VozidláAutobusy › Škoda 706 RO

Škoda 706 RO #4 v mestskej verzii
Škoda 706 RO #3 v prímestskej verzii

Úvod

Škoda 706 RO bol prvý veľkokapacitný autobus v Československu, v prípade potreby doplnený prívesom. Výroba autobusu sa v rokoch 1947 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 706 RO S-KM-1084 1949 1949 (?) 1
2. Škoda 706 RO S-KM-1316 – S-KM-1317 1950 1950 (?) 2
3. Škoda 706 RO S-KM-1428 – S-KM-1429, S-KM-1660 1951 1951 (?) 3
4. Škoda 706 RO S-KM-1894 1953 1953 (?) 1
5. Škoda 706 RO KE 38-94 1953 1953 1971 1
6. Škoda 706 RO NY 23-37 – NY 23-39, KE 38-95 1957 1957 – 1961 1962 – 1980 4
7. Škoda 706 RO NY 88-45 1959 1960 1970 1
8. Škoda 706 RO NY 08-30, NY 22-30 – NY 22-36, A 37.501, A 37.612, A 37.898, NY 22-84, NY 22-93, NY 23-19 1948 – 1957 1961 1962 – 1973 14
9. Škoda 706 RO KE 36-98 – KE 36-99 1957 1966 1971 2
Spolu 1948 – 1959   29

Technické parametre

Dĺžka 10660 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2970 mm (mestská)
3150 mm (linková)
Výška podlahy 930 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča (mestská)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (linková)
Počet miest na sedenie 22 + 2 (mestská)
40 + 2 (linková)
Počet miest na státie 46 (mestská)
27 (linková)
Celkový počet miest 68 + 2 (mestská)
67 + 2 (linková)
Pohotovostná hmotnosť 8590 kg (mestská)
8800 kg (linková)
Celková hmotnosť 14400 kg
Motor Škoda 706 R, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Výkon motora 99,2 kW / 1750 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť 68 km/h
Prevodovka manuálna, 5-stupňová

Fotografie

Opis

Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vovnútri v prednej časti vozdila. Autobusy boli dodávané v mestskom aj linkovom prevedení, ktoré sa od seba líšili usporiadaním interiéru a počtom dverí. Mestské autobusy mali dvojo štvordielnych skladacích dverí, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Posledne dodané autobusy s dvojdielnymi dverami mali na prednom a zadnom čele v hornej časti priestor pre číslo linky. Linkové autobusy mali jedny štvordielne skladacie dvere. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri zadných dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Autobusy v linkovom prevedení mali na streche "záhradku" určenú na prepravu batožín.

Úpravy

Prvým autobusom sa neskôr vymieňali mechanické smerovky za elektrické so žiarovkou. Autobusy sa priebežne podrobovali generálnym opravám, niektorým vozidlám boli pravdepodobne pôvodné štvorkrídlové dvere pri GO vymenené za dvojkrídlové.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
S-KM-1660 4  
NY 23-37 KE 14-60  
NY 22-38 KE 14-62  
NY 23-39 KE 14-61  
KE 38-95 KE 41-44  
NY 88-45 KE 14-41  
NY 08-30 KE 14-40  
NY 22-30 KE 14-63  
NY 22-31 KE 14-64  
1.2.3.
NY 22-32 KE 14-50  
NY 22-33 KE 14-51  
NY 22-34 KE 14-52  
NY 22-35 KE 14-53  
NY 22-36 KE 14-55  
A 37.501 NY 22-44 KE 14-56 
A 37.612 NY 22-46 KE 14-57 
A 37.898 NY 22-49 KE 14-58 
NY 22-93 KE 14-59  
NY 23-19 KE 14-54  

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.