V rokoch 1948 - 1952 električkové dielne Dopravných závodov mesta Košíc, k. p., s použitím dielov z vyradených ex. pražských Ringhofferov, vyrobili nové električky vlastnej koncepcie.
Vozidlá #1 - 8 boli postavené ako novostavby s použitím niektorých dielov z ex. pražských vozov Ringhoffer. Rámy, skrine a zberače boli novovýrobok DZMK, z Ringhofferov sa použili pojazdy, brzda, motory, odporové sady, spriahadlá, zariadenie proti prejdeniu človeka Svoboda-Jirgl-Charvát a iné drobnosti. Vozová skriňa bola vyrobená kombináciou drevených nosníkov a oceľovej konštrukcie bočníc a čiel. V interiéri sa nachádzali priečne usporiadané drevené lavice, pričom vodiča od cestujúcich oddeľovala zástena. Na streche mali umiestnený kontajner s liatinovými odporníkmi. Vozidlá #9 a 10 boli rekonštrukcie električiek MWG. Vozne #7, 8 a 10 boli jednosmerné, zvyšné obojsmerné.
Vyraďovanie a likvidácia
Väčšina vozidiel bola vyradená po 15. apríli 1968, kedy posledný krát do ulíc mesta vyšli dvojnápravové električky.