O tom, že Dopravný podnik venuje mestskej časti Nad jazerom pozornosť, svedčí aj to, že „DPMK realizuje v tejto lokalite najrozsiahlejšiu rekonštrukciu električkovej trate za posledných päť rokov. Ide o investíciu za vyše 1,66 mil.Eur/50 mil. SKK. Prínosy tejto rekonštrukcie pocítia obyvatelia Jazera už o niekoľko dní, kedy električky začnú na sídlisko jazdiť rýchlejšie a bezpečnejšie a rovnako sa zníži aj hlučnosť. Za nosnú pritom pre sídlisko Nad jazerom považujeme práve električkovú dopravu,“ dodal M. Tkáč.
„DPMK vyšiel tejto mestskej časti v ústrety aj v inom. Zachovali sme niektoré spoje linky 52, s ktorými sa pôvodne neuvažovalo. DPMK zároveň zabezpečí aj lepšiu obsluhu severu sídliska priamymi spojmi do U. S. Steel,“ hovorí riaditeľ úseku dopravy DPMK a. s. Košice Michal Dekánek. „Električkovú dopravu v meste neobmedzujeme, jej výkony zostanú na rovnakej úrovni ako doteraz. Na linkách, ktoré by podľa návrhu zmien mali jazdiť, zlepšujeme intervaly medzi spojmi, čo povedie k zvýšeniu pravidelnosti dopravy. Práve zvýšenie pravidelnosti dopravy bolo jednou z požiadaviek, ktorú nám zaslali obyvatelia MČ Nad jazerom. Mrzí nás problematický prístup k niektorým zastávkam MHD, avšak chodníky vedúce z jednotlivých zastávok k obytným domom nespadajú do kompetencie DPMK,“ dodal na margo informácií, ktoré odzneli na dnešnej tlačovej besede starostky.
Dopravný prieskum vyťaženosti spojov, ktorý vo februári a marci zrealizoval DPMK, bol zrealizovaný v súlade s metodikami používanými u dopravcov v Slovenskej a Českej republike. „Údaj o obsaditeľnosti vychádzajú z oficiálnych údajov výrobcov vozidiel. Napriek tomu DPMK nový systém a úpravy linkového vedenia nastavuje tak, aby neboli vozidlá obsadené na viac ako 75%,“ uviedol M. Dekánek. Mestská časť Nad jazerom realizovala vlastný dopravno-sociologický prieskum, teda prieskum iného charakteru ako realizoval DPMK. Za povšimnutie stojí fakt, že zo 7000 oslovených domácností sídliska sa do prieskumu pani starostky zapojilo len 800, teda iba 11%.