Motorové vozne MWG #1 - 18 spolu s vlečnými vozňami #40 - 44 a 60 - 64 začínali 28. februára 1914 premávku košickej mestskej pouličnej železnice (Kassai Villamos Közúti Vasút) v Košiciach.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Magyar Waggon és Gépgyár
40 – 44
1913
1914
1965 – 1968
5
Spolu
1913
5
Technické parametre
Dĺžka so spriahadlami
9450 mm
Šírka
2100 mm
Výška
3050 mm
Rázvor
3600 mm
Počet dverí
4
Počet miest na sedenie
22
Počet miest na státie
25
Celkový počet miest
47
Opis
Vlečné vozne postavili na oceľovom ráme so zvonka oplechovaným dreveným skeletom. Plošiny mali uzavreté čelá, vstupy do vozidla sa uzatvárali plechovými dvierkami. Podvozok s väčším rozvorom náprav umožnil tak postaviť ťažší a väčší vozeň. Strecha mala plochý tvar a po celej dĺžke umiestnenú americkú nadstavbu. Okienka v nadstavbe umožňovali vetranie interiéru usporiadaného priečno-pozdĺžne aj bez spustenia veľkých bočných rámových okien. V interiéri sa nachádzali lavice v pozdĺžnom usporiadaní. Vykurovanie v interiéri bolo elektrické, rovnako ako jeho osvetlenie. Vozidlá mali byť pôvodne žltej farby s modrým olinkovaním, ozdobami a nápismi, nakoniec však toto rozhodnutie bolo zmenené - boli hnedé s bielou strechou a sivým pojazdom, pričom okrasné linkovanie a nápisy boli pravdepodobne krémové.