Reply on: henko151 #22422:
Dnes pred ôsmou 543EZ skončil na Mikovíniho a 126GZ na Čajkovského, inak som nezbadal väčšie hrôzy. Meškali asi všetci, bo skoro všade boli vypnuté križovatky, takže boli zápchy. Ale koľko som počul, nevypravené spoje nespomínal nikto.
henko151
V reportáži spomínali viacero problémov šoférov:
1. V článku uvádzajú že vodiči bežne bývajú v robote dlhšie ako 8 hodín.
Myslím si že s taktovaným CPčiek by mohli vzniknút zmyslu plné zmeny podobné tým na MHD.
2.Taktiež sa tam spomína niečo o normovanej spotrebe.
Osobne si myslím že hrať sa na spotrebuje to najhoršie čo môže byť, lebo dopláca na to cestujúci, zväčša v lete keď nedostane pustenú klimatizáciu. Ja by som videl riešenie keby sa radšej viac pokutovali predčasné odjazdy (Arriva to robí, neviem či aj iný), nedodržanie tepelnej pohody (kúrenie/klíma) a na spotrebu by som sa pozeral z opačnej strany, teda ten kto by to dokázal odjazdiť v norme by mohol dostávať nejaké premie (ale samozrejme by musel aj jazdiť s klímou)
3.Práca s peniazmi
Osobne v tom nevidím nejaký strašný problém, ale keby sa integroval systém na úrovni krajov, tak by mohli robiť o dosť menej z peniazmi.
4.Upratovanie vozov
Verím že raz príde k tomu že upratovacie služby budú inde ako iba na papieri a šoféri nebudú musieť upratovať.
Myslím si že platy vodičov by mohli byť o niečo vyššie, avšak treba si uvedomiť podľa mňa že by sa mali zlepšovať aj podmienky pre vodičov okrem vyššie spomenutých vecí napr aj kupovaním lepších autobusov ako iba so sociálnou výbavou, ale aj s chladničkou, automatom a lepšími "fíčurkami" pre šoférov-