VozidláElektričky › Ringhoffer #1 - 39

Ringhoffer #3 v stave krátko po zaradení do premávky

Úvod

Po 2. svetovej vojne sa Mestské verejné podniky - doprava snažili obnoviť prevádzku na električkových linkách, no vtedajší vozový park k tomuto záväzku nepostačoval. Preto bolo od Dopravného podniku hl. m. Prahy postupne v rokoch 1947 - 1955 zakúpených 49 električiek (v Prahe nazývaných "dvoustováky") vyrobených v rokoch 1905 - 1909 vo firme František Ringhoffer, Smíchov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ringhoffer 1, 3 – 4, 6, 9, 11 – 13, 20 1905 – 1907 1947 1949 – 1965 9
2. Ringhoffer 22, 112 1905 1948 1963 – 1964 2
3. Ringhoffer 116 1907 1949 1963 1
4. Ringhoffer 26 – 27, 111 1905 – 1907 1950 1963 – 1964 3
5. Ringhoffer 12II, 14, 34, 117 1907 – 1908 1952 (?) – 1964 4
6. Ringhoffer 11II, 13II, 17, 21, 28 – 29, 35 – 37, 115, 118 – 119 1907 – 1909 1953 (?) – 1965* 12
7. Ringhoffer 16, 19, 31, 38 – 39 1905 – 1909 1955 (?) 5
8. Ringhoffer 15, 18, 23 – 25, 30, 32 – 33 (?) (?) (?) 8
Spolu 1905 – 1909   44
* Zachovalo sa historické vozidlo

Technické parametre

Dĺžka 9460 mm
Dĺžka so spriahadlami 10400 mm
Šírka 2200 mm
Výška 3262 mm
Výška podlahy 912 mm
Rázvor 3600 mm (pôvodne)
3100 mm (po skrátení u niektorých vozidiel)
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 24 + 2
Počet miest na státie 22
Celkový počet miest 46 + 2
Pohotovostná hmotnosť 9600 kg
Elektrická výzbroj Křižík
Motor Křižík MVB 35
Výkon motora 26 kW
Počet motorov 2
Celkový výkon 52 kW

Fotografie

Opis

Električky postavili na oceľovom ráme so zvonka oplechovaným dreveným skeletom. Plošiny mali uzavreté čelá, vstup do vozidla bol možný 4 posuvnými dverami. Medzi nimi sa nachádzala po oboch stranách štvorica dolu posúvateľných okien. V interiéri sa už pred dodaním do Košíc nachádzali po bokoch pozdĺžne lavice. Nástupné plošiny boli od kabín vodiča v niektorých električkách oddelené zástenami. Všetky vozidlá boli vybavené tanierovými spriahadlami.

Zaujímavosťou týchto vozidiel bolo ochranné zariadenie systému "Svoboda-Jirgl-Charvát" proti prejdeniu (napr. človeka), ktoré sa nachádzalo na oboch plošinách. Spúšťalo sa zaseknutím sa drevených latiek o pevnú prekážku, kedy sa odistil drevený záchytný pluh, ktorý spadol pred predné kolesá.

Úpravy

Niektorým električkám bola pred uvedením do prevádzky demontovaná elektrická výzbroj a takto upravené boli zaradené do premávky ako vlečné vozne, ktoré dostali voľné evidenčné čísla z rady 1xx.
Električkám určeným k prevádzke ako motorové vozne boli vymenené pôvodné tyčové zberače za pantografy.

Prevádzka

Nie všetky vozidlá dodané do Košíc boli aj zaradené do prevádzky, zo 49 dodaných električiek bolo sprevádzkovaných iba 44. Niektoré slúžili po dodaní iba ako zdroj náhradných dielov.

Vyraďovanie a likvidácia

Mnohé vozidlá po vyradení boli po demontáži elektrickej výzbroje a podvozku odpredané súkromným osobám. Niektoré električky boli po vyradení použité k stavbe vozidiel DZMK #1, #3 - 4 a #6 - 8.

Katalóg vozidiel

1 3 4 6 9 11 12 13 20

22 112

116

26 27 111

12II 14 34 117

11II 13II 17 21 28 29 35 36 37 115 118 119

16 19 31 38 39

15 18 23 24 25 30 32 33

Legenda a štatistika

21nevyradené vozidlo: 1 (2,3 %)
21odstavené vozidlo: 1 (2,3 %)
1vyradené vozidlo: 43 (97,7 %)
21historické vozidlo: 1 (2,3 %)
12IIevidenčné číslo 12 obsadené 2. krát pri danom type vozidla
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.