Je to tak! EZCK nie su vobec prinosom. Iba sa niekto na tom pekne nabalil. Predtym vyslo cestovne 2 - 3 x menej ako teraz. Ked som vtedy chodil autobusmi 4 -6 x za den(pracovny), teraz je to 2 - 4x denne ,co je o polovicu menej ale cestovne ma stoji paradoxne 2 x viac. Dava to zmysel? Pre tych co chodia prvadelne s MAD urcite nie a ten kto chodi iba obcas, ten si kartu nezaobstara.. Asi si dam dokopy bicykel alebo sa hecnem a zozeniem si staru skodovicu. Co ine studentovi ostava, ze.
Rozumiem tomu ze nitrianska MHD-cka nedostala dotacie a preto je na tom zle, tomu rozumiem v pohode. Lenze si spominal aj taku vec ak zisky od cestujucich. A teraz by som sa ta chcel opytat, preco si myslis ze su tie zisky male alebo nedostacujuce. Ja si osobne myslim ze to prameni z nie dobre rozvrhnuteho cestovneho poriadku. Tie odcitavacie stroje EZCK mali "vraj" ratat aj hustotu a cas kedy je kde najviac cestujucich apodla toho sa mal "vraj" upravit cestovny poriadok. No nekonalo sa tak, len co sa porusili spoje aby sa usetrilo. Takze bud to tie stroje nedokazu alebo sa na to niekto vyflakol. Ja sa stavim ze keby sa prerobila struktura jazd podla toho odkial, kam a kolko cestujucich potrebuje ist, urcite by to prinieslo vacsie zisky. A mozno sa mylim. Viem ze pracovat v akomkolvek sektore sluziacemu verejnosti je tazko, lebo nikdy sa neda vyhoviet vsetkym, ale treba sa o to pokusit. A zo skusenosti aku mam za cely moj doterajsi zivot v Nitre usudzujem, ze sa tu povacsinou nik nestara o nic. Cest vynimkam. Zdar ?
tym Mercedesovskym motorom som si nie uplne isty - info je len zo stranky vyrobcu. Ak mi niekto doda viac technickych udajov, rad ich do popisov doplnim, ale zatial ich nemam k dispozicii.....
Zaujimave - prave som si pozeral technicke popisy autobusov v NR a zistil som ze klbova Karosa hoci ma uz par rokov ma stale vykonnejsi motor ako novy klbovy mercedes (190 oproti 185kW). Uvital by som vsak este viac technickych udajov o nasich autobusoch - nech vieme na com sa vozime. Kollko valcove motory/objem/tecnicke parametre-vykon,kroutak,prevodovka,vybava(klima,ABS,ASR?) atd.. . Zatial bol moj hlad po udajoch na nejaky cas uspokojeny. Este 1 otazocka: Nevie niekto coze to tam v dlhej Karose pri odbocovani syci? Nebodaj nejaka hydraulika..
...len tak na okraj, páni , ktorí to celé riadia nie sú na vine tomu, že hrozí kolaps... Všade na svete je mestská hromadná doprava resp. jej kvalita, alebo jej nekvalita veľmi závislá od finančných tokov... Sú len tri spôsoby ako dostať financie do MHD-čky a to : 1, tržby od cestujúcich 2, dotácie zo štatneho rozpočtu (v dnešnej dobe VUC) 3, dotácie z mesta resp. obce. V nitrianskej MHD-čke hrozí kolaps z toho dôvodu, že VUC schválil dotáciu pre Nitru vo výške 19 milionov Sk, pričom odhadovaná strata pre rok 2004 je 54 milionov Sk. Mesto schválilo dotáciu vo výške 8,3 miliona Sk. Čiže logicky z toho vyplýva prečo hrozí kolaps. Dotácia pre Nitru v rámci Nitrianskeho samoprávneho kraja predstavuje čiastku 4,90 Sk na kilometer, čo je ďaleko najmenšia čiastka v rámci NSK, ktorú mimulý týžden schválili poslanci VÚC. len pre zaujímavosť Šurany, ktoré spadajú pod SAD N.Zámky majú dotáciu na km 121 Sk, čo je podľa môjho názoru kriminálny tresný čin, a tak by som mohol pokračovať aj pri Komárne, Šahách, Leviciach, Šali, N. Zámkach atď....P.S. buldi, keď vyrastieš a budeš niekde chcieť seriózne pracovať, tak uvidiš, že nie je všetko také čierno-biele ako sa to zdá a človeka by si mal hodnotiť až vtedy, keď prejdeš niekoľko metrov v jeho topánkach...... ?
Ako je to pri preukazovani sa pri vstupe do autobusu? som obcan so ZTP a preto si nekupujem listok ani neznacim kartu v citacke. Mam povinnost sa pri vstupe preukazat vodicovi, alebo az na vyzvanie? a ma vodic pravo po mne kricat cez cely bus ze:"a Ty de mas listok?!?!?!"
Damy a pani... dnes je 27.4.2004 a v radiu som rano pocul uputavku ktora znela takto: "Nitrianskej mestskej hromadnej doprave hrozi kolaps." Skoda ze som nepocul celu spravu. Ale urcite ma to neprekvapilo lebo take volaco sa tu caka uz niekolko par rockov. Pani, ktori to cele riadia, by sa mali trochu nad sebou zamysliet. Ale ked tak nad tym rozmyslam, ak to krachne, konecne sa odj...bu do hajzla ti magori co to drzali doteraz a chytia sa toho schopnejsi ludia.
no coment. Nitrianska MHD je ozaj totálne zaostalá vrátane jej vodičov !!! Ak to nevnímaš tak si ignorant a patríš medzi tých ktorí si neuvedomujú,že už aj Orechvá Potôň je na tom lepšie než Nitra!
parametre vozidiel si mozes pozriet v popisoch autobusov. Ikarusy mate vacsinou starsie a tie su tiez atmosfericke, novsie uz maju turbo a rozdiel pocut a citit. Spravidla dokopca Ikarus bud utiahne stupen co ma (ak je v otackach) alebo dost spomali pri podradovani (az na 2. stupen).
Ale lepsie to asi povedia miestni chlapi od fachu. Ja poznam skor bystricke realie.
Myslim ze klbove Karosy maju v NR turba aj automaty - je to vidiet aj citit. V zime klbova karosa v pohode vysplha na kopec(hviezdoslavku) ale ikac mava dost velke problemy.
Plonk: ikáč má zadnú nápravu natáčanú tak ako prednú. Kvôli tomu musí mať kratší vlek.
Karosa a väčšina klbakov má vzadu dvojmontáž, t.j. dvojité kolesá. Svoj vlek si ťahajú za sebou, vlastne vlek tlačí pred sebou zvyšok. To vidno v zime keď sa šmýka. .
Dynamika závisí od motoru a prevodovky. Neviem či ešte máte atmosferické, ale aj turbo motory sa líšia. Dosť spraví plné turbo ako na 932. Automat zas nemáva straty rýchlosti pri preraďovaní.
Mne by zaujimalo ako tocia klbaky. Viem ze Ik nataca zadne kolesa. Neviem na akom principe ale nataca. No a Karosa nenataca - tak ako je potom mozne ze toci. Este nieco: Nema te niekto taky pocit ze klbova Karosa slape lepsie ako kratka?