VozidláElektričky › MWG #M1 - M3

Pôvodný vzhľad nákladnej električky MWG #M2
Súčasný vzhľad historickej električky MWG #1

Úvod

Motorové vozne MWG #M1 - M3 spolu s vlečnými vozňami #80 - 82 začínali 30. decembra 1913 premávku nákladnej košickej mestskej pouličnej železnice (Kassai Villamos Közúti Vasút) v Košiciach.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Magyar Waggon és Gépgyár M1 – M3 1913 1913 —* 3
Spolu 1913   3
* Zachovalo sa historické vozidlo

Technické parametre

Dĺžka so spriahadlami 7970 mm
Šírka 2630 mm
Výška 3470 mm
Rázvor 3300 mm
Počet dverí 2 + 4 manipulačné pre vodiča
Počet miest na státie 2
Celkový počet miest 2
Elektrická výzbroj Škoda (po roku 1952)
Motor GTM 4 (800 V)
Škoda TIS 32 (600 V)
ČKD TM 60 (600 V)
Výkon motora 33 kW (GTM 4)
45 kW (Škoda TIS 32, ČKD TM 60)
Počet motorov 2
Celkový výkon 66 kW (GTM 4)
90 kW (Škoda TIS 32, ČKD TM 60)

Fotografie

Opis

Konštrukcia a vzhľad nákladných elektrických lokomotív vychádzala z vtedy bežných uzavretých železničných vagónov. Na oceľový rám bola postavená nitovaná oceľová konštrukcia vyplnená debnením z dreva. Strecha bola potiahnutá impregnovaným plátnom a bol na nej umiestnený pantograf Siemens - Schuckert. Elektrická výzbroj pochádzala tiež od tejto firmy. Na oboch čelách boli stanovištia vodiča oddelené od nákladného priestoru s dvomi samostatnými bočnými vstupmi. Nákladný priestor je umiestnený v strede vozidla a prístup k nemu zabezpečujú posuvné dvere na oboch bočniciach. Lokomotíva má nosnosť 10000 kg. Mali železničné spriahacie a narážacie ústrojenstvo ale aj tanierové spriahadlá používané v električkovej doprave v tejto dobe.

Úpravy

Okolo roku 1952 všetky vozidlá prešli rekonštrukciou - odstránili sa zásteny a dvere do kabíny vodiča a vymenili sa posuvné dvere do nákladného priestoru. Taktiež bola pôvodná elektrická výzbroj nahradená za výzbroj z dodávaných pražských Ringhofferov - kontroléry Škoda, trakčné motory Škoda TIS 32, resp. ČKD TM 60 a liatinové odporníky, ktoré boli umiestnené v interiéri vozidla.

Po ukončení prevádzky nákladnej električkovej dopravy boli na vozidlá #1 a 2 namontované snehové radlice na jedno z čiel a vozeň #3 bol upravený na tlačný k rotačnému snehometu.

Katalóg vozidiel

1 2 3

Legenda a štatistika

1nevyradené vozidlo: 3 (100 %)
1odstavené vozidlo: 2 (66,7 %)
1historické vozidlo: 2 (66,7 %)
2technologické vozidlo: 2 (66,7 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
M1 1 
M2 2 
M3 3 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.