Dekle otvorené do cesty, stojí tam, v jazdnom pruhu... keby tam nestál, tak ani z auta nemusí byť vidieť, že tam niečo z toho autobusu trčí. A navyše stojí krížom cez plnú čiaru a zakrýva dopravné značenie... VP sk. D.
Dnes som tak prechádzal po Chrenovskej smerom na obchvat a zaujalo ma, že je v smere na Jeleneckú v kruháči vymaľovaný prechod a rozostavané kuželky, že tam ledva prejde osobák. Ako to má zvládnuť mestský autobus? Chodia cez amfiteáter, ako 2ka?
A ako sa inak teraz vedie štatistika, keď môže niekto nastúpiť s lístkom zakúpeným u šoféra z iného vozidla prípadne so SMS lístkom? Myslím že tie hodnoty sú posledné roky aj tak irelevantné. Každopádne verím že nové vozidlá budú vybavené týmto systémom a vyrieši sa tento problém.
Ešte mi napadá, vie vôbec to R&G rozoznať že je aktivovaný dopyt?
Nadviažem návrhom, ktorý som Ti chcel predložiť aj osobne – bolo by možné tento model zľahka poupraviť a na vozidlách s dopytom namiesto otvorených dverí vyžadovať ako podmienku potvrdenia obslúženia zastávky spolu s polohou v zóne zastávky práve aktivovaný dopyt? Aj keď sa dvere neotvorili, zastávka bola obslúžená, teda na vnútornom transparente sa zobrazí linka a smer a pri pohybe ďalšia zastávka naskočí v podstate hneď. Ak by to narúšalo štatistiku (napr. keďže nemáme APC, otvorenie dverí a následné NEoznačenie lístka považuješ za znak výstupu), vyvráť mi tento nápad. Napriek tomu verím, že za odskúšanie na nejakom šotovoze so stálym majiteľom, ktorému by to bolo v slovenčine vysvetlené, by to stálo.
Lenže architektúra nášho systému je iná. Potvrdením obslúženia zastávky je výlučne vozidlo nachádzajúce sa v zóne zastávky a súčasne otvorené dvere. Manuálne potvrdenie zastávky tento stav nenahrádza. Naopak, manuálne potvrdenie zastávky sa vníma ako nesystémový zásah. Z ručne potvrdenej zastávky sa napríklad do štatistiky nezaznamenáva čas odchodu.
Nič by to neriešilo. Manuálne potvrdenie zastávky vodičom sa nerovná signálu otvorených dverí. Niektoré veci by sa týmto postupom vyriešili, iné problémy by zase vznikli, väčšia časť správania systému by sa nezmenila vôbec.
Zvyšné veci, ktoré opisuje Toom vyplývajú z toho, že voz 166CE nedokáže registrovať otváranie dverí. Je to v priebehu rokov viackrát riešený problém, ktorý sa vyriešiť žiaľ nikdy nepodarilo. A vzhľadom na prebiehajúci tender na dopravcu, vek vozidla a tým pádom jeho skoré vyradenie, sa to už zrejme nikdy nepodarí a dojazdí tak ako je.
166CE je kategória sama o sebe. Nielen že v ňom nefunguje hlásenie zastávok ale informačný systém vôbec nezobrazuje linku a horko ťažko stíha identifikovať príchod autobusu na zastávku čiže keď autobus vynechá jednu zastávku, to je potom fakt zábava. Tam treba celý systém opraviť
Keď už si taký prognostik, že vieš, že Nitra dostane na budúci rok nové autobusy, tak určite už vieš aj to, že výberové konanie na informačný systém vyhrala firma Drevoplech so zariadeniami 4CPDzTO pre kĺbové autobusy a 3CPJzTO pre sólo vozidlá.
pokiaľ teda podľa všetkého Nitra dostane budúci rok nové autobusy (už je najvyšší čas!), dúfam že tam dajú nový informačný systém ako je uvedený na fotke a nie tie staré typy. Btw - Solarisy by neboli odveci
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.