Úvod

Prototyp typu Ikarus 415 bol vyrobený už v roku 1981. Autobusy boli dodané v roku 1997 krátko po dodávke kĺbových Ikarusov 435.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ikarus 415.30 5001 – 5006 1997 1997 2014 – 2016 6
Spolu 1997   6

Technické parametre

Dĺžka 11440 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3040 mm
Výška s klimatizáciou 3115 mm
Výška podlahy 760 mm
Rázvor 5570 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 26 + 1
Počet miest na státie 76
Celkový počet miest 102 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10600 kg
Celková hmotnosť 17600 kg
Motor MAN D 0826 LUH 12 (EURO 2), naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 162 kW / 2400 rpm
Objem motora 6871 cm3
Maximálna rýchlosť 76,5 km/h
Prevodovka ZF 4 HP 500 Ecomat, automatická, 4-stupňová
Nápravy RÁBA
Pneumatiky 8,25 x 22,5"

Fotografie

Opis

Na oceľovom ráme umiestnili samonosnú karosériu s troma dvojkrídlovými dverami v pravej bočnici. V interiéri so zníženou úrovňou podlahy osadili sedadlá s textilným poťahom v rozložení 2 + 1, strop a bočnice pokrývali umakartové dosky. Vetranie zabezpečili výklopné horné časti bočných okien a strešné vetráky. Interiér vykurovali teplovodné radiátory v bočniciach. Pracovisko vodiča tvorila priestranná kabína s klimatizačnou jednotkou a vlastným krídlom predných dverí. Tieto autobusy mali v gume vsádzané bočné okná.

Úpravy

Autobusom boli postupne demontované nefunkčné zvlhčovače vzduchu nad kabínou vodiča. Niektorým vozidlám bol pri opravách vymenený pôvodný kryt motora za kryt s vetracími mriežkami.

Z dôvodu znečisťovania sedadiel na linke 11, boli z nich vo vozidle #5001 odstránené látkové poťahy.

Autobus #5006 sa v závere roku 2012 podrobil rozsiahlejšej oprave, počas ktorej obdržal atypický náter – diagonálny prechod zelených pásov zo spodnej na vrchnú časť počnice bol zrušený, vozidlo malo po novom dva rozvnobežné a plne zelené pásy (bez prerušenia bielou linkou).

Prevádzka

Autobusy tohto typu spočiatku premávali na linkách 15, 17, 20 a 29, no neskôr sa začali objavovať aj ďalších linkách obsluhovaných 12-metrovými autobusmi.

Ku koncu premávky autobusy tohto typu jazdili na linke 11 a na delených poradiach vypravovaných z garáže Hornádska (najmä linky 16, 18, 20 a 51). Posledným prevádzkovaným autobusom tohto typu bol #5005.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobusy boli po dodaní nových autobusov SOR postupne odstavené z premávky na prelome rokov 2013 a 2014. Autobus #5005 premával až do leta 2014.

Katalóg vozidiel

5001 5002 5003 5004 5005 5006

Legenda a štatistika

5001vyradené vozidlo: 6 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.