...môžeš si byť istý, že tak vo veľmi krátkej dobe urobíme, a niekto zostane stáť v hlbokom úžase a šoku, zatial len pár čísiel ako príklad, (že sa jedná o bohapusté táraniny),analýza, ktorá je robená na základe reálnych čísiel : priemerná vyťaženosť spojov cez pracovný den 34,7 cest., v sobotu a v nedelu 26,8 cestujúcich, koľko je to percent, ak priemerná kapacita busov je cca 95 cestujúcich si každý súdny človek zráta sám, ďalej za mesiac marec nám v systéme prestupovalo celkom 4,6% cestujúcich, atď.,atď., zatiaľ z pochopitelných dôvodov nechcem ostatné čísla zverejňovať, chcem aby ten šok bol skutočným šokom... ?
Noi a teraz by bolo potrebné na základe ich údajov spraviť skutočné kalkulácie na prevádzku, potrebu autobusov, vodičov, cenu prepravy atď. a kecy pána primitíva, eh, čo to hovorím, primátora niekde v médiách rozstrieľať na cimpr-campr
Návrh nového cenového výmeru podla Víteka : Základné cestovné je 9,-Sk, pri každom prestupe 3,-Sk, útržkový lístok (pre cestujúceho bez EZČK ) 10,-Sk každá jazda...a teraz to príde :
Na základe údajov o doterajšej preprave to znamená :
-69% obyvateľov bude cestovať lacnejšie
-22% za rovnakú cenu
- 9% za vyššiu cenu ako doteraz
Zároveň je systém spravodlivejší-cestujúci na kratšiu vzdialenosť nedotuje v zaplatenej cene toho, ktorý cestuje na dlhšiu vzdialenosť. Malá pozn. dnes cestuje cca 60% na EZČK a 40% na lístky u vodiča...dnešná vyťaženosť ponúkaných kapacít je vraj 3,7%, podľa ich návrhu sa zdvojnásobí, ďalej doteraz vraj prestupovalo 16% cestujúcich, podľa nového cp to bude len 31% cest., potreba autobusov v čase dopravnej špičky klesne zo súčasných 74 na 37, zo 4 hlavných smerov (Klokočina, Krškany,Chrenová,Zobor) sú kostrové linky obsluhované s potrebnou intervalovou frekvenciou. Ich pravidelnosť nemôže ovplyvniť dopravná situácia v inej časti mesta.Podľa návrhu SAD intervalová doprava v danej lokalite je zraniteľná aktuálou situáciou v inej časti mesta. Predpoklad návratu cestujúceho do systému prepravy, ak dôjde k zníženiu ceny, najmä na kratšie vzdialenosti. Z toho vyplýva možnosť zníženia zaťaženia aj osobnými automobilmi. Flexibilnosť systému : Linky naväzujúce na terminály(konečná kostrových liniek) možno meniť v ich trase aj v čase, ak sa situácia v tomto území zmení. Možno ich aj v prípade potreby zrušiť, to neopvplyvní funkčnosť celého systému. Občania požadujú nočné spoje, SAD s ich zavedením vo svojom návrhu nepočíta (ak nám takú požiadavku mesto zadá, tak do 5 slovom piatich minút ju zriadime), a to je zlomok jeho demagogie, ktorú p.primátor šíri kade chodí... ? ? ?
Ako som si vsimol cp od primata (ak som dobre cital) tak smerom na hrnciarovce ide tusim len jedna linka.... Sa z toho ludia - s prepacenim - poseru. Kedy budu najblizsie volby???
...SAD-ka plánuje zavedenie prestupnej tarify, inými slovami chceme zaviesť tzv.časové lístky (30 dňové), cena by sa mala pohybovať niekde medzi 500 až 550,-Sk, u študentov samozrejme 50% zľava, ďalej chceme zaviesť tzv.24 hod. lístky cena 50,-Sk, a taktiež rodinné víkendové, samozrejme, že zostanú v platnosti aj dnešné čipové karty, a taktiež chceme, aby aj lístok vydaný vodičom, mal určitú časovú platnosť, teda, aby sa aj v tomto prípade dalo hovoriť o prestupnom lístku,...ďalej firma R&G, ktorá nám dodáva softvér do busov dokončuje riešenie, ktoré umožňuje dobíjať EZČK aj v busoch, prípadne v bankomatoch, samozrejme, že dobíjanie v busoch by bolo len v určitých časových úsekoch, ale ako dobre vieš, toto všetko od 1.3.2005 má v kompetencii mesto, čiže ak povedia nie, tak je to o ničom...
Ešte jedna poznámočk a k návrhom: kým v návrhu SAD sú trasy liniek a dôvodová správa, v návrhu pána PRIMÁTorA je zas len cestovný poriadok. Takže jednotlivé návrhy sa dajú ťažko porovnať. Prečo SADka nezverejní aj celý CP (príp. aj plánované cestovné) aby ľudia videli, kto je ten zlý?
No však ten návrh podľa Víteka aj 2 "nočné" linky prinesie. Aspoň dáke zlepšenie. Aj tie cestovné poriadky liniek 1-4 vyzerajú celkom dobre, aj dáka pravidelnosť sa v nich nachádza. ? Trasovanie liniek a počty spojov žial neovládam, takže nemôžem hodnotiť.
XX