmien vo firmách budú spoje linky 4 premávať cez Priemyselný park tak, ako dnes.
Ak by ste chceli vašu pripomienku poslať priamo dopravcovi, odporúčam vám obrátiť sa na koordinátora MHD v Nitre prostredníctvom e-mailovej adresy ‘vladimir.simko@arriva.sk’.
henko151
V reportáži spomínali viacero problémov šoférov:
1. V článku uvádzajú že vodiči bežne bývajú v robote dlhšie ako 8 hodín.
Myslím si že s taktovaným CPčiek by mohli vzniknút zmyslu plné zmeny podobné tým na MHD.
2.Taktiež sa tam spomína niečo o normovanej spotrebe.
Osobne si myslím že hrať sa na spotrebuje to najhoršie čo môže byť, lebo dopláca na to cestujúci, zväčša v lete keď nedostane pustenú klimatizáciu. Ja by som videl riešenie keby sa radšej viac pokutovali predčasné odjazdy (Arriva to robí, neviem či aj iný), nedodržanie tepelnej pohody (kúrenie/klíma) a na spotrebu by som sa pozeral z opačnej strany, teda ten kto by to dokázal odjazdiť v norme by mohol dostávať nejaké premie (ale samozrejme by musel aj jazdiť s klímou)
3.Práca s peniazmi
Osobne v tom nevidím nejaký strašný problém, ale keby sa integroval systém na úrovni krajov, tak by mohli robiť o dosť menej z peniazmi.
4.Upratovanie vozov
Verím že raz príde k tomu že upratovacie služby budú inde ako iba na papieri a šoféri nebudú musieť upratovať.
Myslím si že platy vodičov by mohli byť o niečo vyššie, avšak treba si uvedomiť podľa mňa že by sa mali zlepšovať aj podmienky pre vodičov okrem vyššie spomenutých vecí napr aj kupovaním lepších autobusov ako iba so sociálnou výbavou, ale aj s chladničkou, automatom a lepšími "fíčurkami" pre šoférov-