imhd.sk
Košice
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Nočná doprava
MHD na stanice
MHD na letisko
Bezbariérová doprava
Preprava bicyklov
Preprava zvierat
Prepravný poriadok
Školské spoje
Študentské linky
Povinný nástup 1. dverami
Zastávky na znamenie
Sťažnosti
Predčasné odchody
Straty a nálezy
Kontakty na dopravcov
Detská železnica
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Rozvoj
Rozvojové plány
Zrealizované projekty
História
Zábava
Sci-fi
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
Polojasno
0 °C
sk
English
Košice
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Z dvoch lanových dráh na horu Šigi zostala už len jedna (24.7.2024)
Kolesá vozňa pozemnej lanovky pre Abtovu výhybňu
Z "Východo-šigskej" lanovky zostal v jej spodnej časti pamätník
Rozchod koľají lanovky bol 1067 mm
Na horu Šigi s chrámami viedli dve lanovky, staršia z nich, východná, otvorená v 1922, fungovala do roku 1983
Isuzu Erga Mio stúpa v miestach bývalej lanovky Higaši-šigi Kéburu
Zárez ako pozostatok pozemnej lanovky
Lanovka bola dlhá 1,7 km, mala rozchod 1067 mm a maximálny sklon 217 ‰
Aj 40 rokov po zrušení lanovky sa po nej nachádzali stopy ako napríklad koľajnice
Stará trať lanovky dnes slúži pre peších turistov
Horná stanica zrušenej pozemnej lanovky slúži ako čakáreň na autobusy
Horná stanica západnej lanovky na horu Šigi
Nadväzný autobus z hornej stanice lanovky Niši-Šigi Kéburu
Lanovka bola otvorená v roku 1930 súbežne s údolnou spojovacou železnicou a horskou železnicou, ktorá začínala v týchto miestach pri lanovke a pokračovala ku chrámom
Vozeň lanovky z roku 1957 s čalúnením s motívom tigra, ktorý je strážcom božstva na hore Šigi
Tak ako mnohé iné železnice a lanovky, aj táto bola zrušená v roku 1944, aby z nej mohol byť vyzískaný materiál pre zbrojný priemysel
Ovládacie prvky vozňa lanovky z roku 1957
Lanovka je dlhá 1263 m, má rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 354 m a maximálny sklon 480 ‰
Z dvoch lanoviek na horu Šigi prežila tá, ktorá je ďalej od chrámov a po vojne bola obnovená neskôr
Panoramatický vozeň lanovky z roku 1957
Spodná stanica lanovky
Spodná stanica lanovky, kde sa prestupuje na regionálne vlaky
Kolesá vozňa lanovky pre Abtovu výhybňu
Informácie o lanovke na horu Šigi
Krátky prestup medzi vlakmi a lanovkou je zabezpečený aj vďaka tomu, že obe dráhy boli vybudované súčasne
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie