Kazdy ma pravo na svoj nazor, zvlast ak je podlozeny skusenostami odinakial, ale:
1/ Paci sa ti "hviezdicovy", t.j. radialny system...
2/ Ktory PRECHADZA neuralgickym bodom Nitry...
Zasadny problem je v tom, ze "hviezdicovy" system s konecnou a prestupmi v strede mesta neuralgickym bodom NEPRECHADZA /to robi diametralny system/, ale v danom neuralgickom bode ma naviac aj konecne liniek a odstavne plochy na bezpecnostne prestavky alebo prestavky medzi spojmi a tento neuralgicky bod este viacej zapratava.
To je riadna hovadina! Odmyslime si sprostost "hviezdicoveho" riesenia, odborne radialnych liniek zapratavajucich stred mesta konecnymi /spojenie 2 radialnych tvori diametralne linky s konecnymi iba na krajoch mesta a priestorovo aj ekologicky stred mesta odlahci/ tak chcem vidiet chlapa, co sa za prevadzkovanie takehoto riesenia da zavriet. Logicky: ak MHD v Nitre nebude jazdit len 8 hodin denne ale 17-18 a ako v kazdom inom meste bude aj v Nitre existovat zatazova spicka a sedlo, musi byt urcita cast spickovych vodicov s delenou smenou /5-8, 14-18h/ a velky zvysok celodenkarov. A kedze ZAKONY, ktore MZ v Nitre nezmeni, urcuju maximalny pocet hodin prace denne, bezpocnostne prestavky 30 min. max. po 4 hodinach, sluzby A-ranne a B-odpoludnajsie, 8% rezerva na dovolenky /je 1 mesiac z 12-tich/, praceneschopnost 3-4%,........ TAK TOTO SO 45 VOZIDLAMI A 50 VODICMI ANI PRI HRUBOM PORUSOVANI ZAKONOV NEMOZE VYJST !!!!!!!!
Primator povie "plne na 100%", ale dopravak si okamzite musi polozit otazku: Podla akej normy? Smerodatny udaj bude z obsaditelnosti v technickom preukaze vozidla, t.j. 95 osob v dvojnapravovom vozidle, alebo si na pomoc pozve odbornikov z ISO 9000-kvality a bude ratat 4 ci 6 osob na meter stvorcovy? Alebo aj toto dovrze a do vymery vozidla bude brat celkovy podorys vratane pristrojovej dosky? Holt, tazka otazka...
Napad je chvalihodny. Len by si mal vypisat 2 kategorie:
- Prva by mala byt s oznacnikom splnajucim zasady a predpisy platnej technickej normy STN
-Druha by mohla byt vlastna ludova tvorivost s naslednym navrhom na zmenu normy.
Nesuhlasim, ze nam davaju za vzor zapadoeuropske krajiny. Sudruhovia ministri P. a M. akurat tvrdia, ze v kapitalizme su vraj dotacie nesystemove. Pritom v starych clenskych krajinach EU su dotacie roznymi sposobmi nielen normalnou, ale nutnou vecou a aj v najtvrdsej kapitalistickej krajine za morom dopravne podniky, ktore som mal moznost osobne navstivit, si na cestovnom zarobia len cca 35% z nakladov a ostatne su dotacie! Takze nie tarat, ale naozaj implementovat zakony Unie a ostatnych statov so slobodnym trhovym hospodarstvom a potom sa MHD zaozaj moze zlepsovat...
Ja by som nepouzival slovo "luxusny". Sme, chceme byt alebo budeme profesionalni dopravaci, drzme sa zakona. Zakon rozlisuje v zakone c 168 z roku 1996 o cestnej doprave linkovu autobusovu dopravu, ktoru podla sposobu udelovania licencie rozdeluje na pravidelnu a nepravidelnu. Pravidelna je mestska a primestska, nepravidelna zajazdova a zmluvna. Samozrejme ani u tej "pravidelnej" sa neda vzdy ocakavat, ze interval medzi spojmi bude vzdy uplne pravidelny, ale 4-5 x za den /ak spoje nechodia priblizne po 6-tich hodinach/ sa neda hovorit o pravidelnej doprave a uz vobec nie o MHD, ved este aj nepravidelne taxiky chodia viackrat za den a pravidelnejsie.
navrh podla primatora aj navrh podla SAD (ktory mal byt povodne predlozeny na rokovani MZ ale nebol, ak som to dobre pochopil) je mozne stiahnut z hlavnej stranky.
Vladimire, to vazne bude takato "pozitivna" zmena v mhd, alebo je to len perfektny zart na ludi???? ? Nie som profik, ale iba cestujuci, a to co tu bolo odprezentovane fakt hranici s defenestraciou.. ? Pekny den
Vrátim sa ešte k tomu "návrhu": myslel som si, že bystrické januárové šialenstvo už nič neprekoná, ale evidentne možnosti ľudskej blbosti sú neobmedzené... Mrzí ma, že energiu, ktorú by ste mohli využiť v prospech nitrianskej MHD, musíte obetovať zúfalému boju o samotnú jej existenciu... ? Držím palce, aby to neskončilo realizáciou tohto paškvilu.
Zdravicko!
Ked mi konci platnost cipovej karty,mam na nej este kredit a chcem si dat vystavit novu, prenesie sa mi kredit na nu alebo je potrebne/mozne si dat najprv vyplatit zostatkovy kredit?
uko: Prosím dôkazy aj návrh CP aj na môj mail. Inak,mne šedý dovozca elektroniky ukradol mnou preložený návod a sprosto ho dáva k svojmu tovaru. A súdruh policajný vyšetrovateľ mi povedal, že on si nie je istý, či sa na to vzťahuje autorský zákon....
...ďalšie perličky, posledný spoj do Janikoviec ide z Výstavnej ul. o 21,50 hod., čiže z centra mesta musia (samozrejme pokial nechcú cestovať taxi službou) odísť okolo 21,30 hod., čiže žiadne kino, divadlo, zábavné podniky, šport atď.atď.atď...trošku dlhšie môže byť vonku obyvateľ Klokočiny, posledný spoj 22,35 hod., ...zato Drážovčan môže byť až do 22,08 v sobotu a v nedelu dokonca až 22,38 hod.,... ? ?
XX: V Bratislave spojili reorganizáciu so zavedením prestupnej tarify, takže cestujúci prestupujú s jedným lístkom a za prestup neplatia. Vítekovci ale chcú po každom prestupe inkasovať 3 Sk.
uko: Mapa z iMHD.sk je bez súhlasu autora nielen použitá, ale aj upravená a meno autora z nej bolo odstránené!
Zdravim, to co som si precital tutok nizsie, je ozaj v duchu hesla "mhd pre obcanov". Podla mojho skromneho nazoru sa mi javi terajsi cp ako najsamlepsi ? . Pripomina mi to, ako ked v BA robili reorganizaciu mhd, nosnou myslienkou bolo, ze z bodu A do bodu B, ktore su vzdialene od seba nad urcitu vzdialenost sa treba dostat minimalne s jednym prestupom... Co pri cezpolnych znamena 2ks cl a pre domacich strata casu. Presne ako tu bol uvedeny priklad drazovcana pracujuceho v hydinarnach....
Neviem, ale lacnejsie cestovne bude len ked pojdem kratky usek jednym spojom. Ak budem nuteny pouzit min 3 spoje, aka bude uspora pre mna???
Prosim Vas, takopte tych tajtrlikov do rozkroku ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.