Bonzak: Ale veď meškanie je odôvodnitelné, v KE nemáme vodičov, ktorí by jazdili pomaly. Okrem toho nezabúdaj, že kvôli výstavbe križovatky na Palackého a obchádzke cez Ľavobrežnú sa doprava tiež zdržiava. Okrem toho, L31 má dlhú trasu, ide až z Furče.
Naša nešťastná ex 504, t.č. brnianske #1738, v týchto chvíľach stojí vykoľajená na zastávke Hlavní nadráží. Doprava je odklonená cez pešiu zónu, kde už električky nepremávajú - Nám. svobody.
> naznačila, že ju to nezaujíma. Až od tohto miesta som bežal na zastávku SOU dopravné, kde som už predpokladal, že stihnem len L21. Spoj L38 však "meškal" 2 minúty, pretože aj tu chodia autobusy trvale s dvojminútovými náskokmi. Až v autobuse som si uvedomil, že hneď z tepla som vyšiel do mrázu a mal pocit, že sa mi v pľúcach robí ľad, tak som mal obavy, či to nebude bez následkov. Našťastie som si len precvičil svalstvo. Ja inak strašne nerád bežím, ale v KE iná možnosť ani nie je. Buď dlho mrznem, alebo šprintujem, jedna možnosť lepšia ako druhá
Balky: Vďaka za podporu Aby som bol úplne presný, z miesta bydliska som vyrazil o 5:20, pričom cesta na Spoločenský pavilón mi aj pri pomalej chôdzi trvá maximálne 3 minúty. Takže predpokladám, že na tejto zastávke som bol najneskôr o 5:23. Z diaľky som už videl svoj spoj, a tak som začal utekať. Vodička prešla zo zastávky popred mňa, na kývanie reagovala ignorovaním (pozerala sa pred seba, akože ma nevidí). Keby som mal väčšiu guráž, tak sa jej postavím do cesty, lebo som bol len cca 4 m od zastávky. Na kruhovom objazde sa za normálnych okolností na "daj prednosť v jazde" stojí 2x. Pri oboch len pribrzdila na minimálnu rýchlosť a šla ďalej. Ja som bežal ešte aj ku druhému priecestiu, kde som jej mohol vidieť rovno do očí. Na kývanie opäť nereagovala a keď som jej posunkou naznačil hodinky, že nejde na čas, gestom mi>
U jej nadriadenej si mal argumentovat tymto faktom:
Ak isla R7 od Spol. pavilonu o 5:27 len s 2 minutovym naskokom, tak ako je mozne, ze si za nou stihol behat az ku kruhovemu objazdu a potom zabehnut k SOU dopravnemu, kde si o 5:27 stihol L38. A verim tomu, ze vodic na L38 by sa branil, ze siel presne!! No, musim uznat,excelentny vykon za 2 minuty!!Vlastne, co este robis v USS? Uz davno si mal vyhravat vsetky behy na olympijskych hrach!!!
Takže dnešný odchod spoja linky R7 na 5:27 bol presný na sekundu. Prišla Shortyho súprava, tak som sa už dušoval, že aspoň niekto je presný, ale Shorty za "volantom" nesedel Trolej musí byť pekne zamrznutý, lebo aj keď pred nami idú ďalšie vlaky, aj ten náš robí pekné ohňostroje.
Re#8870 eMareq: Ešte v nedávnej minulosti som počúval, že košickí vodiči sú samovrahovia. Dnes, keď situácia v technickom stave parku pokročila do vyššeho levelu, je to už "len" adrenalínový šport. ?
Dnes si však svojským spôsobom "zašportovala" vodička zo súpravy 400+401, ktorá na zastávke Spoločenský pavilón, smer VA USS, mala na linke R7 voči odchodu na 5:27, náskok -4 minúty. Aj napriek tomu, že som bol už len pár metrov od súpravy, zo zastávky doslova vystrelila. Ešte som utekal ku kruhovému objazdu v nádeji, že sa pri dávaní prednosti nado mnou zľutuje, nie, gestom naopak naznačila, že ma má niekde... Čo na tom, že je to posledná R-ka na "šiestu" zmenu a ďaľšia ide až z SOU dopravného o pol hodinu. Došiel som na túto zastávku, kde som na moje prekvapenie stihol L38, ktorá išla úplne načas (spoj s odchodom tiež o 5:27). Na SOU križovatke v Šaci som na poslednú chvílu stihol prestúpiť na L26 a na VA USS som došiel o 5:50. Ešte som si dal tú námahu ísť do slučky "poďakovať" sa vodičke, ktorá však mala zjavne zlý deň a ešte na mňa začaka vrieskať, že ona išla s náskokom -2 min. (pre nezainteresovaných, je to ŠTANDARDNÁ NORMA stanovená DPMK, ktorú si vodiči môžu dovoliť, teda dovoľujú, pretože dvojminútové náskoky sú naozaj bežným javom a popritom sa ešte robí akože neštandardný náskok...). Tak to som už spustil aj ja, že si na ňu "zasadnem" a každý náskok nad povolené -2 min. budem okamžite telefonicky hlásiť. Celý tento príbeh rozprávam len preto, lebo mal zaujímavý koniec. Táto vodička totiž medzitým svojej nadriadenej z mobilu "preventívne" zavolala, takže keď som jej pred obedom zatelefonoval so sťažnosťou ja, o všetkom už vedela. Samozrejme, nielen s prekrútenými faktami, ale dokonca aj s obhajobou, že v služobných CP sa nachádza informácia s časom odchodu len v určitých bodoch (zastávkach) po trase...
Sumarizácia:
- vodič DPMK si môže úplne beztrestne robiť náskok voči CP -2 minúty, aj keby tento stav mal trvať počas celého výkonu služby...
- vodič DPMK si môže takmer beztrestne dovoliť aj náskok nad povolenú toleranciu, pretože vlastne ide len o "minútku-dve" nad normál...
- vodič DPMK si môže beztrestne dovoliť takéto náskoky, pretože zo služobných CP nemusí alebo nechce vyjsť...
Čo na to bežní cestujúci:
- prečo čakať na zastávke už 10 min. pred odchodom spoja (vtedy spoj zákonite mešká a čakáme aj 15 minút...) a mrznúť, čo ak mi spoj už aj tak ušiel?
- prečo sa stresovať?
- čo tak pouvažovať o inom spôsobe dopravy?
- čo tak dohodnúť sa s kolegami, ktorí majú auto, štyria sa poskladáme mesačne na benzín, vytvoríme si vlastný "CP" a poskytneme si neporovnateľne kvalitnejšie "služby"?
Dôsledky:
- znečisťovanie životného prostredia
- zhoršovanie čoraz neúnosnejšej zaťaženosti cestných komunikácií
- zvyšovanie počtu DN
- redukovanie liniek a spojov MHD
- kruh sa uzatvára a tu v konečnom dôsledku na to doplatí stratou zamestnania možno práve ten vodič, ktorý na začiatku reťazca ignoroval subjekt, pre ktorý MHD existuje (hromadná preprava osôb) a ktorý ho živí, čiže nespokojní cestujúci.
Takže týmto slohom som opäť tromfol 1018 s jeho posledným obsiahlym príspevkom. ?
Veľa záleží od reakcií vodiča, tých možností záchrany je vždy poruke niekoľko.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Diggi