DPMK obstaráva obojsmerné veľkokapacitné električky

Vozidlový park by mohlo v budúcnosti doplniť až 30 nových obojsmerných nízkopodlažných električiek.

V piatok 26. februára zverejnil obstarávateľ - Dopravný podnik mesta Košice, a.s. na webe Úradu pre verejné obstarávanie súťaž "Obnova vozidlového parku električiek v Košiciach - 2. časť", ktorej predmetom je dodanie 30 kusov obojsmerných nízkopodlažných električiek. V rámci zákazky sa obstaráva minimálne 10 kusov, maximálne však 30 kusov električiek, opciu na zvyšné vozidlá bude možné využiť počas celého obdobia platnosti rámcovej zmluvy, ktoré je stanovené na 48 mesiacov. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 12. apríla 2021, hlavným hodnotiacim kritériom je celková cena za 30 kusov električiek s váhou 60 bodov zo 100. Ďalšími hodnotiacimi kritériami sú priemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla a úroveň technického riešenia vozidla, ktoré si zvyšných 40 bodov delia v pomere 15:25.

Predpokladaná hodnota zákazky je 79 mil. € bez DPH, financovanie zákazky môže pozostávať z nenávratného finančného prostriedku z fondov EÚ, zo štátneho rozpočtu či z vlastných zdrojov obstarávateľa.

Vybrané požadované technické parametre
Dĺžka vozidla bez spriahadiel od 29 do 32 metrov
Šírka vozidla od 2,4 do 2,5 metra
Plne otočné podvozky
100% nízkopodlažnosť
Obsaditeľnosť 230 cestujúcimi (5 os./m²)
Aspoň 58 pevných miest na sedenie
Aspoň 50% miest na sedenie dostupných bez výškových rozdielov
Aspoň 5 nástupných dverí na každej strane
Maximálna rýchlosť aspoň 65 km/h
Klimatizácia vodičovej kabíny a priestoru pre cestujúcich
Okná v priestore pre cestujúcich s ochrannou "antivandal" fóliou
Priestor pre aspoň dva detské kočíky alebo invalidné vozíky
Elektricky ovládaná plošina pre vozíky
Nerezové madlá
Aspoň 10 USB konektorov v priestore pre cestujúcich
Kamerový systém
6 plnofarebných informačných tabúľ (2 na čelách, 4 na bokoch)
3 vnútorné LCD monitory (32:9 s možnosťou rozdelenia na 2x 16:9) s priebehom trasy, prestupmi a informáciami z dopravy
Systém automatického počítania cestujúcich
Wifi pripojenie

Úroveň technického riešenia sa bude posudzovať podľa počtu technických bodov, dokopy je možné získať maximálne 12 bodov za štyri technické parametre, a to:

Parameter    
Celková kapacita 230 - 235 cestujúcich 1 bod
  viac ako 235 cestujúcich 3 body
Priemerná hmotnosť na nápravu 9 ton a menej 3 body
  viac ako 9 ton 1 bod
Počet pevných sedadiel do 59 1 bod
  60 až 61 2 body
  62 a viac 3 body
Šírka uličky nad podvozkami 540 až 559 mm 1 bod
  560 až 579 mm 2 body
  580 mm a viac 3 body
  SUM max. 12 bodov

Podľa zadania obstarávania sa pri nových vozidlách počíta s nasadením primárne na linky 6 9 R, prípadne na iné linky, ktoré premávajú po prevažne zrekonštruovaných tratiach, najmä v časoch dopravných špičiek.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
inak ma tak napadlo co s tymi rasiho vario kadibudkami, planuje sa do buducna do nich aspon dokupit chybajuca klima?
Reakcia na: LUKYmhd #18:
Vynášal som niekde do nebies Polaceka? Nemyslím, skôr som tvrdil že za primátora mohli byť zvolení oveľa lepší kandidáti ako tento aktivista.. Áno reálne zatiaľ spravil prd, ale prebral rezort v katastrofálnom stave(najmä DPMK) ,navyse tu je covid čo je kríza akú nepamatame hádam od vojny, no i tak je to o dosť lepšie od toho čo sme tu mali predtým, súdruhovia raši trebula boli hanbou Košíc doslova..
Reakcia na: reparil #17:
ty uz kliiidek s tymito clanockami tvojimi je tu co je jazdi to tak neryp zbytocne aha tu mas Polaceka a ten pre dopravu zatial urobil prd cize tak...
tak dopravak uz tiez o tom pise, pekne detailny clanok a zaujala ma posledna cast, odsek kde sa pise o podozrivom nakupe rasiho kadibudiek taskentwagenov co boli doslova parodie na moderne elektricky 21 storocia, pekne sa trafili kluci ceski.. ako tam spominaju ze ta finalna cena bola uz sama o sebe brutalne podozriva a smrdela riadnym podvodom+ ta "zahadna" sto percentna zhoda aka nebyva takmer nikdy v tendroch, smeracki sudruhovia sa urcite na kazdej brike slusne nabalili.. smutny pribeh z byvalej ery nadvlady smeru v meste ktory nema ziadnu sudnu dohru, kedze dodnes nebol za to nik stihany ci vysetrovany(podobne ako podozrive veci okolo modernizacie trati lacnymi firmami vid dohodena zakazka lacnej smeru spriatelenej firme duha a mnoho dalsich nejasnych veci a kauz nielen v oblasti dopravy) https://www.cs-dopravak.cz/kosice-vypsaly-soutez-na-az-30-obousmernych-tramvaji/
Reakcia na: Folasik #14:
Hlavne by som chcel vidieť nové parciálne trolejbusy aspoň by sa ich mesto mohlo pokúsiť nakúpiť z fondu obnovy, patrí to pod zelenú ekonomiku a podarilo by sa tak obnoviť a vrátiť trolejbusovú dopravu do mesta
Reakcia na: afeno #12:
Viem prečo som písal, "keď sa zadarí". 🙂
Reakcia na: Dispecer #11:
no, včera som sledoval telKE a tam vraveli že prvá brika má prísť do 24 mesiacov, takže do 2 rokov. Tak neviem či to dovtedy stihnú. Ale však keď príde prvá brika a možno 2 etapa modernizácií tratí bude prebiehať tak mohla by zatiaľ jazdiť na inej linke a po rekonštrukcií už by normálne jazdila, ale teším sa z nových vozidiel. Ale trebalo by už aj nové autobusy, ale bohužiaľ, nedá sa to zatiaľ 😕
Reakcia na: afeno #12:
skorej alejová by bola hotová, keďže trať na jazero musí čakať, kým bude slanecká cesta hotová
Reakcia na: Dispecer #11:
toľko by som sa netešil. predpokladám, že vozy tu kvôli eurofondom budú musieť byť do konca 2023, silne pochybujem že Jazero a Alejová budú dovtedy hotové. Ale tak možno motyka vystrelí, prípadne vieš viac 🙂
Reakcia na: Folasik #10:
Keď sa zadarí, tak dovtedy už tá trať bude zmodernizovaná... 🙂
No, ked už to budú tie čo budú mať brno 45T neviem si ich vôbec predstaviť v našom zložitom nátere, a hlavne ako by nové smart električky išli hore od VSS na rozvojovú tým kopcom, hned by sa rozpadli
Reakcia na: Dispecer #7:
Aj caf to vie ponúknuť 😆
Reakcia na: Dispecer #7:
Dokáže. A keby sa slepo nebazíovalo na plne otočných podvozkoch, tak by sa dali kúpiť aj Kurzgelenkwageny.
Reakcia na: myslavcan #6:
Vozidlo takejto koncepcie predsa dokáže ponúknuť viacero európskych výrobcov, nie? 🤔 Napríklad Pesa Twist?
Reakcia na: Petto #2:
Tak podmienka 4 otočných podvozkov a minimum 5 dverí, pričom krajné môžu byť jednokrídlové, tomu napovedá, že sme sa "inšpirovali" budúcimi brnenskými 45T. Čo by nemal byť problém. Veď rôzne typy odvodené od pôvodných hesinských Articov jazdia alebo budú jazdiť v Tampere, Mannheime a okolí, v Berlíne na linke 88, v Česku ich okrem Brna nakúpili aj Ostrava a Plzeň, takže určite by to bol pokrok oproti Taškentwagenu. Očividne je to odskúšaný typ, s ktorým dokáže škodovka vyhrávať obstarávania na sever a západ od Košíc.
Reakcia na: dopr.fanusik_ke #4:
No, ja by som to tak pesimisticky nevidel. Na projekte pre MET2 sa maka a ma byt dodany do konca roka. A verim ze po dodani dokumentu sa vyhlasi aj VO na realizaciu projektu.Inak,aj keby dosli briky skor ako by bola hotova reko trati tak sa urcite najdu linky na ktore by ich zatial nasadili okrem tych spominanych liniek 6,9 a R. Kazdopadne som rad ze sa v nasom meste konecne pozera aj na dopravu.👍Uz len verit, ked sa vyhlasilo VO na briky tak daju dokopy aj vozovnu.
BRIKA - To keď odborník z Košíc niečo zadáva pre UVO 😂😂😂😂
Vyzerá to pekne ušité na Škoda forcity, no koľko asi vydržia na trati Alejová a Nad jazerom kým sa nerozpadnu. Je pekné že konečne sa riešia nové električky, no to ai vážne fandia, že sa stihne za polaceka zrekonštruovať všetko????? Varia im už hrkocú ako keby mali 15 rokov. Na východe sa musíme najprv naučiť uvažovať, a potom robiť 🤨🤨🤨
Reakcia na: myslavcan #1:
To keď odborník z Košíc niečo zadáva pre UVO 😂😂😂😂