VozidláAutobusy › Karosa ŠD 11

Približný vzhľad autobusu Karosa ŠD 11

Úvod

Karosa Vysoké Mýto v 70-tych rokoch 20. storočia vyrábala aj autobusy z radu Š 11 pre turistickú a zájazdovú dopravu v dvojdverovom linkovom a zájazdovom vyhotovení odvodené z mestskej verzie ŠM 11. Pre pohodlnejšiu diaľkovú dopravu bol určený typ ŠD 11 2040, ktorý mal polohovateľné sedadlá a nútený rozvod vzduchu s osvetlením nad každým sedadlom (turistická verzia bez rozvodu vzduchu sa označovala ako typ 2040 T). Dopravný podnik nakúpil tieto vozidlá na nepravidelnú zájazdovú dopravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa ŠD 11 2040 5401 1979 1980 (?) 1
Spolu 1979   1

Technické parametre

Dĺžka 11170 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3120 mm
Výška podlahy 885 mm (+ 200 mm pod sedadlami)
Rázvor 5500 mm
Počet dverí 1 resp. 2
Počet miest na sedenie 46 + 1
Počet miest na státie 0
Celkový počet miest 46 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9800 kg
Celková hmotnosť 14250 kg
Motor Škoda ML 634, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 141,2 - 154,4 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80.29, manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL
Riadenie Technometra HRS 350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie
Nápravy predná: Liaz, nezávislé zavesenie kolies, rovnobežníková konštrukcia s nerovnako dlhými ramenami
zadná: RÁBA A 018, hnacia, tuhá s planétovou prevodovkou v nábojoch kolies, stály redukčný prevod
Pneumatiky 10 x 20"

Opis

Samonosnú stavebnicovú karosériu zostavili zo šiestich panelov a zvonka oplechovali hladkým plechom. Spoje prekryli ozdobnými lištami. Strop a bočnice interiéru pokryli sololitom, podlahu drážkovou gumou. V pravej bočnici umiestnili vpredu a vzadu jednokrídlové búchacie dvere s ručným ovládaním. Pre cestujúcich osadili v interiéri sedadlá v zájazdovom usporiadaní 2 + 2 umiestnené na vyvýšenom schodíku. Jednotlivé typy sa líšili použitým typom sedadiel. V type ŠD 11 osadili pohodlnejšie vysoké sklápacie sedadlá s koženkovo-textilným poťahom. Nad sedadlami umiestnili nosiče na príručnú batožinu. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich a nemalo bočné manipulačné dvere. Vykurovanie interiéru zabezpečili naftovým agregátom. V type ŠD 11 2040 T zabezpečili vetranie cez stropné vetráky, klapky v prednom čele a horné posuvné časti bočných okien. V luxusnejšom prevedení (ŠD 11 2040) použili aj nútený rozvod vzduchu kanálmi pod stropom s vývodmi nad každým sedadlom. V interiéri použili žiarivkové osvetľovacie telesá, pri type ŠD 11 2040 použili aj individuálne osvetlenie nad každým sedadlom. V druhej polovici 70-tych rokov sa začali montovať bočné okná s dvomi otváracími posuvnými časťami, pričom otváracie časti malo už len každé druhé okno.

Prevádzka

Vozidlo slúžilo výlučne pre zájazdovú prepravu.

Katalóg vozidiel

5401

Legenda a štatistika

5401vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.