VozidláAutobusy › MAN Lion’s City CNG

MAN Lion’s City Ü CNG

Úvod

Nízkopodlažný linkový autobus MAN Lion’s City Ü pochádza z produkcie výrobcu MAN Truck & Bus. Rad mestských a linkových nízkopodlažných autobusov Lion's City sa vyrábal od roku 2004 a zahŕňal rôzne dĺžkové varianty a rôzne typy pohonov. V roku 2018 výrobca predstavil ďalšiu inovovanú generáciu autobusov Lion's City.

Dopravný podnik mesta Martin zakúpil v roku 2024 na rozšírenie svojho vozidlového parku dve jazdené vozidlá MAN Lion’s City Ü s pohonom na stlačený zemný plyn pôvodom z Českej republiky.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. MAN Lion’s City Ü CNG 40 – 41 2018 2025 2
Spolu 2018   2

Technické parametre

Dĺžka 11980 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3320 mm
Rázvor 5875 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 43 + 1
Počet miest na státie 29
Celkový počet miest 72 + 1
Pohotovostná hmotnosť 13088 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor MAN E 2876 LUH 07, Euro 6, plynový, radový 6-valec
Výkon motora 228 kW / 2000 rpm
Objem motora 12816 cm3
Krútiaci moment motora 1250 Nm
Maximálna rýchlosť 95 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1400, 6-stupňová, automatická s integrovaným retardérom
Nápravy predná: tuhá
zadná: hnacia, portálová
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Konvekta
Chladiaci výkon klimatizácie 33 kW

Opis

Oceľový skelet samonosnej karosérie dvojnápravového autobusu je ošetrený proti korózii kataforézou a opláštený, pričom na exponovaných miestach výrobca použil nehrdzavejúce materiály. Bočné zasklenie vozidla je realizované izolačnými dvojsklami so zníženou priepustnosťou svetla. Pre cestujúcich je v pravej bočnici osadená dvojica dverí (predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové) otvárajúcich sa smerom von s elektropneumatickým pohonom. Hliníkové kompozitné nádrže na stlačený zemný plyn s celkovým objemom 1460 litrov umiestnili pod krytom na streche vozidla. Plynový motor poháňajúci zadnú nápravu je umiestnený v zadnej časti vozidla.

V interiéri majú cestujúci k dispozícii čalúnené sedadlá Kiel Lite G3 v usporiadaní 2 + 2. Všetky sedadlá sú osadené na vyvýšenom schodíku. Podlaha je pokrytá protišmykovou krytinou. Vedľa druhých dverí je vyčlenený priestor pre detský kočík/invalidný vozík s dvoma sklopnými sedadlami. Naloženie a vyloženie invalidného vozíka uľahčuje manuálna výklopná plošina pri druhých dverách a možnosť pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Vodič má k dispozícii otvorenú kabínku s vyhrievaným sedadlom Isri City 2. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečuje strešná klimatizačná jednotka Konvekta. Vykurovanie interiéru zabezpečuje nezávislé kúrenie Spheros CNG. Vetranie interiéru je umožnené výklopnými časťami bočných okien a nútenou ventiláciou.

Vozidlá boli vybavené informačným systémom s LED displejmi firmy Bustec. Autobusy boli dodané v bielom nátere.

Prevádzka

Autobusy sa do premávky zaradili v januári 2025 na menej vyťažených linkách.

Katalóg vozidiel

40 41

Legenda a štatistika

40nevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.