Odporúčam si to pre názornosť nakresliť na papier. Mnoho dôsledkov ste si už určite uvedomili sami, no dovoľte mi pripomenúť, že:
-> celkom sa ruší doprava k Metru, na Dubíkovu, po Partizánskej, Žilinskej i Nitrianskej, na Viničky, k penziónu na Železničiarskej, na Kavláriu, na Vašinovu, po Chrenovskej, po Lomnickej, po dolnej Kláštorskej, východnej Hornozoborskej a celej Metodovej a Moskovskej
-> celkovo sa ruší premávka MHD cez 29 súčasných zastávok, ktoré budú zrušené bez náhrady
-> rušia sa ďalšie zastávky, cez ktoré bude MHD iba prechádzať bez zastavenia (napr. Hollého a Kasárne Krškany)
-> Klokočina a Chrenová má sotva polovičný rozsah súčasnej dopravy - v pracovný deň v sedle sa tu interval šplhá až na neuveriteľných 20 min. Pritom je zrušená doprava Klokočina - Krškany cez Čermáň, takže v špičke budú musieť všetky masy zo súčasných liniek 22 a 122 smerovať cez centrum. Inými slovami, záťaž sa zvyšuje, ponuka zmenšuje.
-> z Viničiek (bezbariérové byty - koncentrácia ZŤP) sa ruší akákoľvek doprava, rovnako nie je možná bezprestupová doprava do školských zariadení na Chrenovej
-> jednosmerné okruhy prinášajú dostupnosť niektorých cieľov len v jednom smere! Z centra do Pároviec sa dostanete linkou č. 4. Z Pároviec do centra ale spojenie neexistuje. Z centra na 8. mája ide linka č. 21. Z 8. mája do centra však nejde nič.
-> komplikované okruhy: cestujúci od Tesca na Panskú dolinu cestuje smerom na západ linkou č. 4 cez Párovce po zoborský amfiteáter, potom prestupuje na linku č. 41 a cestuje cez Chmeľovú dolinu, liečebák a Hornozoborskú na Panskú dolinu (btw. na Svätourbanskej je taký sklon, že tam premávku autobusu nikdy nepovolia).
-> od Stavebnej školy do mesta pôjdete cez Cabajskú, Haškovu, cintorín, Dolnočermánsku, Hattalovu, Hanulovu a Štúrovu.
-> z Klokočiny na Haškovu sa pôjde linkou č. 1 po Nitran, odtiaľ linkou č. 3 na stanicu, odtiaľ linkou č. 12. Dokonlé "písmeno U" pričom dnes existuje spojenie po priamej spojnici.
-> Do oblasti Metodovej (dnes linky 25 a 26) sa nedostanete vôbec. Z centra musíte ísť linkou č. 4 dookola cez Párovce na Amfiteáter, odtiaľ linkou č. 43 na Jeleneckú, odtiaľ pešo, ktorá ale premáva len v špičke a len raz za pol hodiny, takže sa tam najskôr ani nevojdete. Ostáva vám teda linka č. 41 a okruh cez Chmeľovú dolinu, liečebák na Panskú dolinu, odtiaľ pešo. Pripomínam, že väčšina Zobora sú "dvojkorunoví" cestujúci.
-> školské areály na Lomnickej bez obsluhy
-> nedeľné prúdy študentov zo stanice na Zobor s dvoma prestupmi
-> tarifná nespravodlivosť: z Krškan do centra za 9 Sk, ale napríklad z Janíkoviec za 12 Sk. Prečo? Platí Janíkovčan mestu menšie dane ako Krškančan?
-> študentská koncentrácia v Mlynárciach - v špičke dnes 7 spojov za hodinu, po novom vraj stačia dva
-> do Štitár mimo špičky len v sobotu. Aha! Demonštrácia sily. Sedlové spoje už nie sú pre Štitárčanov do Nitry, ale pre nitrianskych záhradkárov v sobotu smerom na Šoproš.
-> atď., atď., atď., atď., atď.... veď hľadajte sami
A to ešte nemáte možnosť vidieť samotné odchody, náväznosť na princípe i 10min. čakania, nezohľadnené obehy vozidiel, atď., atď., atď...
Ad "hviezdica" vo všeobecnosti: Viete si niekto reálne predstaviť točenie sa liniek č. 1, 2, 3 a 10 v relácii TESCO - Palárikova - Fraňa Mojtu (tá úzka jednosmerka ako dnes idú linky 4 a 11) - TESCO?
-> celkom sa ruší doprava k Metru, na Dubíkovu, po Partizánskej, Žilinskej i Nitrianskej, na Viničky, k penziónu na Železničiarskej, na Kavláriu, na Vašinovu, po Chrenovskej, po Lomnickej, po dolnej Kláštorskej, východnej Hornozoborskej a celej Metodovej a Moskovskej
-> celkovo sa ruší premávka MHD cez 29 súčasných zastávok, ktoré budú zrušené bez náhrady
-> rušia sa ďalšie zastávky, cez ktoré bude MHD iba prechádzať bez zastavenia (napr. Hollého a Kasárne Krškany)
-> Klokočina a Chrenová má sotva polovičný rozsah súčasnej dopravy - v pracovný deň v sedle sa tu interval šplhá až na neuveriteľných 20 min. Pritom je zrušená doprava Klokočina - Krškany cez Čermáň, takže v špičke budú musieť všetky masy zo súčasných liniek 22 a 122 smerovať cez centrum. Inými slovami, záťaž sa zvyšuje, ponuka zmenšuje.
-> z Viničiek (bezbariérové byty - koncentrácia ZŤP) sa ruší akákoľvek doprava, rovnako nie je možná bezprestupová doprava do školských zariadení na Chrenovej
-> jednosmerné okruhy prinášajú dostupnosť niektorých cieľov len v jednom smere! Z centra do Pároviec sa dostanete linkou č. 4. Z Pároviec do centra ale spojenie neexistuje. Z centra na 8. mája ide linka č. 21. Z 8. mája do centra však nejde nič.
-> komplikované okruhy: cestujúci od Tesca na Panskú dolinu cestuje smerom na západ linkou č. 4 cez Párovce po zoborský amfiteáter, potom prestupuje na linku č. 41 a cestuje cez Chmeľovú dolinu, liečebák a Hornozoborskú na Panskú dolinu (btw. na Svätourbanskej je taký sklon, že tam premávku autobusu nikdy nepovolia).
-> od Stavebnej školy do mesta pôjdete cez Cabajskú, Haškovu, cintorín, Dolnočermánsku, Hattalovu, Hanulovu a Štúrovu.
-> z Klokočiny na Haškovu sa pôjde linkou č. 1 po Nitran, odtiaľ linkou č. 3 na stanicu, odtiaľ linkou č. 12. Dokonlé "písmeno U" pričom dnes existuje spojenie po priamej spojnici.
-> Do oblasti Metodovej (dnes linky 25 a 26) sa nedostanete vôbec. Z centra musíte ísť linkou č. 4 dookola cez Párovce na Amfiteáter, odtiaľ linkou č. 43 na Jeleneckú, odtiaľ pešo, ktorá ale premáva len v špičke a len raz za pol hodiny, takže sa tam najskôr ani nevojdete. Ostáva vám teda linka č. 41 a okruh cez Chmeľovú dolinu, liečebák na Panskú dolinu, odtiaľ pešo. Pripomínam, že väčšina Zobora sú "dvojkorunoví" cestujúci.
-> školské areály na Lomnickej bez obsluhy
-> nedeľné prúdy študentov zo stanice na Zobor s dvoma prestupmi
-> tarifná nespravodlivosť: z Krškan do centra za 9 Sk, ale napríklad z Janíkoviec za 12 Sk. Prečo? Platí Janíkovčan mestu menšie dane ako Krškančan?
-> študentská koncentrácia v Mlynárciach - v špičke dnes 7 spojov za hodinu, po novom vraj stačia dva
-> do Štitár mimo špičky len v sobotu. Aha! Demonštrácia sily. Sedlové spoje už nie sú pre Štitárčanov do Nitry, ale pre nitrianskych záhradkárov v sobotu smerom na Šoproš.
-> atď., atď., atď., atď., atď.... veď hľadajte sami
A to ešte nemáte možnosť vidieť samotné odchody, náväznosť na princípe i 10min. čakania, nezohľadnené obehy vozidiel, atď., atď., atď...
Ad "hviezdica" vo všeobecnosti: Viete si niekto reálne predstaviť točenie sa liniek č. 1, 2, 3 a 10 v relácii TESCO - Palárikova - Fraňa Mojtu (tá úzka jednosmerka ako dnes idú linky 4 a 11) - TESCO?
plonk