Technicky vychádza rad 900 zo staršieho radu 700. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelo sú plastové, už nie sú súčasťou nosnej konštrukcie. Rovnako interiér sa líši len použitými materiálmi, usporiadanie ostalo približne rovnaké. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Vybavené sú štandardne motormi Renault.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 934E.1351
8903
1999
2021
2021
1
Spolu
1999
1
Technické parametre
Dĺžka
11345 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
45 + 1
Počet miest na státie
35
Celkový počet miest
80 + 1
Pohotovostná hmotnosť
10450 kg
Motor
Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2), naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Vozidlo C 934 je základným a taktiež najrozšírenejším modelom typovej rady 900. Je to dvojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie. Motor s mechanickou prevodovkou umiestnili za zadnou nápravou v priestore zadného panelu. C 934 konštrukčne vychádza z typu C 734, od neho sa na prvý pohľad odlišuje zaobleným predným čelom a pomerne mohutným zadným čelom. Sedačky pre cestujúcich rozmiestnili v usporiadaní 2+2 so strednou uličkou, v zadnej časti autobusu (od druhých dverí) ich umiestnili na vyvýšenej podeste. Batožinový priestor, ktorý sa nachádza pod podlahou medzi nápravami, má objem 3,5 m³. Vstup do vozu zabezpečili dvomi dvojkrídlovými dverami rovnakej šírky. Prvé dvere sú umiestnené pred prednou nápravou, druhé pred nápravou zadnou.
Prevádzka
Autobus bol do Košíc dodaný koncom septembra 2021. Pred zaradením do premávky mu boli pridelené evidenčné čísla #8903, ponechaný mu však bol náter prenajímateľa. Do premávky sa zaradil na linky vnútrozávodnej dopravy v U. S. Steel, v prípade potreby však vykonával aj spoje linky 28.