Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
? ? To je ale *o*otina!!! To hadam nie. Dufam ze sa take nieco nikdy v Nitre nestane
Odporúčam si to pre názornosť nakresliť na papier. Mnoho dôsledkov ste si už určite uvedomili sami, no dovoľte mi pripomenúť, že:

-> celkom sa ruší doprava k Metru, na Dubíkovu, po Partizánskej, Žilinskej i Nitrianskej, na Viničky, k penziónu na Železničiarskej, na Kavláriu, na Vašinovu, po Chrenovskej, po Lomnickej, po dolnej Kláštorskej, východnej Hornozoborskej a celej Metodovej a Moskovskej
-> celkovo sa ruší premávka MHD cez 29 súčasných zastávok, ktoré budú zrušené bez náhrady
-> rušia sa ďalšie zastávky, cez ktoré bude MHD iba prechádzať bez zastavenia (napr. Hollého a Kasárne Krškany)
-> Klokočina a Chrenová má sotva polovičný rozsah súčasnej dopravy - v pracovný deň v sedle sa tu interval šplhá až na neuveriteľných 20 min. Pritom je zrušená doprava Klokočina - Krškany cez Čermáň, takže v špičke budú musieť všetky masy zo súčasných liniek 22 a 122 smerovať cez centrum. Inými slovami, záťaž sa zvyšuje, ponuka zmenšuje.
-> z Viničiek (bezbariérové byty - koncentrácia ZŤP) sa ruší akákoľvek doprava, rovnako nie je možná bezprestupová doprava do školských zariadení na Chrenovej
-> jednosmerné okruhy prinášajú dostupnosť niektorých cieľov len v jednom smere! Z centra do Pároviec sa dostanete linkou č. 4. Z Pároviec do centra ale spojenie neexistuje. Z centra na 8. mája ide linka č. 21. Z 8. mája do centra však nejde nič.
-> komplikované okruhy: cestujúci od Tesca na Panskú dolinu cestuje smerom na západ linkou č. 4 cez Párovce po zoborský amfiteáter, potom prestupuje na linku č. 41 a cestuje cez Chmeľovú dolinu, liečebák a Hornozoborskú na Panskú dolinu (btw. na Svätourbanskej je taký sklon, že tam premávku autobusu nikdy nepovolia).
-> od Stavebnej školy do mesta pôjdete cez Cabajskú, Haškovu, cintorín, Dolnočermánsku, Hattalovu, Hanulovu a Štúrovu.
-> z Klokočiny na Haškovu sa pôjde linkou č. 1 po Nitran, odtiaľ linkou č. 3 na stanicu, odtiaľ linkou č. 12. Dokonlé "písmeno U" pričom dnes existuje spojenie po priamej spojnici.
-> Do oblasti Metodovej (dnes linky 25 a 26) sa nedostanete vôbec. Z centra musíte ísť linkou č. 4 dookola cez Párovce na Amfiteáter, odtiaľ linkou č. 43 na Jeleneckú, odtiaľ pešo, ktorá ale premáva len v špičke a len raz za pol hodiny, takže sa tam najskôr ani nevojdete. Ostáva vám teda linka č. 41 a okruh cez Chmeľovú dolinu, liečebák na Panskú dolinu, odtiaľ pešo. Pripomínam, že väčšina Zobora sú "dvojkorunoví" cestujúci.
-> školské areály na Lomnickej bez obsluhy
-> nedeľné prúdy študentov zo stanice na Zobor s dvoma prestupmi
-> tarifná nespravodlivosť: z Krškan do centra za 9 Sk, ale napríklad z Janíkoviec za 12 Sk. Prečo? Platí Janíkovčan mestu menšie dane ako Krškančan?
-> študentská koncentrácia v Mlynárciach - v špičke dnes 7 spojov za hodinu, po novom vraj stačia dva
-> do Štitár mimo špičky len v sobotu. Aha! Demonštrácia sily. Sedlové spoje už nie sú pre Štitárčanov do Nitry, ale pre nitrianskych záhradkárov v sobotu smerom na Šoproš.
-> atď., atď., atď., atď., atď.... veď hľadajte sami

A to ešte nemáte možnosť vidieť samotné odchody, náväznosť na princípe i 10min. čakania, nezohľadnené obehy vozidiel, atď., atď., atď...

Ad "hviezdica" vo všeobecnosti: Viete si niekto reálne predstaviť točenie sa liniek č. 1, 2, 3 a 10 v relácii TESCO - Palárikova - Fraňa Mojtu (tá úzka jednosmerka ako dnes idú linky 4 a 11) - TESCO?
Reply on: kc #1685:

Návrh počíta s nasledovnými linkami:

Linka č. 1:
PALÁRIKOVA - Štúrova - Hollého - Hviezdoslavova tr. - Kmeťova - KLOKOČINA-KMEŤOVA (časť spojov až na zast. SÍDL. DIELY) a späť
Interval: v špičke 4-12 min., v sedle 15-20 min., v soboty a nedele 12-15 min.

Linka č. 2:
PALÁRIKOVA - Štefánikova tr. - Novozámocká - Na priehon - Dvorčianska - Nitrianske strojárne - Dvorčianska - Novozámocká - PLASTIKA, a.s. a späť
Interval: v špičke 6-12 min., v sedle 20 min., v soboty a nedele 15 min.

Linka č. 3:
ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA - Štefánikova tr. - Trieda Andreja Hlinku - Akademická - Výstavná - Dlhá - CHRENOVÁ-GORAZDOVA a späť
Interval: v špičke 6-12 min., v sedle 15 min., v soboty a nedele 12-15 min.

Linka č. 4:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Dobšinského - Rázcestie pod Zoborom - Napervillská - Mostná - Kmeťkova - Fraňa Mojtu - Palárikova - Štúrova - Párovská - Mostná - Napervillská - Rázcestie pod Zoborom - ZOBOR-AMFITEÁTER (jednosmerne)
Interval: v špičke 8-15 min., v sedle 20 min., v soboty a nedele 20 min. /presne si nepamätám, hádam som sa nezmýlil/

Linka č. 5:
LUŽIANKY-ŽELEZNIČNÁ STANICA - Rastislavova - (časť spojov: Víno Nitra) - Kynek - Štúrova - OD TESCO a späť
Rozsah dopravy: 2 spoje v špičke a 1 v sedle celotýždenne

Linka č. 10:
EDISONOVA - Golianova - Dolnočermánska - Hviezdoslavova tr. - Hollého - Štúrova - PALÁRIKOVA a späť
Interval: v špičke 15-20 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 11:
PÁROVSKÉ HÁJE - Lukov dvor - KLOKOČINA-KMEŤOVA a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 1 spoj za hodinu až dve

Linka č. 12:
ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA - Novozámocká - Cabajská - Jakuba Haška - (časť spojov: Nový cintorín) - Cabajská - Dolnočermánska - Červeňova - Hattalova - Hanulova - Hollého - Štúrova - Štefánikova tr. - ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA (jednosmerne)
Interval: v špičke 15-30 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 21:
(časť spojov: PRIEMYSELNÁ) WILSONOVO NÁBR. - Záhradná - Stračia - Kasalova - Kluchova - Hodžova - Štefánikova tr. - Štúrova - Cintorínska - Železničná stanica Nitra - Rázusova - Ul. 8. mája - Kasalova - Stračia - Záhradná - WILSONOVO NÁBR. (- časť spojov: PRIEMYSELNÁ), (jednosmerne)
Interval: cca. 30 min. celodenne celotýždenne

Linka č. 22:
PLASTIKA, a.s. - IDEA - Ivanka pri Nitre - BRANČ-ŽELEZNIČNÁ STANICA a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 30 min. v špičke a 60-90 min. v ostatnom čase celotýždenne

Linka č. 30:
KNIŽNICA SPU - Štúrova - Trieda Andreja Hlinku - Levická - CHRENOVÁ-VINOHRADY a späť
Rozsah dopravy: interval v špičke cca. 15 min., mimo špičky 20-40 min.

Linka č. 31:
VÝSTAVNÁ - Dlhá - Malé Janíkovce - Hlavná - JANÍKOVCE a späť
Rozsah dopravy: 30min. interval celodenne celotýždenne

Linka č. 41:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Chmeľová dolina - Kláštorská - Liečebný ústav - Kláštorská - Svätourbanská - Lanovka - Orechová - Panská dolina - Dolnozoborská - ZOBOR-AMFITEÁTER (jednosmerne)
Rozsah dopravy: interval v pracovných dňoch ráno 15 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 42:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Šindolka - DRAŽOVCE a späť
Rozsah dopravy: v špičke 2-3 spoje a mimo špičky 1 spoj za hodinu

Linka č. 43:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Jelenecká cesta - Nitrianske Hrnčiarovce - ŠTITÁRE a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 2 spoje v špičke. Mimo špičky nepremáva, s výnimkou troch účelových spojov v dopludňajšom sedle v sobotu. Inak celotýždenne rovnako.

To je všetko.
Reply on: kc #1685:
Hviezdicové riešenie by nebolo zlé, ale:
K bodu 1. Kde by si zvolil stred (prestupný bod) tejto hviezdice tak, aby spoje nemuseli prechádzať cez uvedenú križovatku. Jeden prestup by bol v pohode, ale podľa toho, čo napísal uko to na jeden prestup vyzerá akurát pri ceste z Dráždoviec do centra!!! ?
2. Veľmi sa čudujem, že v NR je toľko jednorazovcov, však cena tej karty sa vráti už po 50tich cestách, to sa musí každému vrátiť maximálne do pol roka.
3. CENA. Porovnal si súčasnú cenu pre jednorazovcov a "plánovanú" pre držiteľov ČK. ❗
4. V Trnave premávajú linky z jedného konca mesta na druhý, podľa mňa sa to veľmi na hviezdicu nepodobá. ?
Mozno budem proti vsetkym, ale mne sa myslienka s hviezdicovym riesenim celkom pozdava. Niekolko argumentov.
1.V Nitre vacsina spojov prechadza neuralgickym bodom Nitrianskej dopravy - krizovatkou Sturova- Stefanikova.(Vynimkou je hadam iba linka 22, 6 a 30 prechadzaju o zastavku dalej - Pozemne stavby.
Pokial by boli intervaly skutocne rozumne, ten jedene prestup by bol v pohode. Predpokladam, ze Drazovcanov pracujucich v hydinarnach nebude viac ako jeden, maximalne dvaja.
2.Najvacsie gro cestujucich nastupuje a vystupuje aj v sucasnosti na tejto krizovatke. Nie je vynimkou, ked tu bus stoji aj 5 minut, kym nastupia vsetci jednorazovci.
3. Cena. Je rozdiel zaplatit za cestu z centra 16 SKK alebo 9 SKK. Zdoraznujem slovicko z CENTRA!
4. Pokial viem, takto to funguje aj v Trnave.
5. na 100 % to funguje v zahranici , konkretne v GB v meste Huntingdon, ktore je velkostou porovnatelne s Nitrou. Tiez mi trvalo 25 minut, kym som presiel z okrajovej stvrte do centra.
Tam vsetky spoje koncili na autobusovej stanici 2 minuty od pesej zony. Navyse vacsina spojov fungovala aj ako primestske linky, napriklad v smere do Cambridge(cca 17 mil)
Jedno je ale fakt, ze toto mesto lezi na rovine na rozdiel od Nitry.
Zhrnutie: osobne primatorov navrh nepoznam, ale mozno by stal za precitanie.
pan primator zrejme pozna problematiku MHD do detailov, na zaklade vlastnej skusenosti a tym ze dennodenne najazdi desiatky km autobusmi. On je proste odbornik na vsetko.
Kde je zas to Citaro?? Este len pride zo servisu a par dni na to uz zase ide nahradny spoj...
Kde sa mozem dostat k navrhu noveho cestovneho poriadku MHD Nitra ?
Ivan
Reply on: uko #1680:
A nemohol by si to pripadným záujemcom (ak je to v elektronickej podobe) poslať mailom? Aspoň by sme sa dobre pobavili ? , prípadne strašne zhrozili ? nad tou blbosťou. ?
Reply on: uko #1680:
Ako vystrnadit cestujucich z MHD. Prirucka pre zaciatocnikov.
...konečne som dostal do rúk ten najgeniálnejší cestovný poriadok na svete, zatial ho nechcem hodnotiť do detailov, ale uvediem pár príkladov cestovania po novom, ktoré vyrážajú každému súdnemu človeku dych...občan mestskej časti Drážovce, ktorý môže pracovať v hydinárňach ďalšiej mestskej časti Párovské Háje, pokúsim sa popísať jeho cestu do práce našou MHD-čkou, čiže prvá jazda z Drážoviec po amfiteáter(mestská časť Zobor), odtiaľ prvý prestup (ak ho zoberie spoj, nakoľko je to zástavka, kde sa budú zhlučovať občania mestskej časti Zobor, Drážovce, N.Hrnčiarovce, Štitáre), druhým spojom po Palárikovú ul.(ďalší prestup), odtiaľ s vyplazeným jazykom tretím spojom smer Klokočina, Kmeťova ul. a ak náhodou chytí prípoj do Párovských Hájov, tak sa 4 slovom štyrmi spojmi dostane do zamestnania, obdobne je to s mestskou časťou Janíkovce,... tento návrh je oveľa horším návrhom ako som očakával, čiže žiadne, že maximálne jeden prestup(ako to pán primátor velkohubo tvrdil na mestskom zastupiteľstve), ale ja hovorím, minimálne jeden prestup a maximálne 3 prestupy, čiže 4 spoje...dnes sa pokúsim doštudovať ostatné veci okolo nového cestovného poriadku a zajtra podám bližšie info, ... ? ? ? ? ?
Modré Intouro 771CY patrí SAD NR?
Reply on: uko #1675:

Ten poplatok za čipovú kartu, za ktorú sa v súčasnosti platí 200 Sk je veľmi vysoký. V DPMŽ sa platí za čipovú kartu 140 Sk. Minulý rok, keď sme prechádzali z kontaktných na bezkontaktové čipové karty, tak počas letných mesiacov bola zľava na karty a DPMŽ ich predával po 99 Sk.
Reply on: uko #1675:
nebolo tam pod tym takym malym pismom napisane "Skoro rano, cez obed, vecer a cez vikendy MHD nebude premavat"?
Reply on: Papyr #1671:
...ak sa nemýlim, tak ten príspevok k tomu článku písal autor podobného hviezdicového cestovného poriadku, ale jeho návrh mu neprešiel pre spomínané príčiny...myslím tým Gabo, ak si to Ty, tak ťa pozdravujem...
Reply on: Vladimír #1667:
...podla návrhu súkromnej firmy oslovenej pánom Vítekom, bude hviezdicový systém fungovať nasledovne, obslužnosť územia bude 96% súčasnej obslužnosti, spoje budú chodiť oveľa častejšie (vraj v trojminútových intervaloch), kilometrické výkony poklesnú zo súčasných 3,9 mil.km na 1,56 mil.km ? ? ? ?!, na autobusových označníkoch nebudú žiadne vývesky, lebo ak ide bus každé tri minúty, tak tam ani logicky nemusia byť, na všetky výkony bude stačiť 45 busov a 50 vodičov ? ? ? , a to najhlavnejšie, nebude potreba žiadnych dotácií, cena prvej jazdy bude 9,-Sk, prestup 3,-Sk, študent 1 jazda 5,-Sk, prestup 2,-Sk, dôchodca za každú jazdu 12,-Sk, žiaci a študenti v čase školských prázdnin plné cestovné, čipové karty bude vydávať mesto všetkým zadarmo (ja sa pýtam, čo im bránilo v tom, aby čipové karty aj v minulosti nemohlo cestujúcim preplácať, odpoveď je veľmi ľahko čitateľná, niekto tie čipové karty aj termináli na ich dobíjanie predsa musí dodávať, a hádajte kto to bude?!), takmer všetci cestujúci budú musieť prestupovať
Podľa Slovenského štatistického úradu má Nitra k 31.12.2003 počet obyvateľov 86 138.
Mám taký tichý dojem, že páni Vítek a Králik by si mohli ruky podať... ?
Reply on: m #1669:
Presov zas nie je az o tolko vacsi - Nitra ma nejakych 91 a Presov nejakych 93 tisic. Aj v poradi miest su hned za sebou, Presov treti a Nitra tesne stvrta. Ale zaujimave su ohlasy, teda skor jeden konkretny ohlas, k tomu clanku.
Ách, ta gramatika . ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.