V roku 1966 vagónka Schindler vo švajčiarskom Pratteln (SWP) spolu s elektrotechnickou spoločnosťou Brown, Boveri & Compagnie z Badenu (BBC) vyrobila riadiace vozne k elektrickým jednotkám pre Birsigthalbahn (BTB), teda železničnú trať Bazilej – Rodersdorf vedúcu po švajčiarsko-francúzkom pohraničí. V rokoch 1982 až 1984, vtedy už pod taktovkou dopravcu Baselland Transport AG (BLT) prešla trať rekonštrukciou spojenou s jej konvertovaním pre prevádzku električkami (pod číslom 17) a tak sa tieto vozidlá stali nepotrebnými.
V roku 1985 boli tri z nich odkúpené Transports Publics du Chablais SA (TPC) na prevádzku po trati Aigle-Ollon-Monthey-Champéry-Bahn (AOMC) na ktorej časti bola použitá Strubova ozubnica, kde dostali ev. č. 132 - 134. Avšak potom, ako v lete 2016 prešla trať modernizáciou za použitia Abtovej ozubnice, aj tu sa tieto vozidlá stali nepotrebnými.
Koncom roka 2018 Košická detská historická železnica získala do svojho vozidlového parku dva z nich.