Akože chlapci soráč, ale tá jedna megachyba mi až displej rozbila... kedy v živote slúžila naša B961 ako záložné vozidlo? ? Aj keby všetky klbáky boli funkčné, stál by ten, ktorého vodič by mal voľno...
Prvá B961 bola vyrobená dokonca už v 2000, jednalo sa o prototyp a prvý seriový voz bol už v 2001. A Cursory mávajú 213kW, dokonca aj stkonline.sk hovorí že má 213kW.
Prosím Vás, čo sa týka stránky o Karosách B961 (viď https://imhd.sk/nr/popis-typu-vozidla/736/Karosa-B-961), nevyrábali sa náhodou až od 2002? Taktiež niektoré zdroje uvádzaju 213kW a niektoré 210, skontroloval by som aj to.
Čo sa týka 698GX, stále na značkách? Pýtal som sa nejakého p.vodiča, ale nebol si istý.
Ďakujem
Zdravím, jedna vec trocha od témy ktorá by možno patrila do mejlu na sekretariát arrivy, ale verím že tuto si to dokáže niekto prečítať ktorý by to vedel posunuť ďalej rýchlejšie ako ja cez mejl.
Podľa cestovného poriadku má 403463/10 čakať na autobus z Nitry na zastávke Klasov, Jednota. Avšak autobus z Nitry má odchod 8:17 (takže predpokladám že príchod je tak 8:16:45), ale autobus do Malých Chyndic v tom čase už skoro dve minúty mešká. Z toho vyplýva že to čo sa podarilo grafikonistom spraviť je poriadna blbosť, kedže spoj 403463/10 musí každý deň minimálne 2 minúty meškať, preto by určite bolo vhodné ho posunúť aspoň na 8:18.
To je problémom,resp.výzvou pre všetkých,ktorí sa chcú zúčastniť tendra.S tým sa musí každý záujemca vysporiadať sám.Ak bude podmienka napr.takejto obmeny vozidiel,tak sa každý záujemca musí pripraviť na to,že sa zmluvne zaviaže k plneniu podmienok.A nejaké obstarožné VanHooly už nikoho neohúria...hlavne nie vekom...aj keď sú to spolahlivé a kvalitné autobusy...
Okrem toho, už nie je rok 2009,veľa interných organizačných postupov sa zmenilo a dnes už by boli neuskutočniteľné...
...takže nečakám nejaké zásoby solídnych jazdených autobusov,niekde z útrob Beneluxu...
Je niečo,čomu na kritériu ,,max. 16 rokov veku od prvého zaradenia" nerozumieš?každý,opakujem každý voz,ktorý presiahne toto číslo,musí von...aj posvätné Citaro...aj klbový mercedes...
Som si takmer istý, že sa Mesto bude inšpirovať zmluvou s VUCkou a stanoví obnovu výlučne novými vozidlami.Už nie je rok 2009 a neprekonávame generačný rozdiel vo vozovom parku.
Tak nikde nie je napísané, že musia staré vozy nahradiť fungláčmi. Vanhooly tiež došli presunom z Holandska ako jazdené, aj to je cesta obnovy vozového parku, keby nie je peňazí na nové vozy a keby bola opäť taká možnosť získať ojazdené busy.
Myslím, že aj keby napísali 16 rokov tak všetky VanHooly naraz nepôjdu. Taktiež si myslím, že Arriva vyhrá. Zúčastňuje sa aj niekto iný ako Arriva (fakt neviem).
Keď sa človek pozrie, aké štandardy na vekové maximum sú obvyklé u iných kontraktov, tak 16 rokov by som očakával ako najmäkší možný variant (čiže buď to postavia na max. 16 alebo ešte menej). Pohľad do aktuálneho evidenčného stavu ukazuje, že ak by toto kritérium malo od 1.1.2020 naozaj platiť, tak na okamžité vyradenie je tu vyše tretina súčasného vozidlového parku. A to sa stále bavíme o tom, že keby pokračovala Arriva. Ak to preberie niekto iný, tak to bude totálna zmena.
Veru nečudoval by som sa, keby nastavili hranicu tak aby všetky Van Hooly museli isť preč, vlastne ono aj pri prímeste je tuším 16 rokov čo by už budúci rok nesplňovali Van Hooly. Určite si stanovia aj nejaké podmienky na nízku podlahu, takže už vidím ako príde aj 30 nových busov. Na tom by nebolo nič zlé, ale podľa mňa je zlé keď sa takto masívne obnovujú vozové parky, lebo potom aj tie autobusy stárnu spoločne a spoločne sa aj vyraďujú. Osobne som napríklad zvedavý čo bude s trolejbusmi v BA o 10 rokov, keď budú všetky na vyradenie. A u nás či budú kúpovať SORky? Dúfam že nie, cenovo na tom už nie sú až tak výhodný a verím že sa vyberú radšej inou cestou. V Prešove sa tuším prihlásil do VO aj Mercedes s Conectami Euro6 a ak dobre viem tak cenovo sú na úrovni Solarisu a NBčiek. Dúfam len že sa nezačnú nakupovať hrbáte ťavy (BN12), najlepšie s manuálom. ?
Treba si uvedomiť,že do Connect nebola nikdy vložená nejaká väčšia investícia,väčšina oplechovania je ešte stále továrenská(mimo 608,ak sa dobre pamätám,tam bol celolak-551 ani nerátam,to bol nejaký zázrak),neprešli SO ani žiadnou obdobnou masívnou rekonštrukciou.A už určite ani neprejdú.Ak má prebehnúť tender pre MHD a táto firma v ňom hádam uspeje,určite pôjde veškerá táto technika von.Mesto si nabetón stanoví vekový strop a len dúfajme,že to bude obdobné, ako pri VUCke...a aj to bude dosť kruté,lebo minimálne 20 vozov(rátané velmi napochytro)pojde von...ak posadia hranicu nižšie(a to by ma po minuloročných tanečkoch so spojmi vobec neprekvapilo)už len na truc,môžme čakať ešte väčšiu rošádu...a pri takomto objeme sa určite nebude nikto zaoberať prémiovými značkami, pojde sa pekne po cene a Libchavy už sa s tým vysporiadajú,nejako...
A to nevravím ako nejaký čarodej,ale ako dlhoročný pozorovatel situácie...každý nech si z toho vezme,čo chce...
Toto je subjektívny názor...pripravte si kamene,čakám..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peterzm