Solarisy maju ten nater presne naopak. prve su zelene a ostatne biele.
Dnes mal vodic 3502-ky na L19 štastie. mal totiž naťukanú linku 192 na čo ho upozornil jeden malý chlapec. Ani nie o 10 sekúnd po tom čo to opravil sa zo zákruty na svojom BAJKU vyrutil oproti p.KUZMA
Samozrejme zastávky nehlásil, len zobrazoval čas a pásmo
Tymto autobusom chyba takzvane dverove kriterium /cidla/, ktore je zakladnym cinitelom pri hlaseni zastavok. Cidlo udava kedy sa vozidlo pohlo zo zastavky. To da signal pre BUSE a to zahlasi vizualne zastavku.Ak je vozidlo vybavene zvukovou zbernicou tak zahlasi aj po zvukovej stranke zastavku.
BM: Vypisal si tu evid. c. vozidiel, ktore nemusia hlasit. 5201 az 5210 atd. Cize tieto vozidla nemsia ani zobrazovat zastavky na vnut. diplejoch? Dobre tomu rozumiem?
Saroko zabudol si na najdolezitejsie. 1. seria ma nizkopodlaznu iba podlahu. Treba sa teda vystverat po schode na sedadlo.
2. seria uz je nzkopdlazna uz aj pri sedadlach cestujucich.
Dopravak: v Ikarusoch chyba zvukova zbernica pre system BUSE. Bolo by ju potrebne zakupit, ale jej cena sa pohybuje v cene okolo 50 000Sk. Jediny kto na SR maju taku zbernicu je Presovsky DP.
5236 hlasit zastavky ma, zato moze byt vodic ukrateny o premie. Meskanie na 14 je sposobovane vlakom ktory, prechadza cez obec Tahanovce.
Co sa tyka tych Solarisov, na prvy pohlad sa tieto dve serie lisia jedinym nepatrnym detailom a tym je nater na zadnej casti cela, ktory je v hornej casti prvej serie (v urovni displeja BUSE) biely, ostatne ho maju zeleny. Kedze Solaris sa osamostatnil od spol. Neoplan, naozaj si myslim, ze je dolezite odlisovat vyrobcov, i ked tovaren je ta ista.
Dolezitejsie rozdiely su v motorickej stranke, tu sa vsak delia 2 skupiny na serie:
3501 - 3510: motor MAN, norma Euro II, ciastocne oddelena kabina vodica
3511 - 3520: motor DAF, norma Euro III, samostatna kabina vodica so vstupom pravym kridlom 1. dveri
davam pre zapisovatelov na pozornost ze vozidlo 5215 ma problemi zo zbernicou IBIS a takze im blbne hlasenie.Vodici ho radsej nepouzivaju. Dnes som to kontroloval a je to pravda, treba vymenit zbernicu.
Z technickych pricin aj vozy 3201-3209 a 5219-5228. Tam sa hlasit da , ale su tam problemi zo zaistovakmi. Zaistovaky neboli totiz zakupene v tychto vozoch. Vzhladom na zly stav snekov sa zastavky prehadzuju samovolne. Tieto vozy maju vynimku.
A teraz nieco lepsie. Z nariadenia riaditela PCD, vypliva ze autobus, ktory nezastavy na mieste stanovenom na zastavke a je vzdialeny od obrubnika viac ako na 20cm, mozu mu byt stiahnute premie.
Vynimku maju zastavky.
AMFITEATER v smere do mesta
Od Laborec v smere na Lingov
Barca, Hečkova v smere na Sebastovce
Letecka akademia v smere na Tahanovce
Nad jazerom, hydina v smere do mesta
VSS v obidvoch smeroch
Nie mi mame 1 seriu IK 435.
Neoplan Solaris, to je predchodca Solarisu. Este v Solarise mal neake predchodca Neoplan bus.
Vozy vedia spravit rychlo pokial su suciastky a v poslednej dobe aj dost kvalitne. U nas je voz odstaveny maximalne mesiac.
ALL: Dnes rozbili deti na 3205 na sidl. Tahanovce o cca 18:13 okno(1 od prednych dveri), pocas jazdy donho hodili kamen. Sposobili tak skodu okolo 5000 Sk. Zajtra by sa sklo malo vymenit.
4090 caka na nove plechy a novy zeleno-biely nater.
BM, Sarko: To som dost prekvapeny... aspon niekde na slovensku maju vo vedeni trosku rozum na nakupovanie a nenakupili len tie otrasne I-435. Podla fotiek je jasne ze mate druhu seriu vyroby to su tie I-435 18B, z I-435 nie som s nimi spokojny len preto ze maju strasne malo miesta na nohy medzi sedadlami asi viete o com hovorim a cez zimu z prevodovkou a diferncialom potom o par dni stoja pred dielnami a cakaju na opravu. Tie Solarisi co sa rozdeluju na Neoplan Solaris Urbino 15, Solaris Urbino 15 maju daake rozdieli vo vybave? Myslim tym ze ci sa lisia daako od seba bud tvarom okien alebo inymi potahmi na sedadlach...
Ako to mate z ostavenymi vozmi? Cakaju dlho na opravu alebo kratsie? Je mi jasne ze zalezi od druhu poruchy ale skor myslim to ci mate schopnych mechanikov ci makaju ako maju... v 4.DPA(Petrzalka) to je vozovna o ktoru sa zaujimam tam teraz napriklad stoji nepojazdnych 17vozov a s toho asi 11 I-435 18F a len 2 maju vaznu poruchu pre ktoru uz nejazdia cez rok a jeden cez 2roky.
Darro:
Este jeden maly detail ohladne typov vozidiel-
Solarisy sa delia este na dve skupiny:
Neoplan Solaris Urbino 15 - 4 ks
Solaris Urbino 15 - 16 ks
Ikarus 208.08 GO ev.c. 4082 je v skutocnosti novy autobus, oficialne je vsak evidovany ako generalkovany. T.j. v tomto pripade uvadzame ev.c. ako 4082/II a povodne ev.c. 4082 bolo vyradene a zostrotovane. Spravne by som ich teda evidoval ako 15 ks Ikarus 208.08.
BM:
Pokial mi vravel 1018, tak zastavky technicky nie je mozne hlasit na ev.c. 5301 - 5210, ostatne Tebou uvedene zastavky hlasit maju a o ziadnej vynimke som zatial nepocul. 1018 mi spominal iba tuto radu a este radu Ikarus 415, kde sa vsak hlasenie dodatocne hlasenie upgradlo, takze udajne nehlasi uz len voz ev.c. 5005 alebo 5006, nie som si isty.
Len som taky zvedavy mozte mi prosim niekto popisat presne kolko mate typov vozidiel a kolko z kazdeho? vsimol som si ze tu mate aj moje milovane Karosy ale uz modernejsieho radu B-941E skoda ze v BA neni ani jedna ale snad niekedy... Dik za info a zelam vam tu vsetkym vela stastia a aby sa aj vam tak darilo vo fore ako v BA.
Vsetci co zapisujete hlasenia zastavok vo vozidlach.
Upozornujem ze vozi nizsie menovane maju vynimku a nemusia hlasit zastavky. Ak hlasia tak je to dobra vola vodica. Ide o tieto vozidla: 5201 - 5210 , 5219 - 5228 , 3201 - 3209.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák