Úvod

Midibusy Irisbus Midway (resp. Irisbus F15) boli vyrábané v rokoch 2004 až 2008 v bývalom závode Ikarusu (v tom čase vlastnenom Irisbusom) na podvozkoch Iveco Midirider. Na Slovensku iba dopravca SAD Žilina zakúpil väčší počet týchto autobusov pre prímestskú dopravu.

Do vozidlového parku martinskej MHD sa tento typ autobusu dostal postupným preradením niekoľkých vozidiel z prímestskej dopravy.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus F15 Midway 9.7M 45 2005 2015 2017 1
2. Irisbus F15 Midway 9.7M 45II 2005 2017 2019 1
3. Irisbus F15 Midway 9.7M 45III 2006 2019 2021 1
Spolu 2005 – 2006   3

Technické parametre

Dĺžka 9700 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3099 mm
Výška podlahy 767 mm
Rázvor 4918 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 35 + 1
Počet miest na státie 32
Celkový počet miest 67 + 1
Pohotovostná hmotnosť 8500 kg
Celková hmotnosť 13700 kg
Motor Iveco Tector 6 F4A, Euro 3, kvapalinou chladený naftový preplňovaný radový šesťvalec
Výkon motora 194 kW / 2500 rpm
Objem motora 5880 cm3
Krútiaci moment motora 810 Nm / 1250 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h s obmedzovačom rýchlosti
Prevodovka Csepel ZF S6-890
6-stupňová, mechanická synchronizovaná
Riadenie ZF 8095, s integrovaným hydraulickým posilňovačom
Nápravy predná: Iveco 5042
zadná: Meritor P 130 E, hnacia, s jednoduchou redukciou
Pneumatiky 265/70 R 19,5

Fotografie

Opis

Skelet dvojnápravového autobusu bol zhotovený z nehrdzavejúcich profilov a oplechovaný nehrdzavejúcimi plechmi. Delený predný nárazník bol vyhotovený z polyesteru. Zasklenie bolo realizované technológiou lepenia, niektoré bočné okná mali otvárateľné posuvné ventilácie. V pravej bočnici bola pre cestujúcich osadená dvojica jednokrídlových dverí s elektropneumatickým pohonom s hliníkovou konštrukciou.

V interiéri boli cestujúcim k dispozícii čalúnené nesklopné sedadlá prímestského typu v priečnom usporiadaní 2 + 2. Nad sedadlami boli umiestnené plechové koše pre odloženie príručnej batožiny. Podlaha bola pokrytá protišmykovou podlahou, bočnice a strop v interiéri boli obložené laminátovými (Duropal U1855VV) panelmi. Deliace priečky pri dverách boli vyhotovené z lakovaných hliníkových plechov. Osvetlenie interiéru zabezpečovali žiarivkové svietidlá nad stredovou uličkou. Pracovisko vodiča bolo oddelené od priestoru pre cestujúcich iba zástenou. Vetranie interiéru bolo zabezpečené okrem posuvných častí bočných okien aj dvojicou strešných klapiek a výmenou vzduchu v zadnej časti strechy. Vykurovanie interiéru bolo riešené trojicou vyhrievacích telies pod sedadlami a tiež pomocou nezávislého kúrenia, využívajúceho kvapalinu chladiaceho okruhu ako nosné médium. Vozidlá boli nalakované tmavomodrou metalízou.

Pri zaradení do MHD boli vybavené mestským tarifným systémom EMtest (čítačka kariet a tlačiareň lístkov) a k pôvodnému prednému LED displeju EMtest bol pridaný aj bočný displej.

Prevádzka

Na linky MHD boli postupne preradené tri autobusy z prímestskej dopravy. Prvé vozidlo v premávke nahradilo malý autobus Mercedes-Benz Vario. Vozidlo vykonávalo v špičkách pracovných dní prevažne spoje na linke 52 a niekoľko spojov vykonalo aj na linkách 21, 50, 51 a na školskej linke 3. Každý ďalší zaradený Midway nahradil vždy predchádzajúci Midway.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvé vozidlo bolo vyradené pred koncom roka 2017, druhé na začiatku roka 2019 a posledné vozidlo bolo z evidenčného stavu vyradené v marci 2021. Nahradné bolo ďalším menším prímestským autobusom Irisbus Crossway 10,6M.

Katalóg vozidiel

45

45II

45III

Legenda a štatistika

45vyradené vozidlo: 3 (100 %)
45IIevidenčné číslo 45 obsadené 2. krát pri danom type vozidla

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.