No ako je v ČR možné, že kraje platia na 1km v prepočte o 0,20 až 0,30 eura menej ako samosprávne kraje na Slovensku ale mzdy šoférov sú napriek nižším nákladom na 1km lepšie v ČR, než na Slovensku?
Kľudne napíšte svoje poznatky a domienky ale ja napíšem fakty tak, ako to poznám z pár SADiek. Peniažky, ktoré by mali ísť na lepšie mzdy a služby cestujúcim sa rozkotúľajú do iných vrecák a menoval by som všeobecne:
1) predstavenstvo + dozorná rada dopravcu
2) krajskí / mestskí poslanci
3) dealer autobusov, ktorý si delí "vreckové" s osobami v bode č. 1 pri nákupe vozidiel, servise a náhradných dieloch, ktoré dealer ponúka v exkluzívnom "servisnom balíku" za tak skvelú cenu, ktorú dopravca obhajuje slovami, že to robí v záujme objednávateľa výkonov aby cena bola čo najvýhodnejšia a jemu tak znížili náklady v podstate, no hotový altruizmus, asi ako keď mi niekto vykradne byt a povie mi, že mi nechal drobné na stole
4) spoločnosti, ktoré si dopravca objednáva na outsourcované činnosti: medzi obľúbené položky patrí umývanie vozidiel nakupované paušálne bez ohľadu na to, či je skutočne potrebné vozidlo čistiť, ďalej potom právnické služby (keby sa chcel objednávateľ brániť pred okrádaním zo strany dopravcu, tak za peniaze objednávateľa si obstarajú všetkými masťami mazaných právnikov, ktorí objednávateľa na súde zoderú z kože, onedlho to uvidíme v jednej VÚC na strednom Slovensku ...) a SBSka, ktorú vlastní poväčšinou kamarát niekoho z ľudí v bode č. 1 alebo 2, príp. je ich spoločný kamarát.
Kľudne napíšte svoje poznatky a domienky ale ja napíšem fakty tak, ako to poznám z pár SADiek. Peniažky, ktoré by mali ísť na lepšie mzdy a služby cestujúcim sa rozkotúľajú do iných vrecák a menoval by som všeobecne:
1) predstavenstvo + dozorná rada dopravcu
2) krajskí / mestskí poslanci
3) dealer autobusov, ktorý si delí "vreckové" s osobami v bode č. 1 pri nákupe vozidiel, servise a náhradných dieloch, ktoré dealer ponúka v exkluzívnom "servisnom balíku" za tak skvelú cenu, ktorú dopravca obhajuje slovami, že to robí v záujme objednávateľa výkonov aby cena bola čo najvýhodnejšia a jemu tak znížili náklady v podstate, no hotový altruizmus, asi ako keď mi niekto vykradne byt a povie mi, že mi nechal drobné na stole
4) spoločnosti, ktoré si dopravca objednáva na outsourcované činnosti: medzi obľúbené položky patrí umývanie vozidiel nakupované paušálne bez ohľadu na to, či je skutočne potrebné vozidlo čistiť, ďalej potom právnické služby (keby sa chcel objednávateľ brániť pred okrádaním zo strany dopravcu, tak za peniaze objednávateľa si obstarajú všetkými masťami mazaných právnikov, ktorí objednávateľa na súde zoderú z kože, onedlho to uvidíme v jednej VÚC na strednom Slovensku ...) a SBSka, ktorú vlastní poväčšinou kamarát niekoho z ľudí v bode č. 1 alebo 2, príp. je ich spoločný kamarát.
frangar.00
SADka teda namiesto snahy náboru radšej zdiera svojich dlhoročných šoférov. Na jednej strane to robiť SADky musia lebo by museli sami vypovedať zmluvu a odstúpiť od nej lebo by ju nedokázali plniť, plynuli by im od objednávateľa sankcie za odrieknuté spoje, no na druhej strane sú do tohoto stavu SADky dohnané papalášstvom vedenia, ktoré stojí obrazne povedané na troskách SADky a nasadzujú si korunu kráľov skrz kupovanie koníkov na ranč, kaštielov, predháňaní sa so šéfmi ostatných SADiek, že kto má novšie SUV, stavaní drahých víl, ukladaní peňazí pomimo SR na kontá v bankách a aspoň 4x do roka na dovolenku mimo SR za pár tisíc eur. To je taká okázalosť už, že je človeku do plaču, kam to za 16 rokov po privatizácií SADky dotiahli. A veľmi zlá je aj do neba volajúca hlúposť SADiek, že napriek tomu, že nemajú dostatok šoférov, tak nútia kraje aby si objednávali autobusové spoje v súbehu so železničnými. Keby tieto výkony nevydržiavali aby ich kraje objednávali, mohol by sa istý objem výkonov škrtnúť, resp. práve limitované personálne kapacity by sa mohli distribuovať práve tam, kde železničná doprava nie je. Na istý čas by bol problém zažehnaný, lenže vysvetliť niečo v SADke, kde sa zasekli mentálne v roku 1989, že chcú mať frei a pokoj ako v socíku, no príjmy ako v kapitalizme nie je možné. Buď SADky vrátiť štátu aby to jednotne a racionálne objednávala jedna entita bez duplicity a plytvania peniazmi, alebo vykopať SADky von. Lenže VÚCky personálne až bratsky prepojené so svojimi dopravcami si viac zakladajú na bratričkovaní so SADkami než na kvalitnej dopravnej obsluhe pre občanov. A tak pokým tento systém niekto rozumný nezareže raz a navždy, tak sa veci nezmenia.