Na rekonštrukciu Slaneckej cesty nadviaže modernizácia električkovej trate.
Mesto Košice vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa modernizácie električkovej trate na Slaneckej ulici. Pôjde o prvé dve ucelené časti projektu "Modernizácia električkových tratí (MET) - 2. etapa", konkrétne UČS 17 - Slanecká a UČS 18 - Obratisko Važecká. Modernizácia električkovej trate tak nadviaže na modernizáciu samotnej Slaneckej ulice, ktorá sa aktuálne dokončuje. Na uvedené dva úseky už v minulom roku získalo mesto stavebné povolenia a mestské zastupiteľstvo schválilo podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z eurofondov s celkovými oprávnenými nákladmi vo výške 82,95 mil. €.
Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 18. marca 5. apríla 19. apríla 20. mája 2024. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude najnižšia cena. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 66 518 565 €. Modernizácia týchto dvoch úsekov by mala byť dokončená do 305 395 dní od začiatku prác. Začiatok prác bude závisieť od úspešného výberu zhotoviteľa a získania finančných prostriedkov.
Úsek, ktorý bude modernizovaný, začína za zastávkou pod cestným nadjazdom križovatky VSS a končí obratiskom Važecká. V súčasnosti je koľajový zvršok na začiatku úseku štrkový otvorený, na Slaneckej ulici je zvršok prevažne na BKV paneloch, okrem priecestí, ktoré boli nedávno rekonštruované. Vedenie trate zostane zachované, optimalizované budú oblúky a zlepšia sa smerové a výškové pomery trate. Rekonštrukciou prejde aj meniareň "K" na sídlisku Nad jazerom.
V rámci modernizácie bude kompletne zrekonštruovaný koľajový spodok, zvršok, tiež bude kompletne vymenené trolejové vedenie a jeho stožiare. Koľajový zvršok bude prevažne zo žliabkových koľajníc NT3 na betónových podvaloch (na moste ponad železnicu drevených). Pod koľajovou traťou budú antivibračné rohože. Povrch trate bude z väčšej časti zazelenaný - rozchodníkové absorbéry hluku, v mieste zastávok bude kryt asfaltobetónový, pod mostami otvorený štrkový. Priecestia a koľajisko v obratisku budú na železobetónovej doske zhotovenej na štrkovom lôžku, výhybky v obratisku budú z koľajníc 57R1. Súčasťou modernizácie bude aj rekonštrukcia mosta ponad železnicu a mosta ponad Myslavský potok.
V predmetnom úseku budú zmodernizované električkové zastávky Levočská, Dneperská, Ladožská, Rovníková a Važecká. Vybudovaná bude jedna nová obojsmerná zastávka Čingovská, ktorá sa bude nachádzať medzi zastávkami Dneperská a Ladožská. Zastávky budú rekonštruované na dĺžku 50 metrov s nástupnou hranou vo výške 200 milimetrov nad temenom koľajnice. Povrch zastávok bude zo zámkovej dlažby s úpravou pre nevidiacich, prístupy na nástupištia budú bezbariérové. Zastávky budú vybavené novým mobiliárom, prístreškami a informačným systémom. Existujúce nevyužívané podchody pre peších sa zrušia a zasypú. Na zastávke Važecká je plánované zastrešenie celého prestupného terminálu.