Dopravný poník má v minibusovej doprave vážnu konkurenciu
Rok 2014 sa začal masívnou obmenou vozidlového parku autobusov vo veľkom štýle. Aby bola obnova viditeľná, do premávky boli najprv zaradené dlhokánske harmonikové autobusy, ktoré odvezú čo najviac cestujícich. Dopravný poník však myslel aj na tých najmenších, preto v druhej časti obnovy autobusov do premávky zaradil aj menšie minivozidlá. Tie postupne skvalitnia nie len vozidlový park, ale skultúrnia aj linkové vedenie.
Prvý nový minibus značky SR nasadil na novozriadenú okružnú linku 35 s trasou Heringeš - Nám. osloboditeľov - Staničné námestie - Nám. Maratónu mieru - Nová nemocnica - Hlavná pošta - Stará nemocnica - Verejný cintorín - Magio pláž - Staničné námestie - Námestie osloboditeľov - Heringeš. Nová linka spája nové sídlisko s najdôležitejšími cieľmi cestujúcich priamo a bez prestupu. Spoje premávajú v intervale 90 minút v špičke, v sedle raz za dve hodiny. Obidvaja cestujúci si linku pochvaľujú, do budúcnosti sa uvažuje aj o vetve 35H, ktorá by v piatky a soboty premávala aj k obchodnému centru Hnedák a vetvy 35D, ktorá by v neďeľu zachádzala k Dominikánskemu kostolu. Čaká sa ešte na dodanie ďalších minibusov.
Minibus značky SR na novej linke na Heringeš
Dopravný poník nie je jediný, kto v súčasnosti zriaďuje nové minibusové spojenia. Do Integeriatrického dopravného systému (IDS) sa postupne zapájajú aj noví dopravcovia. Dôchodcovské linky donedávna obsluhované dodávkou Dopravného poníka začínajú obsadzovať maršutkári, ktori na zastávkach lákajú cestujúcich nižšími cenami, no najmä sloganom "nezáleží na tom kto som, zveziete sa mercedesom", čo je ponuka, ktorá sa v tomto regióne určite neodmieta. Minibus zastavuje na požiadanie aj mimo zastávok, počas pracovných dní je každý druhý spoj vyhradený na sťahovanie veľkorozmerného nábytku a stacionárnych bicyklov.
Maršutky prebrali linku 22
Dopyt po preprave bicyklov a unavených turistov prilákal maršutkárov aj na linku 14. Pomedzi bežné spoje sa tak môžete na Bankov, či Jahodnú kedykoľvek vyviezť aj modrým minibusom. Raz za štyri hodiny minibus zabezpečuje aj priame spojenie Jahodnej a Čermeľa po červenej turistickej značke cez Bankov.
Cyklobus na linke 14
Informačný systém EMplast
Dopravný poník a modrí maršutkári rozbehli zdravú konkurenciu najmä na vyhliadkových a turistických linkách v severnej časti mesta. V Čermeli vďaka zavedeniu IDS dnes premávajú na pravidelných linkách už niekoľkí dopravcovia, okrem autobusových a minibusových liniek, od nového roka plánuje na Detskej železničke zaviesť nové vlaky aj súkromný dopravca RegioJed. No nie všetky pokusy o dezintegráciu dopravy sú úspešné. Príkladom toho je aj súkromný dopravca Demeter, ktorý na ranný školský spoj zo Sídliska Ťahanohavice zaradil zrekonštruovaný minibus Noplan. V prvý deň prevádzky neodviezol nikoho, deti sa totiž báli nastúpiť. Popoludní to bezúspešne skúsil ešte na niekoľkých linkách až nakoniec zamieril do železiarní a minibus pristavil k vysokej peci. Úmysel autobus vyradiť nebol pochopený, minibus sa nakoniec ujal na linkách vnútrozávodnej dopravy.
Minibus značky Noplan
S napätím budeme aj naďalej sledovať tento strhujúci konkurenčný boj nových dopravcov a zabehnutého monopolného Poníka. O prípadných zmenách, novinkách v boji, o podrobnostiach a podpálených vozidlách Vás budeme včas informovať. Maršutkárom želáme spokojných cestujúcich a prepraveného nábytku, minibusom veľa šťastných milimetrov.