Úvod

V roku 1966 vagónka Schindler vo švajčiarskom Pratteln (SWP) spolu s elektrotechnickou spoločnosťou Brown, Boveri & Compagnie z Badenu (BBC) vyrobila riadiace vozne k elektrickým jednotkám pre Birsigthalbahn (BTB), teda železničnú trať Bazilej – Rodersdorf vedúcu po švajčiarsko-francúzkom pohraničí. V rokoch 1982 až 1984, vtedy už pod taktovkou dopravcu Baselland Transport AG (BLT) prešla trať rekonštrukciou spojenou s jej konvertovaním pre prevádzku električkami (pod číslom 17) a tak sa tieto vozidlá stali nepotrebnými.

V roku 1985 boli tri z nich odkúpené Transports Publics du Chablais SA (TPC) na prevádzku po trati Aigle-Ollon-Monthey-Champéry-Bahn (AOMC) na ktorej časti bola použitá Strubova ozubnica, kde dostali ev. č. 132 - 134. Avšak potom, ako v lete 2016 prešla trať modernizáciou za použitia Abtovej ozubnice, aj tu sa tieto vozidlá stali nepotrebnými.

Koncom roka 2018 Košická detská historická železnica získala do svojho vozidlového parku dva z nich.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ba/ú Ba/ú 132, Ba/ú 134 1966 2018 2
Spolu 1966   2

Technické parametre

Dĺžka so spriahadlami 17300 mm
15900 mm (po rekonštrukcii na vlečný vozeň)
Šírka 2500 mm
Celková hmotnosť 17900 kg

Fotografie

Úpravy

Už pred zaradením do vozového parku Detskej železnice obe riadiace vozne prešli rekonštrukciou na vlečné vozne s otvorenými predstavkami a historickejším vzhľadom.

Prevádzka

Vozidlá boli dodané v decembri 2018.

Katalóg vozidiel

Ba/ú 132 Ba/ú 134

Legenda a štatistika

Ba/ú 132nevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #1:
Pokiaľ viem, BLT trať prebrala ešte skôr (1.1.1974) aj s vozidlami, ale prestavba trate na prevádzku "konvenčnej mestskej električky" (alebo ako to nazvať) prebehla v 1982 - 1984 a odvtedy na tej trati jazdili električky Duewag Be 4/6, SWP Be 4/6, SWP Be 4/8,...
..."vtedy už taktovkou dopravcu Baselland Transport AG (BLT) prešla trať rekonštrukciou spojenou s jej konvertovaním pre prevádzku električkami (pod číslom 17) a tak sa tieto vozidlá stali nepotrebnými".... (?)
Ale tieto vozy boli zaradené aj do električkovej prevádzky na linke 17.
https://wp.tram-bus-basel.ch/wp-content/uploads/2019/01/BLT_Depot_Oberwil.jpg❓