Súťaž na elektrobusy vyhral SOR

Podobne, ako v predošlej súťaži na 127 autobusov, spoločnosť SOR porazila poľský Solaris.

V pondelok 30. novembra 2015 bola vo Vestníku verejného obstarávania zverejnená informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk na základe kritérií pre súťaž na dodávku 30 elektrobusov, ktorú Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil 11. septembra 2015.

Na základe zverejnenej informácie sa víťazom súťaže stala spoločnosť SOR Libchavy, spol. s r. o., ktorá podobne, ako v predošlej súťaži na dodávku autobusov z roku 2013, porazila poľského výrobcu Solaris Bus & Coach, S. A. Český výrobca vtedy do Košíc okrem 122 naftových autobusov dodal aj 5 elektrobusov.

Akým spôsobom bude nákup vysúťažených elektrobusov zrealizovaný, nie je momentálne jasné. Do úvahy pripadajú dva modely financovania – v prípade schválenia nenávratného finančného prostriedku 85-percentné financovanie z fondov Európskej únie alebo model použitý pri predošlej súťaži – financovanie z vlastných prostriedkov, čo bude v praxi znamenať nákup na úver. 

Aktualizácia 15.12.2015: Poslanci Mestského zastupiteľstva v pondelok 14.12.2015 vzali na vedomie predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) dopravným podnikom na nákup deviatich elektrobusov. Ich cena by mala na základe výsledkov súťaže byť 3,78 milióna eur, DPMK v prípade schválenia žiadosti o NFP prispeje z vlastných zdrojov piatimi percentami, čo predstavuje sumu približne 189-tisíc eur,

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LC2015 #35:
Precitaj si ten svoj clanok. Tento elektrobus ma nabijanie cez strechu (ci uz indukcne alebo trolejovo) a preto sa dokaze nabijat aj za jazdy. To sa nase nedokazu ani keby takuto technologiu mali, kedze KE nemaju nabijacku na ziadnej konecnej.
Reakcia na: Bjorn #34:
Predbehol si ma, ale je vidiet, ze tunajsia predstava pod medialnou masazou je len a len krySOR a pripadne ta parodia na modernu elektricku.

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=12971
Reakcia na: 110mat110 #33:
A preto ostravská Ekova Electric dodá na jar do Švédska plne klimatizované elektrobusy vrátane elektrického kúrenia, však? ?
Reakcia na: LC2015 #30:
Uplne z praktickeho hladiska. Predstav si, ze by kuril elektrinou. V zime by vyliezol z garaze a uz by sa musel vratit
Reakcia na: Astor #27:
,,,, ved to ma na tom zarazilo (na tej oficiálnej správe) , že idu kupovať niečo "nove", aby tym nahradili "naftove (staronove) busy? ? preto som to napísal a "opýtal" sa to tiež .. ?
Reakcia na: tbus #28:
Ten 10-15 rocny stary Solar v konstrukcnom a aj dizajnovom rieseni je uplne inde nez krySOR, ale zaujem a uloha DPMK bola jasna, dodavatelom bude len JaT a jeho firma SOR a tomu sa prisposobilo vsetko, v ratane "utlmenia" troleja. Ale samozrejme zgeneralkovat ich by sa dalo, viz odkupenie klbakov vyrobcom.
Mimochodom, uz pred "rekonstrukciou" som tu pisal, ze trolej uz nikdy nepusta, a bohuzial uz je to tu. Radsej nakupia v cene noveho velkeho troleja jednu baterku so zivotnostou 5 rokov a stacilo mi len sledovat zlucovite vyjadrenia smerackych trolov na webe a spriatelenu tlac KOSICE DNES. V sucasnosti trolovia zbroja v diskusiach, teraz najviac pod clankom k baterkam od krySORu.
Reakcia na: orlov #29:
Ked sme uz pri tej akoze ekologii, kurenie ma ten zazrak na naftu, len tak mimochodom. Takze ak by naozaj islo DPMK o ekologiu, tak sa vyraba v ceskom bananistane aj taka baterka, co ma komplet aj kurenie na baterky, ale zase tento vyrobca nieje od tej spravnej firmy v portfoliu JaT (aspon zatial).
Je nespochybniteľné, že elektromobily a elektrobusy majú svoju budúcnosť, ale momentálne vďaka vysokej nadobúdacej cene je ich ekonomická efektivita viac nevýhodná ...
Reakcia na: Astor #27:
sem tam sa tam objaví aj Solaris, a tie už majú všetky cez 10 rokov... i keď v prípade dožívajúcich Solarisov by sa skôr hodilo ich zopár zgenerálkovať, ako vyradiť a nahradiť o polovicu menej kapacitným vozidlom s pochybným dojazdom...
Reakcia na: Rudyke902 #26:
A aké naftové autobusy chceš nahradzovať??? Dvojročné?
Reakcia na: myslavcan #23:
,,,, nasadiť namiesto NAFTOVÝCH BUSOV na L 18 20L 21 32 ??? ? A prečo ich teda tie NAFTOVE SOR-ky pred 2 rokmi kupili a nasadili ich tam ?? A pokiaľ som si všimol - na tých linkách jazdi aj PLYNOVÝ TEDOM ... !!
Prečo teda z toho isteho dôvodu DP nekupil (a nekupuje) ekologikce NENAFTOVE trolejbusy, aby mohli nahradiť NAFTOVE autobusy na nosních linkách 71, 72 ?? ? Teda fakt uvádzaju dôvody - od buka do buka (ako im pasuje) !!! Len dufajme že sa to všetko raz zmení - aj vo vedeni .. ?
Reakcia na: Mike #24:
V pravidelnej premávke je už len jeden jediný nenízkopodlažný autobus #5244), jedine že by tým mysleli odstavené trolejbusy, z tých nie je NP ani jeden (a to je zaujímavý kontrast).
Reakcia na: myslavcan #23:
Masírovanie mozgov a propaganda musí byť. Keď tak pozerám štatistiky na tejto stránke, podiel NP busov je 98% a priemerný vek je 5 rokov. Podľa mňa to nie sú ukazovatele, ktoré by bolo treba nejako extra zlepšovať. Iba žeby niekto potreboval plniť plán na 150%..
A k poruchovosti len jedna štatistika z BA: závisí oveľa viac od údržby (a typu vozidla), ako od jeho veku. V Ba sa kazia v priemere všetky vozy ( u busov) rovnako, bez ohľadu na ich vek.
Už je to tu...

DPMK v dôvodovej správe zdôrazňuje, že „z finančného hľadiska prinesie projekt úspory. Dôjde k zníženiu emisií, priemerného veku vozidiel, hlučnosti, vibrácií, poruchovosti, k úspore nákladov na opravy, údržbu a samotnú prevádzku a k zvýšeniu podielu nízkopodlažných vozidiel vo vozovom parku“.

Nových desať kusov chce podľa dôvodovej správy nasadiť namiesto naftových autobusov na linky 18, 20L, 21 a 32.

http://kosice.korzar.sme.sk/c/8098667/kosicky-dopravny-podnik-kupi-desat-elektrobusov-zaplati-aj-z-vlastneho.html
Reakcia na: LC2015 #21:
neviem ktoru BA mas na mysli ale v BA na Slovensku jazdia este stale midisorky z roku 2000...
BTW: paradoxne u krySORu vobec nevadi ta zivotnost bateriek cca 5 rokov, jednak ich DPMK bez nabijacky ani nema cim rychlo nabijat a jednat ako sledujem zivotnost krySORov v Liberci a v BA, tak starsie ako 5 rokov uz nejazdia a su uz asi na vrakaci, takze vlastne Win-Win situacia pre dodavatela a miestneho balica do alobalu ?
Kazdopadne tolko rokov, co sa dozil v sluzbe trolej, alebo Solar sa ten krySOR nedozije ani omylom
Zakupene budu, ked uz si dal DPMK v spolupraci s JaT taku namahu ... zakupia ich postupne v davkach, podobne ako v pripade tej saskarne na nove, ultra moderne elektricky, par kusov a postupne doobiednavaju dalsie. Samozrejme ak im Ficko priklepne eurofondy tak to pojde naraz v jednej zakazke s moznostou doobjednania pre velku spokojnost dalsich bateriek.
Kazdopadne toto je uz len posledna klapka za temou troleja v KE, ale co oveckam a ficovolicom/rasivolicom to nevadi tak sa ide dalej.
Reakcia na: tbus #18:
resp. dufam ze nebudu vobec musiet byt ani zakupene ?