Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nový cestovný poriadok počíta so zrušením niekoľkých vlakov

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=10.12.2004/59663O ?
Reakcia na: Diggi #8874:
Ktorí z vás sa tam prihlásil sa pochváľte.. ? ?

Ináč pána Ing. Krempaského z SAD poznám aj osobne, takže som happy že ho vidím v listine uchádzačov.... ? ?
Takže dnešný odchod spoja linky R7 na 5:27 bol presný na sekundu. Prišla Shortyho súprava, tak som sa už dušoval, že aspoň niekto je presný, ale Shorty za "volantom" nesedel 🙂 Trolej musí byť pekne zamrznutý, lebo aj keď pred nami idú ďalšie vlaky, aj ten náš robí pekné ohňostroje.
Re#8870 eMareq: Ešte v nedávnej minulosti som počúval, že košickí vodiči sú samovrahovia. Dnes, keď situácia v technickom stave parku pokročila do vyššeho levelu, je to už "len" adrenalínový šport. ?

Dnes si však svojským spôsobom "zašportovala" vodička zo súpravy 400+401, ktorá na zastávke Spoločenský pavilón, smer VA USS, mala na linke R7 voči odchodu na 5:27, náskok -4 minúty. Aj napriek tomu, že som bol už len pár metrov od súpravy, zo zastávky doslova vystrelila. Ešte som utekal ku kruhovému objazdu v nádeji, že sa pri dávaní prednosti nado mnou zľutuje, nie, gestom naopak naznačila, že ma má niekde... Čo na tom, že je to posledná R-ka na "šiestu" zmenu a ďaľšia ide až z SOU dopravného o pol hodinu. Došiel som na túto zastávku, kde som na moje prekvapenie stihol L38, ktorá išla úplne načas (spoj s odchodom tiež o 5:27). Na SOU križovatke v Šaci som na poslednú chvílu stihol prestúpiť na L26 a na VA USS som došiel o 5:50. Ešte som si dal tú námahu ísť do slučky "poďakovať" sa vodičke, ktorá však mala zjavne zlý deň a ešte na mňa začaka vrieskať, že ona išla s náskokom -2 min. (pre nezainteresovaných, je to ŠTANDARDNÁ NORMA stanovená DPMK, ktorú si vodiči môžu dovoliť, teda dovoľujú, pretože dvojminútové náskoky sú naozaj bežným javom a popritom sa ešte robí akože neštandardný náskok...). Tak to som už spustil aj ja, že si na ňu "zasadnem" a každý náskok nad povolené -2 min. budem okamžite telefonicky hlásiť. Celý tento príbeh rozprávam len preto, lebo mal zaujímavý koniec. Táto vodička totiž medzitým svojej nadriadenej z mobilu "preventívne" zavolala, takže keď som jej pred obedom zatelefonoval so sťažnosťou ja, o všetkom už vedela. Samozrejme, nielen s prekrútenými faktami, ale dokonca aj s obhajobou, že v služobných CP sa nachádza informácia s časom odchodu len v určitých bodoch (zastávkach) po trase...

Sumarizácia:
- vodič DPMK si môže úplne beztrestne robiť náskok voči CP -2 minúty, aj keby tento stav mal trvať počas celého výkonu služby...
- vodič DPMK si môže takmer beztrestne dovoliť aj náskok nad povolenú toleranciu, pretože vlastne ide len o "minútku-dve" nad normál...
- vodič DPMK si môže beztrestne dovoliť takéto náskoky, pretože zo služobných CP nemusí alebo nechce vyjsť...

Čo na to bežní cestujúci:
- prečo čakať na zastávke už 10 min. pred odchodom spoja (vtedy spoj zákonite mešká a čakáme aj 15 minút...) a mrznúť, čo ak mi spoj už aj tak ušiel?
- prečo sa stresovať?
- čo tak pouvažovať o inom spôsobe dopravy?
- čo tak dohodnúť sa s kolegami, ktorí majú auto, štyria sa poskladáme mesačne na benzín, vytvoríme si vlastný "CP" a poskytneme si neporovnateľne kvalitnejšie "služby"?

Dôsledky:
- znečisťovanie životného prostredia
- zhoršovanie čoraz neúnosnejšej zaťaženosti cestných komunikácií
- zvyšovanie počtu DN
- redukovanie liniek a spojov MHD
- kruh sa uzatvára a tu v konečnom dôsledku na to doplatí stratou zamestnania možno práve ten vodič, ktorý na začiatku reťazca ignoroval subjekt, pre ktorý MHD existuje (hromadná preprava osôb) a ktorý ho živí, čiže nespokojní cestujúci.

Takže týmto slohom som opäť tromfol 1018 s jeho posledným obsiahlym príspevkom. ?
Reakcia na: LUK #8869:
Veľa záleží od reakcií vodiča, tých možností záchrany je vždy poruke niekoľko.
Reakcia na: LUK #8869:
Potom stiahne pantograf a zhodi kotvu ?
Reakcia na: Sarko #8864:
Zastaviť v klesaní za účelom skúšky brzdy je trošku neskoro... Ak nebude funkčná, bude sa história opakovať???

Ivo: Pán inžinier, ste spokojný s odpoveďou? Už je Vám to jasné?:-)
Reakcia na: Sarko #8864:
Mimochodom odkedy " funguje " bezp. zastavovacie miesto aj na Alejovej? ❓
Reakcia na: Diggi #8862:
Bielych albatrosov je veľká škoda ?. Česť ich pamiatke!!! ?
Práve sa veziem s jedným KT8 z VA USS a úplne hravo predbiehame autá a kamióny. Podlaha poriadne vibruje, takže "v cene" zážitku mám zahrnutú aj kvalitnú masáž chodidiel 🙂 Cez vyhýbky však ideme poctivou 30-kou, takže brzdenie tesne pred vyhýbňami je tiež zaujímavé. Z 2 min. meškania už máme aj mierny náskok.
Reakcia na: Sittam #8844:
Ja dufam, ze nie tak ako BB.
Ivo: Ja len doplním, že pred amfiteátrom sa zastavuje po udalosti z októbra 1978, keď tu jednej súprave zlyhali brzdy a následné vykoľajenie a prevrátenie súpravy si vyžiadalo príliš veľkú daň. Dovolím si však tvrdiť, že zastavovanie vlakov až v kopci je neúčelné a zbytočné. Bezpečnostná zastávka by správne mala byť ešte na rovine pred svahom. V danom prípade túto funkciu spĺňa samotná zastávka pri nemocnici, kde by okrem bežných spojov zastavovali aj vlaky na manipulačných a režijných jazdách. Okrem účelnosti sa takto získa aj úspora spotrebovanej energie. To isté platí aj o bezpečnostnej zastávke pred autokempingom.
Reakcia na: Vševedko #8831:
Ďakujem za odpoveď. ?
Pivix:Bavíme sa o povinnosti zimných gúm,nie celoročných?.
Reakcia na: LUK #8853:
kazdy stvrty. Kazdy druhy vie citat, a z toho kazdy druhy si mysli, ze M+S je maso+sado 🙂
Reakcia na: Karosa WRC #8858:
Tak nic. Potom je to uz len na tom psovi ?
Pivix celorocnych pneu je uz strasne malo a par rokov sa uz nevyrabaju.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.