Základné údaje o projekte
Investor: Mesto Košice
Projektant: REMING CONSULT a.s. (Bratislava), DOPRAVOPROJEKT a.s. (Bratislava)
Náklady na projekt: 2 087 482,48 €
Termín výstavby: neznámy
Náklady na výstavbu (odhad): 162 139 559,40 € s DPH
Projekt Modernizácia električkových tratí v meste Košice 2 je pokračovaním projektu MET. Všetky úseky daného projektu sa nachádzajú v južnej časti mesta a ich realizáciou sa skompletizuje obnova košickej siete električkovej dopravy s výnimkou rýchlodráhy do železiarní. Zmodernizovaný bude najstarší a doteraz nerekonštruovaný úsek na sídlisku Nad jazerom vybudovaný v rokoch 1979 až 1983, ako aj doteraz najnovší prírastok v sieti – trať na Alejovej ulici zrealizovaná v rokoch 1987 až 1989.
Prípravu projektovej dokumentácie schválilo Mestské zastupiteľstvo na svojom zasadnutí dňa 14. decembra 2015. Nové vedenie mesta v roku 2018 zrušilo prípravu projektovej dokumentácie, v novembri 2019 bol vyhlásený opätovný výber jej zhotoviteľa. Výsledok výberu projektanta bol známy 31. januára 2020, vyhralo ho koznorcium spoločností Reming Consult a.s. a Dopravoprojekt a.s. .
V rámci rekonštrukcie bude kompletne zrekonštruovaný koľajový spodok, zvršok, taktiež bude kompletne vymenené trolejové vedenie a jeho stožiare. Použité koľajnice budú typu S49, NT3 a vo výhybkách 57R1 (Ph37). Koľajnice budú s antivibračným obložením. Rekonštrukciou prejdú aj meniarne B (Južná trieda) a K (sídlisko Nad Jazerom). Zastávky majú mať vo všeobecnosti dĺžku 50 metrov a nástupná hrana bude 200 milimetrov nad temenom koľajnice. Šírka nástupišť bude v závislosti od priestorových podmienok 1,7 až 2,5 metra. Vzhľad zastávok by sa vo všeobecnosti nemal líšiť od zastávok projektu MET 1.
UČS 16: Alejová
UČS 16 spája križovatku VSS a kruhový objazd Moldavská. Oba tieto úseky boli rekonštruované v rámci projektu MET 1 v rokoch 2017 - 2018. Pri zastávke Rozvojová bude umiestnená koľajová spojka. Od križovatky VSS po križovatku s Gemerskou ulicou je navrhovaný asfaltobetónový kryt. Medzi križovatkou s Gemerskou ul. a kruhovým objazdom Moldavská sú plánované medzikoľajové absorbéry, na ktorých bude umiestnený umelý trávnik.
UČS 17, 18: VSS, križovatka - Slanecká - Važecká
Rekonštrukcia električkovej trate je naplánovaná až po rekonštrukcii Slaneckej cesty. Koľajový zvršok bol v úseku VSS, Križovatka - Levočská rekonštruovaný v roku 2009. Zvršok by mal byť demontovaný, zrepasovaný a opätovne použitý. Úsek od zastávky Levočská po Važeckú je navrhovaný s asfaltobetónovým krytom. Medzi zastávkou Dneperská a Ladožská pribudne zastávka Čingovská, ktorá bude slúžiť najmä pre návštevnikov nedávno vybudovaného obchodného centra. Električkové zastávky v smere Važecká a protiľahlé autobusové zastávky budú mať naďalej spoločné nástupišťa. Rekonštrukcia zastávky Važecká bude koordinovaná s projektom "Výstavba Terminálu integrovanej dopravy Važecká". Dispozičné riešenie obratiska Važecká zostane nezmenené, ideálne dôjde k rozšíreniu polomeru oblúkov. Povrch obratiska je plánovaný s koľajovými absorbérmi a umelým travníkom. Okolie výhybiek bude vydláždené.
UČS 19: Južná trieda
Koľajový zvršok na Južnej triede bol vo veľkej časti rekonštruovaný v rokoch 2002 až 2004. V rámci projektu MET 2 by malo dôjsť k jeho demontovaniu, repasovaniu a následnej opätovnej montáži. Úsek Verejný cintorín - Križovatka VSS získa nový zvršok. Taktiež bude kompletne zrekonštruované obratisko Ryba, do ktorého je po novom navrhovaný vstup z oboch smerov. Vymenené budú aj výhybky. Medzi zastávkami Astória a Námestie osloboditeľov pribudne koľajová spojka. Trať je navrhovaná v celom úseku s otvoreným krytom.
UČS 20, 21: Ulica Osloboditeľov, obratisko Socha Jána Pavla II.
Kryt trate do Barce je navrhovaný ako asfaltobetónový, obratisko ako zatrávnené. Nástupná zastávka Barca, socha je navrhovaná na výjazde z obratiska, na ulici Osloboditeľov. Obratisko zostane naďalej dvojkoľajné.