Základné údaje o projekte
Investor: Mesto Košice
Objednávateľ projektovej dokumentácie: Mesto Košice
Zhotoviteľ: Eurovia SK, a. s. (Košice)
Projektant: SUDOP Košice, a. s.
Termín výstavby: 16.4.2015 - 31.10.2015
Náklady na výstavbu: 23 431 038,78 € s DPH
Financovanie: Operačný program Doprava - Kohézny fond EÚ (85 %), štátny rozpočet SR (10 %), Mesto Košice (5 %)
Projekt Modernizácia električkových uzlov z rozsahu Modernizácie električkových tratí (MEU, MUzMET) vznikol po zrušení verejného obstarávania pôvodneho projektu MET v roku 2014. Z pôvodneho rozsahu boli prioritne vyňaté úseky v najkritickejšom technickom stave a úseky, ktoré bolo nutné realizovať paralelne s projektom IKD.
Štruktúra projektu
- UČS 01 – Križovatka Námestie osloboditeľov
- UČS 02 – Obratisko Amfiteáter
- UČS 03 – Ulica Československej armády
- UČS 04 – Križovatka Zimná × Československej armády
- UČS 05 – Obratisko Havlíčkova
- UČS 06 – Križovatka Trieda SNP × Bardejovská a úsek po DPMK
- UČS 07 – Križovatka Námestie Maratónu mieru, vetva D
Križovatka Námestie osloboditeľov
V rámci tejto stavby boli zrealizované vetvy koľajovej križovatky v priestore medzi pamätníkmi smerujúce od Štúrovej ulice, resp. od Senného trhu smerom na Južnú triedu (a opačne). Zároveň bol zrekonštruovaný cestno-koľajový prejazd a krátky úsek trate až po napojenie na trať na Južnej triede zrekonštruovanú v roku 2002.
Rozraďovanie električiek prichádzajúcich od križovatky VSS a ich prejazd koľajovou križovatkou boli vylepšené zrealizovaním koľajovej splietky. Zrekonštruovaná bolo nástupište v smere do Barce a na sídlisko Nad jazerom.
Obratisko Amfiteáter
Rekonštrukcia obratiska zahŕňala kompletnú rekonštrukciu koľajového spodku i zvršku a rekonštrukciu oboch električkových zastávok. Zlepšenie manipulácie s vozidlami zabezpečilo vloženie dvojitej koľajovej spojky. Rozdelením pôvodného (veľkého) projektu MET bola v prípade tejto časti stavby zabezpečená rekonštrukcia celého obratiska. V pôvodnom rozsahu z roku 2013 sa počítalo len s obnovou priebežných koľají.
Trať na Ulici Československej armády
Úsek priamo nadväzuje na zrekonštruované obratisko Amfiteáter. Zrealizovaná bola kompletná rekonštrukcia trate v dĺžke cca 400 metrov. Koľajový zvršok je na celej dĺžke zaasfaltovaný.
Križovatka Zimná × Československej armády
Úsek nadväzuje na trať na ulici Československej armády a na koľajovú križovatku pri Radnici Starého mesta zrekonštruovanú v roku 2010. V križovatke bol zrealizovaný nový koľajový spodok i zvršok (6 výhybiek a 3 križovania). Zrekonštruované boli aj nástupištia zastávky Radnica Starého mesta.
Obratisko Havlíčkova
Prioritnej rekonštrukcie sa dočkalo obratisko Havlíčkova, ktoré bolo pred obnovou v kritickom technickom stave a ktoré v pôvodnom rozsahu projektu MET nefigurovalo. Rozmiestnenie koľají zostalo v pôvodnom stave, obratisko má teda aj naďalej dve priebežné a jednu vratnú koľaj. Zrekonštruované boli nástupištia električkovej zastávky Havlíčkova.
Križovatka Trieda SNP × Bardejovská a úsek po DPMK
Zrealizovaná bola obnova koľajovej križovatky Trieda SNP x Bardejovská ulica, ktorá prešla poslednou renováciou v roku 2000. Križovatka patrí medzi najvyťaženejšie v meste, prechádzajú ňou okrem iného električky pri ceste z a do vozovne. Súčasťou tohto úseku nebola zastávka Spoločenský pavilón, jej povrch bol dočasne vymenený len do polovice dĺžky nástupišťa. Kompletnej rekonštrukcie sa zastávka dočkala až počas realizácie projektu MET 1.
Križovatka Námestie Maratónu mieru, vetva D
Súčasťou tohto úseku bolo vloženie vetvy D do koľajovej križovatky Námestie Maratónu mieru, ktorá umožní odbočenie z obratiska na Železničnej ulici na Komenského ulicu. Vloženie vetvy bolo skoordinované s kompletizáciou zvyšku križovatky v rámci IKD, no keďže nesúviselo s uvažovanou prevádzkou vozidiel tram-train, muselo byť financované skrz separátny projekt.