Motorové vozne MWG #M1 - M3 spolu s vlečnými vozňami #80 - 82 začínali 30. decembra 1913 premávku nákladnej košickej mestskej pouličnej železnice (Kassai Villamos Közúti Vasút) v Košiciach.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Magyar Waggon és Gépgyár
80 – 82
1913
1913
1965
3
Spolu
1913
3
Technické parametre
Dĺžka so spriahadlami
7970 mm
Šírka
2700 mm
Výška
3480 mm
Rázvor
3300 mm
Počet dverí
2
Opis
Konštrukcia a vzhľad nákladných vlečných vozňov vychádzali z bežných uzavretých železničných vagónov. Na oceľovom ráme bola postavená nitovaná oceľová konštrukcia vyplnená dreveným debnením, strecha bola potiahnutá impregnovaným plátnom. Vozne mali jednu brzdársku plošinu,tlakovú brzdu nemali. Nákladný priestor je umiestnený v strede vozidla a bol prístupný dvomi bočnými posuvnými dverami. Vozeň má nosnosť 10000 kg. Mali železničné spriahacie a narážacie ústrojenstvo, ale aj tanierové spriahadlá používané v električkovej doprave v tejto dobe.
Vyraďovanie a likvidácia
Vozne boli vyradené po ukončení prevádzky nákladnej električkovej dopravy 31. decembra 1964.