Zavedenie taktovej dopravy v Mikuláši sa osvedčilo

Niektoré podnety od cestujúcich k novému systému boli zapracované v decembrových zmenách. Mesto naďalej prijíma konštruktívne návrhy od cestujúcich.

Po testovacej prevádzke nového systému Mestskej autobusovej dopravy (MAD) v Liptovskom Mikuláši, ktorá začala 29.9.2019, vstúpia od nedele 15.12.2019 do platnosti nové cestovné poriadky. Mesto Liptovský Mikuláš spolu s dopravcom, spoločnosťou ARRIVA Liorbus, sa do nich snažili zapracovať čo najviac reálnych podnetov od cestujúcich.

Počas testovacej prevádzky sme dostali viaceré konštruktívne podnety, za ktoré ďakujeme. Uvedomujeme si, že určite nevyhovieme každému. Systém MAD musí byť nastavený tak, aby vyhovoval čo najväčšiemu počtu cestujúcich. Pracovná skupina bude aj naďalej vyhodnocovať podnety, ktoré nám budú zaslané na e-mail bus@mikulas.sk, prípadne priamo dopravcovi prostredníctvom formulára na jeho internetovej stránke,“ vysvetlil Gabriel Lengyel, vedúci odboru dopravy a životného prostredia Mestského úradu v Liptovskom Mikuláši.

Podstatnou zmenou, ktorá bude platiť spolu s novými cestovnými poriadkami od 15.12.2019, je zavedenie zastávok na znamenie na Nábreží i pri trase linky 10 v Starom meste. „Nové autobusy, ktoré dopravca nasadil do výkonu v tomto roku, majú tlačidlo „stop“ vydávajúce signál vodičovi na zastavenie na každom držadle. Dôvodom tejto zmeny je fakt, aby autobus zbytočne nezastavoval na zastávkach, kde sa nikto nechystá vystúpiť. Má to vplyv na jazdnú dobu autobusu a v neposlednom rade i na životné prostredie,“ ozrejmil Gabriel Lengyel.

Hlavnou zmenou, ktorá začala platiť od spomínaných zmien 29.9.2019, bolo zavedenie taktovej (pravidelnej) dopravy medzi mestom a Podbrezinami. „Už po prvých týždňoch sa nám ukazuje, že cestujúci si na túto zmenu zvykajú. Autobusy jazdia oveľa pravidelnejšie, v pracovných dňoch počas špičky každých 20 minút. Odstránili sa viaceré „okná“, počas ktorých cestujúci dlho čakali na autobus. Samostatnou kapitolou sú pravidelné 30-minútové intervaly počas podstatnej časti víkendu. Pri nich sa nám ukazujú zaujímavé čísla cestujúcich,“ povedal Michal Paška, poslanec mestského zastupiteľstva za Podbreziny a člen komisie dopravy pri Zastupiteľstve Žilinského samosprávneho kraja, ktorý oslovil vedenie mesta s myšlienkou zavedenia taktovej dopravy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tá "taktová" doprava je riadny vtip. Mesto má síce 30 tisíc obyvateľov a 11 autobusov vo vozovom parku, no hlavne že v ňom musí jazdiť 14 liniek, pričom väčšina z nich jazdí v úplne náhodných časoch. V Mikuláši treba predovšetkým radikálne reorganizovať linky, znižíť ich počet na cca 5, spraviť normálne intervaly (nie viac ako 20 minút) a až potom sa bude dať hovoriť o reálnom zlepšovaní MHD.
Raz možno príde aj k zníženiu počtu liniek. Mikuláš je vzhľadom na veľkosť a počet mestských častí dosť špecifický...
A vtip to určite nie je a reálne zlepšenie tu naozaj je. Keby si si pozrel sumár odchodov Podbreziny - centrum, tak zistíš, že ráno od 5.40 až do 8.00 pôjde bus každých 10 minút a ešte sú pomedzi vložené ďalšie spoje. Od 8.00 ide každých 20 minút. Štandardné časy odchodov z Podbrezín až do 19.00 sú vždy xx.00, xx.20 a xx.40. Zo stanice zas (až na pár výnimiek) sú až do 18.00 vždy xx.10, xx
30 a xx.50 a v špičke aj spoje pomedzi.
Reakcia na: N/A #1:
ak si si všimol, tak linky ako 12,13,14 vznikli preto, aby ľudia nemuseli do linky 9 či 11 pozerať trasu obmedzujúce/predlžujúce znamienko. A určite už je blbosť, že jazdia náhodne. To sa poriadne ešte pozri!